Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Super, maar hoe herken je nu dat deze voor de TA05 zijn ?
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof je dat dit de goede zijn.

Wat zegt dat AV ?

Ik vraag het omdat ik ook de 22T (als reserve) en 23T graag erbij wil bestellen, maar hoe zoek ik die nu erbij ?

Wat is een goed online address voor Tamiya spul ?

*edit* Ik heb ff dit nummer opgezocht, kom ik bij 0.6 Tamiya tandwielen uit... klopt dit ? Zoja, dan heb ik mijn antwoord, de andere zijn er dan makkelijk bij te vinden.

T50357 zou dan de 22 en 23T moeten zijn, correct ? In manual staat MC12 als bestelnummer ??

De meeste tandwielen zijn universeel, wil dus zeggen dat ze op elke 540 motortype (maat) passen, dus ook elke auto. :wink:

module 0.6 in de range van ongeveer 16- tot 25 is overal zo teverkrijgen, ik heb ze geregeld besteld bij de conrad.
hebben altijd nosprobleemos gepast op me motoren.

Robert K zei:
Ja:

53876 Aluminum Damper Retainer 1mm Down Type

Because springs tend to vary in length, Tamiya now offers aluminum damper retainers featuring a spring support surface that is 1mm lower than standard. This provides much more flexibility with both Tamiya and aftermarket spring choices.

header_53876.jpg

Groet Robert

Ik heb nu een plastic versie van de Damper retainers,
en het is precies genoeg.
hoogte is nu 5,5 mm.

Voor mijn eigen TA-05 ga ik andere shocktowers frezen,
2mm lager dan kan ik alles zelf instellen met vulringen.

Ben alleen nog opzoek naar de stabi en camber instellingen voor op tapijt.
ik dacht aan 1 graden camber rondom,
en voor de middel stabi en achter de dunste stabi.

Zelf onderdelen maken is ontzettend riskant, het hoeft maar een halve millimeter A-simetrisch te zijn en je kunt het hele geval weg pleuren. Je auto zal niet normaal meer rijden. Zelf destijds ook eens wat geprobeerd te maken, het is leuk, maar je auto zal er niet sneller op gaan. Waarom zet je niet gewoon de langere (of kortere) snap overs op je dempers (die dingen onder aan je demper shaft die over je ball studs heen klikken) Als ik me niet vergis (uit mijn hoofd) is dat (TA)#50589 bestel nummer. Zitten meteen van die plastic clips bij, en 2 lengtes snap overs. In totaal zitten er 2 plasticen rekkjes in, dus zul je voor 4 dempers 2 verpakkingen nodig hebben.

Groet Robert

@ Oscar -> fototje van de wild dagger dan maar ???
Als Oscar een shocktowertje maakt dan komt het wel goed ;)

Robert K zei:
Zelf onderdelen maken is ontzettend riskant, het hoeft maar een halve millimeter A-simetrisch te zijn en je kunt het hele geval weg pleuren. Je auto zal niet normaal meer rijden. Zelf destijds ook eens wat geprobeerd te maken, het is leuk, maar je auto zal er niet sneller op gaan. Waarom zet je niet gewoon de langere (of kortere) snap overs op je dempers (die dingen onder aan je demper shaft die over je ball studs heen klikken) Als ik me niet vergis (uit mijn hoofd) is dat (TA)#50589 bestel nummer. Zitten meteen van die plastic clips bij, en 2 lengtes snap overs. In totaal zitten er 2 plasticen rekkjes in, dus zul je voor 4 dempers 2 verpakkingen nodig hebben.

Groet Robert

Ehh,
ik heb een CNC machine, die maakt het op de 100 ste minlimeter.
onderdelen Symmetrisch maken is dus geen probleem.

dit soort dingen:
wild-dagger-jeep.jpg

Verder zitten er al de kortste snapovers op.
Lager kan ook niet dan kom je tegen de dragarmen aan.

Ik maak precies het Tamiya Hop Up origineel na maar dan 2 milimeter hoger,
dan kan ik de standaard onderdelen gewoon gebruiken en toch op 5 mm bodemspeling rijden.

En als je dus de langere Snap Overs zou plaatsen heb je meer bodem vrijheid... Scheelt een hoop moeite met de CNC machine (alhoewel dat ook een leuk ding is) :mrgreen: Of sla ik nu de plank falicaal mis?

Groet Robert

Let wel even op Robbert,
ik heb juist te veel bodemvrijheid.

De cnc versie van mijn nieuwe shocktowers is bijna af.

Ik heb ook de gaatjes zo geplaatst dat bij elke stand van de demper de rijhoogte het zelfde blijft.
Naar mijn idee is het nu dus net even beter dan het Hop-Up orogineel.

heey alwin.. ik rij ook een TA05 maar mijne is standaard :P ik heb beslote een 23 turns motor erin te doen met heatsink-ding erom heen en misschien ook nog nieuwe dempers

maar zoals je zei : hij rijdt lkkr en gelijk heb je hij is best wel manoevreerbaar en hij ziet er gewoon super uit!! :lol: suc6 ermee

Imho is t zonde van je geld om die heat sink te kopen. Dan kun je beter die 30€ bewaren en sparen voor een zinvollere hopup, zoals een goed snelle motor, of verschillende tandwielen. Een simpele koeler van €5,- doet ook zijn werk :)

Eindelijk beide auto's klaar,

even getest op het fietspad, ging erg goed.

Misschien morgen op MACH ?

De achterste is bijna standaard, ( behalve de shock tower )
de voorste is maximaal gehopt

STD%26HOPUP.jpg

STD%26HOPUP-ARTI.jpg

Als je de auto in je handen hebt,
voel je het enorme verschil tussen het stijve carbon chassis,
en de enorme flex in het badkuip chassis.

Oscar zei:
Eindelijk beide auto's klaar,
STD%26HOPUP-ARTI.jpg

Vandaag getest op Mach,

was wel erg druk vanwege de brandstof wedstrijden deze week.

Maar tussen de herrie door wel drie accus leeg kunnen rijden.
Onze pineons waren eerst veel te klein,
na het wisselen eigenlijk nog.

Uiteindelijk met een ratio van 6,9 met een 19T element haalde we de 45 km/H
Omdat het echt erg warm was zijn we niet verder gegaan.
De auto's voelden erg prettig met Sorex 27 banden.

Als het niet meer zo warm is gaan we nog eens rijden met een ratio van 5,5
dan komt de snelheid er meer in. ( 60 km/h is zeker haalbaar )

Nog geen verschillen gemerkt tussen de twee auto's ,
maar met deze lage snelheden is dat wel begrijpelijk.

Na een uitstapje in het gras was mijn zoon het kussentje in het voor-dif
kwijt waardoor de dogbone zijn eigen weg ging zoeken.

Verder probleemloos gereden.

Na een tijdje stock te hebben gereden, wat zeker niet slecht bevalt, wil ik toch de nodige hopups gaan aanbrengen. Ik heb 35 euro te besteden. Ik wil daarvoor een goede hop-up die zeker de moeite waard is kwa wegligging. Ik heb een mooi schokbrekersetje gezien, wat op een replica van de TRF dempers leek:

Edit: Heeft er iemand al ervaring met de front direct coupling spool? Wat is de invloed hiervan op het rijgedrag?

Gr,
Maurits 8)

Back