Nee, dat is helemaal niet te vergelijken,
Een kegel diff is een echt diff dat soepel loopt, maar niet instelbaar is. Wordt vaak gezien bij goedkope auto's
Een Ball diff is een wat duurdere versie, ook een gewoon diff, Deze is instelbaar in kracht. Je kunt instellen bij hoeveel kracht hij moet door slippen, of juist niet.
Een one way diff is een heel ander verhaal. Als je gas geeft worden alle 4 de wielen aangedreven. Maar als je (af)remt dan zullen enkel de achterwielen blokkeren. De voor wielen zullen vooruit blijven draaien en draaien dus 1 weg (one way). Als je de auto op de tafel zet, kun je de voorwielen ook naar voren vrij laten draaien, naar achteren zullen ze de gehele aandrijflijn aangrijpen en zal je dus de motor draaien.
Het voordeel is, dat je bij het insturen van de bocht meer snelheid en meer stabiliteit behoud. Goed hierover is al heel veel geschreven op het forum, ik raad je dan ook aan om even de Zoek Functie rechts boven aan te gebruiken.
Ook op deze site (dank je Coop) kun je nog even na lezen wat een One Way onder andere doet...
http://users.telenet.be/elvo/
Groet Robert