Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
omdat je niet meer KAN staan of WIL staan? :wink:
= KAN.... sorry om dat te horen
= WIL .... SISSY!!!! :D

ow sorry ik dwaal beetje af van de topic titel merk ik :ontopic:

ey stuit o een probleempje.
Heb de NSX 2005 body gespoten die stadaard meegeleverd werd.. ziet er best gaaf uit maar om nou te zeggen dat het mooi staat :?

Bodemspeling van de auto is nu voor 5 en achter 6mm maar de onderkant van de body komt op ongeveer 10 tot 11 mm met de aangegeven knip lijn. :( nou heb ik hem nog niet uitgeknipt maar een langere rand laten staan is al helemaal geen gezicht... maar lager kan hij (voor) niet want hij ligt al op de shocktowers.. hebben meer mensen dit probleem..
in de body 2 sleuven maken waar de shocktowers invallen? maar hetzelfde bij de langer rand laten staa= is lelijk.

Nu ben ik van plan binnenkort een mazda 6 of stratus 3 body te halen.. heeft die hetzelfde probleem of valt die wel mooi eroverheen?

ik wil de body altijd gelijk hebben aan de uiterste bodemspeling dus gelijk aan de onderkant van de bodemplaat of 1 of 2 mm lager...

@Jaap J, bedankt voor je opstekertje.
@Bono, is nu nodig om mij te deprimeren terwijl je me amper ken :mrgreen:

En zoals Bono al aangaf nu weer :ontopic: ? (nog een paar van die deprimerende posts en ik moet naar de psychiater :lol: )

Iemand dit al op de kop getikt ?
20-14a.jpg

20-14b.jpg

20-14c.jpg

20-14d.jpg

20-14e.jpg

20-14f.jpg

20-14g.jpg

20-14h.jpg

20-14i.jpg

20-14j.jpg

20-14k.jpg

erg nuttig lijkt me, alleen is mijn japans wat roestig. dus veel verder dan plaatjes kijken lukt niet. komt er ook een vertaling?

Ik verwacht ( hoop ) dat er ook een vertaling komt.

Anders doe ik gewoon een cursusje bij de leidse onderwijs instelling.

een docent die je overheurt en een coach die je suppeurt?

Dat boekje lijkt me wel enorm intresant evengoed.. idd jammer dat hij niet in het engels oid is...

heb trouwens nog geen antwoord op mijn vraag kunnen krijgen..

Ik wil graag weten hoe andere het met die NSX body van de ta-05 hebben opgelost? dan bedoel ik de rijhoogte..
dachten de meeste.."boeiend, fliker er straks zon stratus body op"
of zijn er mensen die er wél rekening mee gehouden hebben en een mooie rijhoogte hebben kunnen creeëren?

met vriednelijke groeten..

Coach

Die perfect guide bestaat volgens mij ook in het Engels, maar dan is ie iets van 40 euro. Geen idee waar ie te koop is, maar ik las ergens dat iemand wist wat ie kostte, dus dan zal ie ook te koop zijn :wink:

1 ding vind ik wel jammer. dat ook de 'profs' (is altijd discussie punt, vanaf wanneer ben je een prof) zich eigenlijk houden aan de 'standaard' blauw geannodiseerde onderdelen...
is toch leuker om te zien met andere kleuren of zelfs kleur combinaties..

voor de normale modelbouwer is dat neit te doen (annodiseren in kleine aantallen is een dure grap voor als je het nog neit wist) maar voor bijvoorbeeld fabrieksteams en WK rijders is het voor de presentatie van je model toch leuk als je andere kleuren hebt dan de rest lijkt mij...
Dit kan natuurlijk ook vastgesteld staan door tamiya dat zij dit neit mogen doen ivm er dan een afwijking ontstaat tussen modellen vand e pro's en modellen in de winkel.. dan kan de verkoper nog zulke mooie praatjes houden amar heb je toch het idee dat je het B-model koopt :wink: :D

ik zou het in ieder geval wel gaaf vinden dat je de geanodiseerde onderdelen in verschillende kleuren kunt krijgen. krijg je toch meer een beetje persoonlijke wagen of niet?

WAUW.

maar dan nog.. in die kleur zijn ze niet bij tamiya te bestellen neem ik aan?
en van wie is deze wagen? van een prof?
heb m nog neit eerder gezien...

natuurlijk kunnen er auto's zijn die andere kleur geanodiseerd zijn maar wat ik bedoelde te zeggen is dat tamiya die kleuren neit levert en op de wk's je ook alleen blauw geanodiseerde onderdelen ziet op de tamiya wagens....

bono zei:
en van wie is deze wagen? van een prof?
heb m nog neit eerder gezien...

Auto is van Marc Reinhard. wie anders :wink:

Er zijn bedrijfjes die voor een niet al te hoge prijs anodiseren in Nederland, ben zelf alleen nog steeds op zoek naar zo'n bedrijf, zal eens na vragen.

Groet Robert

Jaap J. zei:
Die perfect guide bestaat volgens mij ook in het Engels, maar dan is ie iets van 40 euro. Geen idee waar ie te koop is, maar ik las ergens dat iemand wist wat ie kostte, dus dan zal ie ook te koop zijn :wink:

Nou die heb ik nog echt nergens gezien hoor.

Een echte engelse versie is er gewoon ( nog ) niet.

Omdat er 3 japanse woordjes op staan is hij meteen japans? Er staan meer Engelse woorden op iig :roll:

Omdat er 3 japanse woordjes op staan is hij meteen japans? Er staan meer Engelse woorden op iig

kijk op de vorige pagina, daar staat een afbeelding van de japanse versie(de enigste versie) , daar staan ook engelse woorden op (is dezelfde voorkant). Maar de inhoud is erg japans. Dus deze is alleen handig om plaatjes te kijken (ook leuk) of als je japans kunt lezen (en begrijpen)

Back