Tandwiel kapot maar nergens te vinden HELP!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tijs, 11 dec 2018.

  1. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Kan je met 1 liter een poos vooruit of heb je dat in 1uur weg? 16%
     
  2. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ga voor meelij 16% makkelijk te bestellen en betaalbaar dus prima mss niet super super maar dat maakt me nu nog niet zoveel uit
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Tandwiel printenzal niet gaan werken, in ieder gevak niet op een hobby printer gezien er niett het sterkste materiaal uit komt. Je kunt beter even kijken of de tandwielen van een andere auto gaan passen. al dan niet met de bijbehorende adapters. Als je de hele bak eraf haalt hou je een stuk 6mm as over waar je zo andere versnellingsbakken voor kunt vinden zoals de HPI die ik eerder aangaf.

    Meer nitro is niet schadelijk voor een motor als je maar iets aan de compressie of plug veranderd. Alleen meer nitro zal de ontsteking vroeger zetten welke je weer terug kunt corrigeren met een koudere plug e'/of een lagere compressie (shimringetje onder de koelkop).

    Veel RTR motoren hebben uit zichzelf een lagere compressie en hebben daardoor eenbreder gebied aan nitro om mee te werken. Als een motor 10 tot 30% mag hebben (bv Traxxas) is het geen probleem.
    Ook als een motor op 16% heeft gelopen is de stap naar 20% geen probleem, het is immers maar een kleine stap.
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Van dat prestatie verlies merk jij niks.
    Een wedstrijd rijder merkt het wel misschien.wij hobby rijders niet.die 16%.....prima te doen.
     
  5. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Oké en merlin is dat goed genoeg dat mijn motor heel blijft en wat ik al vroeg als ik nieuwe brandstof koop hoeveel is dan genoeg 1 liter of 2.5 ga 1 of 2 keer per week een kwartiertje rijden wat is dan handig
     
  6. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Oke Roelof.jammer van het printen.dacht misschien dat dat een mogelijkheid was.
    Zou wel fijn zijn als er dan een passende tandwiel set voor te krijgen is.dan heb je weer wat aan de auto.
     
  7. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ja Roelof meer nitro is niet schadelijk maar er word 20% aangeraden en ik wil 16% rijden is dat ook niet schadelijk denk het niet toch?
     
  8. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Als je even kijkt naar de tank inhoud dan kun je het zo uitrekenen toch wat handig is voor jou.
     
  9. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ja dat is waar maar wat is het verbruik en wat is de tankinhoud kan het niet vinden op Google en de auto moet nog bezorgt worden
     
  10. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Moet je daar nog ff op wachten.
    Geduld is een schone zaak.lol
     
  11. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ja oke maar dan kan ik hem niet rijden als hij binnenkomt omdat ik mijn motor niet ga mollen met die oude benzine bestel nu wel gewoon 1l en ff kijken hoe snel ik dat erdoorheen jakker scheelt 1.50 euro totaal als ik de 2.5 l zou nemen maar dadelijk komt dat nooit op voordat het onbruikbaar is en ik ben 12 heb hier lang voor gespaard dus als hij binnenkomt wil ik hem ook rijden dus doe wel ff 1l maar is Merlin een oke merk?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, van 20 naar 16 is niet schadelijk. Ik rij ook met motoren die voor 25% geconfigureerd zijn op 16%
     
  13. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Roelof oke bedankt en Merlin is dat goed genoeg voor een beetje hobby rijden
     
  14. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Prima hoor
     
  15. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Oké en dan heb ik nog 1 vraag welke nummer rossi glowplug moet er in een 4.6 cc met 16% nitro zat te denken aan een 5 Ofzo maar wat raden jullie aan?
     
  16. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Vind het moeilijk eerste keer glowplug kiezen voor mij dus ik vind het moeilijk
     
  17. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Wil in iedergeval een Rossi omdat die bij mij in de buurt het makkelijkste te kopen zijn
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Tijs, een forum is geen chatbox. Denk na over je post, of je vraag compleet is. Heb je een aanvulling gebruik dan de bewerk-optie als er nog geen reactie is. Je wint echt geen RC auto bij een aantal behaalde posts....

    Ik zou het met het koude weer bij een 4 houden en met warm weer een 5. Maar dat moet ook in de handleiding van de auto of motor aangegeven staan.
     
  19. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Oh sorry wist niet dat er een bewerk optie was sorry als het als spam overkwam was niet zo bedoelt en bedankt voor de tip dan ga ik voor 4
     
  20. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Oké inmiddels heb ik de auto binnen duurde de want hij moest een doos zien te vinden
    Erg blij en hij rijd prima ik moet even aan zijn formaat wennen (ben 1/16,1/12 en 1/10 gewend dus het is nogal een reus voor mij maar ben er blij mee en heb er een hoop plezier van maar er is een probleem mijn ouders hebben het echt gehad nu ze waren afgelopen jaar al niet echt blij toen ik 2 extra auto's kocht maar nu is het hek van de dam. Het is zooi en het moet het huis uit zeggen ze. Nou heb ik gelezen dat een aantal van jullie dit ook al vanaf klijnsafaan doen en vraag ik me af hadden jullie ook dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?
    VGR: TIJS
     

Deel Deze Pagina