Tandwiel kapot maar nergens te vinden HELP!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tijs, 11 dec 2018.

  1. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ja aleen nog zender en die heb ik al
     
  2. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Lijkt me prima auto toch?
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Op de foto's ziet het er goed uit.als je er tijd in steekt qua onderhoud blijft het in goede staat.ook secuur zijn met afterrun olie.als je dat niet gebruikt is je motor snel op z'n eind.ook zorgen dat je de auto /motor wegzet met zuiger in onderste dode punt.
    Als je dat niet doet heb je kans op klembeschadiging van de zuiger.ikzelf let daar goed op.van die kleine dingen die levensduur rekkend zijn.
    Hoe ga je het doen met de failsafe tijs?
    Heb je die op de zender zitten?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    philip van der wal vindt dit leuk.
  5. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    roelof ja is inderdaat een oud bakkie maar wel van goede kwaliteit en er zijn makkelijk onderdelen voor te bestellen dus dan vind ik de leeftijd niet zo erg
     
  6. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    tom dankje voor de tip van die zuiger in het onderste punt dat wis ik nog niet en er zit een failsafe bij koop hem via marktplaats aleen hij is gloed nieuw 0 loop uren de man heeft hem ooit gekocht en weggezet maar nooit gebruikt dus folietje zit zelfs nog om de doos en er zit ook een failsafe bij en een beetje benzine
    welke % nitro raden jullie aan voor een LX1 ik zat te denken aan 10% of 16% heb nog 3 blikken 10% staan maar als ik die gebruik en hem daarop inrij kan j dan nog ovrstappen op 16%?
     
  7. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Pff wat nu het tandwiel van die aide auto is echt nergens te vinden denk dat ik hem uit elkaar haal en de onderdelen bewaar licht hij mijn ouders niet meer in de weg en die onderdelen komen later vast nog van pas verkopen voor 30 of 40 vind ik dan zonde en ik heb dus een auto gekocht en ik heb al best wel veel opgezocht over onderhoud maar wat doe je nou als "klijne beurt" elke keer na rijden en wat doe je na 3 tot 5 liter als grote beurt je hoeft hem na elke keer na het rijden toch niet volledig uit elkaar te halen of wel wat is verstandig en wat is nodig en kan je je luchtfilter gewoon goed uitwassen of moet je hem vervangen heb je tips of weet je goede topics hoor ik ze graag wil graag ook lang lol hebben van mijn nieuwe buggy vandaar
    (Ik heb geen compressor in bezit en eerlijk gezecht ben ik niet voorn plan er een te kopen)
    Wat ik heb of kan halen
    Imbus schroevendraaier etc.
    Wd 40
    Olie(en)
    Kwast
    Babydoekjes
    Zeep
    Etc beetje betaalbaar dus heeft iemand goede tips hoor het graag
    VGR Tijs
     
  8. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    En tijd is unlimeted dus als het echt veel werk is maakt niet uit hou hem gewoon graag heel zodat ik het ook trots op hem kan zijn
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
  10. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Rheli ja had ik al doorgelezen maar ik dacht mischien heeft iemand nog specifieke tips ik heb trouwens nog een vraag over het schoonhouden van een nitro ik zag dat. Er voor electro buggy's van die stof hoezen zijn voor over de electronica zijn dat soort dingen er ook voor nitros en is het verstandig om dat gebruiken van wegen de hitte van een nitro vraag ik het me af maar zou er graag een gebruiken als het kan weet iemand hier iets over?

    VGR:Tijs
     
  11. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Screenshot_20181212-191309_Google.jpg bedoel zo een ding
     
  12. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Zo een hoes is leuk en hip erover heen.ziet er prachtig uit .maar ja.is het wel zo goed als het lijkt?ik denk zelf dat een schone doek het vele malen beter doet qua doel.ik denk zelf hierom.je Wilt bij stalling geen vocht denk ik.dit soort hoezen op de afbeelding dekken op de verkeerde manier af. Een schoon laken niet.die laat geen vocht door .dat absorbeert dat laken.die hoes niet.dat vocht kan niet weg.bij het laken wel.ik leg over al mijn motortjes een schone doek.geen roest.
    De nitro nog
    Je hebt nog nitro brandstof.
    Zit er voldoende olie in en goede olie.
    Dat is wel belangrijk.eerst weten wat daar in zit.dan gebruiken.of niet......voor een vliegtuigje kun je dat wel gokken.die draait ook niet Die toerentallen.bij een bootmotor hoef je helemaal niet te gokken.die loopt gelijk kapot bij gebrek aan schrale smering
     
  13. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Oja. Had je nog gedacht aan printen van tand wielen
     
  14. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Tom ja als hij stil staat werkt een doek beter maar die hoes wilde ik meer fan gebruiken tijdens het rijden scheelt een hoop zand en vuil op de auto en dat de brandstof betreft het is hele oude brandstof dus mischien moet ik toch maar nieuwe kopen maar in de handlijding van de auto die ik gekocht heb staat 20% kan het dan kwaad om op 16% of sms zelfs maar 10% nitro te rijden of kan dat gewoon en welke nitro merken raden jullie dan aan (prestaties zijn nog niet echt boeiend als het maar rijd en een beetje betaalbaar is zo snel mogelijk komt wat later wel?
     
  15. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Tom ja maar ik kan zo niet een bedrijf vinden dat het zou kunnen doen en als ik het zo zie word het een vrij duur fijntjes en dat is het oude toch wel barrel naar mijn mening niet waart aangezien ik dus ook een nieuwe auto heb
     
  16. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Fijntjes is geintje
     
  17. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Volgens mij is er vast wel een mogelijkheid voor.anders moet je lex eens een berichtje sturen.die heeft er een en zit veel op speedboot gedeelte.is een meesterlijk vakmannetje.die kan je vast adviseren met wat kan of niet qua printwerk.
    Beter een nieuw kannetje brandstof kopen.
    Kun je er ook fris tegenaan.
    Grt Tom
     
  18. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ja ga nieuwe brandstof kopen 16% lijkt me prima hij heeft 4.6cc maar wil niet teveel slijtage en had gelezen dat een hogere percentage nitro maar slijtage betekent dus 16% lijkt me voor mijn doel beter kan altijd nog upgraden
     
  19. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Dat tandwiel trouwens ehh ja ik denk dat ik hem ga afbreken en dan het motortje hergebr duiken op het frame dat ik ook hergebruik aleen een hele nieuwe aandrijflijn maar word een jaarenproject denk ik want ik denk van ik kan nu wel een tandwiel printen maar het is simpelweg niet handig als je nergens onderdelen kan k o en voor je auto dus ga de auto beetje moderniseren lijkt me leuk project
     
  20. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Maar kan het wat kwaad om 16% te gebruiken al 20% aangeraden word is dat schadelijk of levert het aleen mindere prestaties?
     

Deel Deze Pagina