Team Associated B4 factory kit

Hier ook maar ff omdat ik het zo snel niet kan vinden de pinion/spur van de b4 zijn toch 48 pitch??

Groet Ronald

Jaja ook mijn B4 klaar om mee te rijden ik weet alleen niet wat voor pinion ik er op moet zetten ik heb een 8.5 motor en de stock spur.

Groet Ronald

Edit:

Zag dat ik de vraan een tijd terug al eens gesteld had advies was toen een 25T

Laatst bewerkt:
Inderdaad 25 of 26 of zelfs 27 is mogelijk...
Ik reed met 27 en vond het zeer geschikt...

wow 25 of 26, dan ben ik wel erg undergeared met mijn 18tands pinion, ik ga ook maar ffe upgearen ;-)

2011-03-11%25252011.12.49.jpg

wow 25 of 26, dan ben ik wel erg undergeared met mijn 18tands pinion, ik ga ook maar ffe upgearen ;-)

Rij je ook met een 8,5? ik heb er nu een 25t inzitten heb niet groter. Ik vind hem nog wel een beetje mak rijden maar misschien is dat op het circuit wel heel anders dan hier in de straat.

Ik reed inderdaad altijd 8.5 met 27 pinion... Voor op circuit is dat hard genoeg :)

Mijne maat rijdt nu met zijn B4 met een 7.5 op pinion 24, en dat is zeker hard genoeg :D

Welke regelaar heb je zitten? Want ik merk bvb dat een LRP regelaar veel heviger onderin is als bvb mijn Speed passion... Met beide instellingen zo laag mogelijk...

Ik heb er een ezrun 60 en 8.5t motor in zitten. Niet z'n dure set maar als ik soms andere auto's zie vliegen met dit setje maar dat is dan misschien met een sneller motortje.

Eerst maar een naar het circuit ik hoop vrijdag avond

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Rij je ook met een 8,5? ik heb er nu een 25t inzitten heb niet groter. Ik vind hem nog wel een beetje mak rijden maar misschien is dat op het circuit wel heel anders dan hier in de straat.

ja ik rijd met een 8,5 turns speed passion + Mamba Max (dus zonder sensorkabel aangesloten) en een 19 of 18 pinion, en standaard spur

op een 7.5: 24-25
op een 8.5: 25-27
op een 9.5: 28-30

Grotere pinion maakt de auto rustiger.
18 is vééééééééééééééééééééééééééééééééééél te weinig, daar wordt je motor pas warm van.

Ik neem even aan dat men dan een regelaar gebruikt zónder electrinische timing? Krijg je dat er wel op dan? Een 30 tands op een 81 spur bij een B4?

Elektronische timing in offroad = kaka (ik ben zo blij dat ik dat eindelijk kan uitzetten op mijn tekin; "blinky mode")
30tands, kan lukken, desnoods kleiner spur :)
(heb een X6 en die hebben sowieso iets kleiner spur meestal)
Ik ga zelf max. tot 28 op mijn 9.5 maar Bruno aka Elvo heeft al vaker met een 30 tands gereden.

op een 7.5: 24-25
op een 8.5: 25-27
op een 9.5: 28-30

Grotere pinion maakt de auto rustiger.
18 is vééééééééééééééééééééééééééééééééééél te weinig, daar wordt je motor pas warm van.

heb hem gisteren veranderd naar een 23, er zat een 20 tands op, ipv de 19 wat ik eerst zei. binnenkort maar eens 24, 25 tands pinions bestellen.

Back