Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
:sniper: sjors :tank: :2gunfire: :murder:
marc.JPG

DIT is mijn 12x1 HS mietje

Jongens, als jullie willen chatten dan hebben we de chatbox, of msn, of andere chatplekken op internet. Houd dit topic in het bijzonder en het forum in het algemeen een beetje informatief alsjeblieft.

Dank :mrgreen:

Uhm... volgens mij had t toch een duidelijke relatie met die TA05. T ging er namelijk om, dat er volgens de modelbouw actueel eigenlijk niet echt een super snelle motor in zou gaan. En Erik weerlegde dat door te zeggen dat zijn 12x1 het prima deed in zijn TA05 en hij er nog geen rare bevindingen had gedaan :roll:

Maar goed, iemand nog iets toe te voegen over de TA05? :lol:

Met de standaard diff's gaat dat toch ook niet? In de M-Auto hadden ze het er ook al over.

Pas als je die optie diff outputs heb gaat het zoals het moet en kan je snelle motoren aan?

Dat zeggen veel mensen, en bij vele is dat ook gebleken, maar ik rij met een 19t met standaard diffs, mijne zijn nog steeds heel (afkloppen) Ik merk wel dat sommige mensen met een 23T hun diffs al slopen. Kan natuurlijk aan de bouwer of aan de diffs liggen. Ik weet het niet.

Zie wel dat mijn outerdrives langzaam aan iets wijder worden. Ze gaan een beetje open staan, dus t zou me niets verbazen als de mijne binnenkort ook stuk gaan.

Zag trouwens dat er ook weer alu outerdrives te koop waren, misschien zijn die nog net iets sterker dan die versterkte plasticen ;)

mmm oke meneer de Modderetter, voor deze keer dan :lol:

maar goed, voor we afdwalen.. ;)

Ik heb zelf al met een 10 t gereden op een indoorbaan en mijn outdrives
zijn nog steets heel :D . en alle tamiya cups ook mee gereden 23t
dus goed bouwen is belangrijk.
maar inderdaad als er iets stuk moet gaan is dat wel t eerste wat stuk
zal gaan.

)ERIK( zei:
Rijden er ook mensen met de spool en wat vinden jullie er van ???

Totdat ik de oneway binnenkreeg reed ik met de spool. Beviel eigenlijk heel erg goed. De auto reed erg goed! Nu heb ik de oneway erin, maar ben nog niet aan de tijd van de spool gekomen. Ik rij ermee indoor overigens.....

vasco zei:
Indoor moet je eigenlijk vrijwel altijd one way rijden, spool is niet echt bevordelijk voor je auto, zeker binnen niet.

Klopt, maar de ta05 wordt standaard met een spool geleverd. De auto kwam uit Hong Kong en de oneway uit Japan. De auto was er eerder en dus reed ik (toen jullie er waren) met een spool indoor...

Roger zei:
vasco zei:
Indoor moet je eigenlijk vrijwel altijd one way rijden, spool is niet echt bevordelijk voor je auto, zeker binnen niet.

Klopt, maar de ta05 wordt standaard met een spool geleverd. De auto kwam uit Hong Kong en de oneway uit Japan. De auto was er eerder en dus reed ik (toen jullie er waren) met een spool indoor...

die van mij werd met een diff geleverd en niet met een spool. een spool is een optie's

klopt, de 'nederlandse' versie is met 2 diff's. Maar zoals Roger al aangaf kwam de zijne uit Hong Kong. Blijkbaar andere versie dus ;)

Vind diff voor binnen trouwens nog steeds het makkelijkst rijden, maar t is ws wel minder snel dan een one way, vanwege t sturen.. Maja we gaan t binnenkort weer zien als we indoor gaan :)

Binnenkort komt dit op mijn TA05 :D :

- one way diff
- front en rear carbon shocktowers
- front en rear carbon stiffners
- alluminium steer racing set
- alluminium motormount

En waarschijnlijk ook nog een Mazda 6 body :D

vasco zei:

Spool heeft ook zeker voordelen, Je ken remmen voor een bocht! Dus langer een hoge topsnelheid rijden en je heb een Acceleratie waar je bang van word bocht uit.

Dat je spur er kapot van gaat, dat is dan jammer. Je moet er wel IETS voor over hebben om te winnen :D

Maar ja dat heeft weinig nut als je na 3 minuten je spool kapot rijd. Dan ken je als nog niet die wedstrijd winnen ;)

Zo heeft alles zijn voordelen maar ook zeker nadelen.

MEt stock motoren zul je je spool niet zo snel stuk rijden, met Modified daar in tegen....
Des al niet te min is het nog maar de vraag of je er sneller mee bent, je moet wel "goed" kunnen remmen, anders verlies je des te meer tijd.

Groet Robert

Sjorsi, als het alleen je spur was die je ermee kapot reed had ik wel vaker spool gereden..

Ook met de stock heeft de auto het zeer zwaar met spool, indoor maakt het niet zo veel uit of je 19t element rijdt, of een modified motor. De element heeft veel onderuit, helemaal met de huidige IB cellen is het verschil klein.

Back