Team Associated B4 factory kit

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Eef1972, 3 dec 2005.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    oke en die types banden (hole shot, big shot , flat fuzzie, flat 80s etc).
    ook oude types waarschijnlijk..

    mijn b4.1 ziet er wel breed uit nu, ben benieuwd hoe het rijd.
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Hangt er vanaf welke compound en of ze nog niet verhard zijn, gewoon proberen of eens vragen in bergschenhoek aan de locals. Op oople (Belgium - oOple.com Forums) lezen ze mee, hier zijn ze allemaal gevlucht.
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    oke thanks, ik ga zo naar Bergschenhoek op mijn vrije dagje ;-) lekker ffe wat bandentestwerk doen ;-).
     
  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Hier ook maar ff omdat ik het zo snel niet kan vinden de pinion/spur van de b4 zijn toch 48 pitch??


    Groet Ronald
     
  5. boerjan

    boerjan

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    365

    yeb 48 pitch
     
  6. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Jaja ook mijn B4 klaar om mee te rijden ik weet alleen niet wat voor pinion ik er op moet zetten ik heb een 8.5 motor en de stock spur.

    Groet Ronald

    Edit:

    Zag dat ik de vraan een tijd terug al eens gesteld had advies was toen een 25T
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2011
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad 25 of 26 of zelfs 27 is mogelijk...
    Ik reed met 27 en vond het zeer geschikt...
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    wow 25 of 26, dan ben ik wel erg undergeared met mijn 18tands pinion, ik ga ook maar ffe upgearen ;-)

    [​IMG]
     
  9. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    Rij je ook met een 8,5? ik heb er nu een 25t inzitten heb niet groter. Ik vind hem nog wel een beetje mak rijden maar misschien is dat op het circuit wel heel anders dan hier in de straat.
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik reed inderdaad altijd 8.5 met 27 pinion... Voor op circuit is dat hard genoeg :)

    Mijne maat rijdt nu met zijn B4 met een 7.5 op pinion 24, en dat is zeker hard genoeg :D

    Welke regelaar heb je zitten? Want ik merk bvb dat een LRP regelaar veel heviger onderin is als bvb mijn Speed passion... Met beide instellingen zo laag mogelijk...
     
  11. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb er een ezrun 60 en 8.5t motor in zitten. Niet z'n dure set maar als ik soms andere auto's zie vliegen met dit setje maar dat is dan misschien met een sneller motortje.

    Eerst maar een naar het circuit ik hoop vrijdag avond

    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Ik heb precies hetzelfde ezrun setje in mijn b4 en dat is voor te leren rijden meer dan voldoende.:)
     
  13. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Robin welke pinion heb jij?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

    ja ik rijd met een 8,5 turns speed passion + Mamba Max (dus zonder sensorkabel aangesloten) en een 19 of 18 pinion, en standaard spur
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    op een 7.5: 24-25
    op een 8.5: 25-27
    op een 9.5: 28-30

    Grotere pinion maakt de auto rustiger.
    18 is vééééééééééééééééééééééééééééééééééél te weinig, daar wordt je motor pas warm van.
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik neem even aan dat men dan een regelaar gebruikt zónder electrinische timing? Krijg je dat er wel op dan? Een 30 tands op een 81 spur bij een B4?
     
  17. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Elektronische timing in offroad = kaka (ik ben zo blij dat ik dat eindelijk kan uitzetten op mijn tekin; "blinky mode")
    30tands, kan lukken, desnoods kleiner spur :)
    (heb een X6 en die hebben sowieso iets kleiner spur meestal)
    Ik ga zelf max. tot 28 op mijn 9.5 maar Bruno aka Elvo heeft al vaker met een 30 tands gereden.
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

    heb hem gisteren veranderd naar een 23, er zat een 20 tands op, ipv de 19 wat ik eerst zei. binnenkort maar eens 24, 25 tands pinions bestellen.
     
  19. boerjan

    boerjan

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    365
    hier heb je n handig tooltje, speed calculations ,alles invullen en op calculate speed klikken en je weet hoe hard ie loopt ,

    R/C Calculations
     
  20. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dacht ik al, anders ben je echt aan het overgearen als je dat wel gebruikt.
     

Deel Deze Pagina