Team Associated B4 factory kit

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Eef1972, 3 dec 2005.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Maar weer even in het licht zetten aangezien er op de MACH indoor offroad baan best een aantal B4/B4.1 buggies rondrijden...

    Misschien aardig om eens wat set-ups uit te wisselen hier? De mini-pins en stagger ribs gaan erg goed van Schumacher maar wat hebben jullie voor de rest aan de auto gedaan? Demperolie, veren, camber/caster en dergelijke...
     
  2. mikefireblade

    mikefireblade

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    181
    Goed idee!!
    Ik heb vorige week ook meegereden met de buggy's, maar daar zaten wel een paar hele snelle mannen bij.
    Sommige buggy's leken wel aan ge grond geplakt te zitten in de bochten.
    Ik zelf rijd met de standaard veren en 35wt olie, 1graden camber voor en achter.
    Achter rijdt ik met de standaard toe in en voor met 2 graden uitspoor.
    Ook zitten de standaard casterblocks er op, en natuurlijk rijdt ik ook met de mini pins en de stagger rib.
    Hopelijk komen hier nog een paar goede setups voorbij, want natuurlijk wil ik graag ook wat harder gaan.
     
  3. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Nice Coop!!!

    Alleen jammer dat de carpet set-ups van 2006 zijn en de laatste set-ups van 2008. Dat is allemaal pre- brushless/lipo... Ben benieuwd of die nu nog te gebruiken zijn maar misschien kan jij daar wat licht op schijnen?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    je moet sowieso toch gewicht gaan toevoegen, anders is je auto te licht en er is toch power genoeg. :)

    basis voor tapijtbanen:
    achteraan: altijd zilvere veer, piston rood losi (nr2 asso) en olie 30
    vooraan: zilvere of blauwe veer, piston rood losi (nr2 asso) en olie 35

    hiermee kan je spelen :)
    bijvoorbeeld zwarte losi piston (kleinere gaatjes)
    of olie 5wt variëren (misschien dikkere voor hele vlakke tapijtbanen).

    toe in 3°, casterblokken 30° zijn ook tof.
    camber: ja
    antisquat 1-2°

    Als je echt superspecifieke setups wil van de mensen die op dit moment met de B4 rijden moet je op de Belgische afdeling van het oople forum zijn.
    Belgium - oOple.com Forums



    Of je zoekt hier je weg

    http://www.petitrc.com/setup/associated/SetupSheetsAssociatedRC10B4.html

    http://www.petitrc.com/setup/associated/SetupSheetsAssociatedRC10B4.1.html
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
  6. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik wil morgen op de MACH indoor offroad baan gaan rijden en probeer vanavond nog mijn B4 in elkaar te sleutelen. Nu heb ik een vraag.
    Er zit een Ezrun combo in met een 8,5t motor ik heb een 81 spur wat voor pinion zouden jullie adviseren? ik heb echt geen idee nog nooit met deze auto gereden!!
     
  7. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    25 zou ik mee beginnen.
     
  8. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    En ik zou zelfs met een 25 blijven rijden ook! Ha!
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Vandaag even met de B4 bezig geweest en wat dingen veranderd. Vanavond gereden en ik moet zeggen dat het best goed ging. Zal eens kijken of ik een set-up kan maken...
     
  10. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    :cool:
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    wow met pinion 25 zelfs, ik reed met een 5700 kv CC motor met 81/19 en heb er nu een 4600 Losi xcelorin motor in zitten met zelfde tandwieloverbrenging maar dat ga ik komende vrijdag testen.
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Even een vraagje over de slipperpads. Wanneer kan je zien dat deze versleten zijn en vervangen moeten worden? Niet dat ze zo megaduur zijn maar ik heb werkelijk géén idee hoe je dit kan zien...
     
  13. dremworld

    dremworld

    Lid geworden:
    25 jan 2007
    Berichten:
    104
    Locatie:
    bergschenhoek
    Heey joost, versleten zijn ze bijna nooit! als ze gepolijst glad, ogen en aanvoelen.
    Opschuren met korrel 180/240 op een vlakke plaat.
    Je slipperpads terug doen, en opnieuw instellen.
    Ik heb gemerkt dat het finetunen na opschuren makkelijker is geworden.
    Maar waarheidshalve, mijn slipper zit standaard vast
    Zeker op haarlem.

    Gr Stefan
     
  14. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Okee, bedankt Stefan!! Ga ik zeker doen. Ja ik had de laatste keer de slipper ook steeds strakker gezet en merkte dat het elke keer een beter resultaat gaf...
     
  15. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Bij deze even een oudje ophalen....

    Is er een voordeel om een B4.1 om te bouwen naar een X6 tegenover een B4 (als het uberhaupt wel mogelijk is voor een B4.1)?
    Als ik het me goed herinner, blijft alleen de voorophanging van de B4 als je er een X6 van maakt??
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  16. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    Extra dingen in FT 4.1 tov gewone FT
    - Factory Team 0.5° aluminum rear hubs with oversized outer bearing
    - Ball differential with lightweight outdrives
    - Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps
    - V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments
    - Pro-Line Vortex body and wing
    - Pro-Line M3 Holeshot 2.0 rear and M3 4-rib front tires
    - CVA drive shafts with pin retainer clips
    - Durable steel center-drilled front axles
    - Carbon-fiber battery strap with blue aluminum thumb screws
    - Optimized suspension setup for use with LiPo batteries
    - Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included
    - Blue titanium turnbuckles
    - Complete set of precision ball bearings
    - Factory Team blue aluminum hinge pin brace, milled motor plate, servo mounts and much more!


    Daarvan blijft over na ombouw naar X6:
    - Factory Team 0.5° aluminum rear hubs with oversized outer bearing
    - Ball differential with lightweight outdrives
    - Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps
    - V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments
    ...
    - Pro-Line M3 Holeshot 2.0 rear and M3 4-rib front tires
    - CVA drive shafts with pin retainer clips >> langere axles van XFactory passen wel niet meer denk ik, of XFactory zou al nieuwe moeten uitgebracht hebben hiervoor. Want bij de 4.1 zitten de kommetjes van de MIP op de axles...
    - Durable steel center-drilled front axles
    - .... aluminum thumb screws
    ...
    ...
    - Blue titanium turnbuckles
    - Complete set of precision ball bearings
    - Factory Team blue aluminum hinge pin brace, ..., servo mounts and much more!

    Van de upgrades van de 4.1 blijft in feite wel veel van over ja.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    @Gonzo heeft de FT 4.1 nog een ball diff? Want overlaatst had ik ene vast die een gewoon diff had...
     
  18. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180

    Die met gear diff die je zag was ws een RTR versie, die je in mekaar koopt: Nikko-style met electronica en zender al bij enz bedoeld voor beginners. Logisch wel, want als je balldiff en slipper niet goed op mekaar afstemt en dat niet regelmatig checkt is je diff zo naar de vaan. In de RTR zullen ze toch geen bom van motor steken, dus een geardiff van Asso zal dat nog net aankunnen.

    RC10B4.1 Brushless RTR Features:

    * Built on the 4-time World Champion and 5-time National Champion
    * RC10B4 platform
    * XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504 MG metal
    * gear servo
    * XP SC450-BL Brushless electronic speed control with LiPo cutoff,
    * forward and reverse with reverse lock out
    * Reedy 3300kV brushless motor
    * 2.6:1 ratio gearbox with sealed gear differential, dual-sided adjustable
    * slipper clutch, and rubber sealed ball bearings
    * Molded composite low-CG chassis with set-screw antenna tube lock
    * Blue aluminum shock bodies with molded pre-load clips
    * Battery strap with twist-lock thumb knobs
    * Rugged steel turnbuckles for adjustable camber and front toe-in
    * Angled bellcrank “co-planar” steering with built in servo saver
    * Vertical ball ends for roll center adjustments, front & rear
    * Factory finished Interceptor 2.0 polycarbonate body
    * Pre-mounted tires on white dish whe
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hey luitjes,
    gisteren ben ik in mijn bandenstapel gedoken die ik paar maanden geleden hier op het forum op de kop had getikt. Ik heb even een spreadsheetje gemaakt van alle soorten banden met o.a. type, merk en compound.

    Het zijn o.a. Losi's bigshots, hole shots, Proline Flat fuzzies, Proline Flat 80s, Schumacher minipins, en nog wat dirt paws. Heb het idee dat het wat oudere types banden zijn, want kan bijvoorbeeld nergens nog wat vinden over proline Flat 80s/flat fuzzies. Weet iemand beetje de eigenschappen van die banden? Wil af en toe bij MVB bergschenhoek rijden en ben benieuwd naar een geschikte bandencombinatie in de verzameling banden die ik heb. Iemand een tip?

    De banden zijn geplakt op velgen die een beetje een trechtervorm hebben, naar binnen toe, met best veel offset. Normaal gesproken vallen de rear wheelhubs binnen de wielen en met deze velgen vallen ze buiten de wheelhubs/carriers.

    Hier nog ffe een oude foto toen ik ze net had gekocht, inmiddels zijn de 2 setjes losse banden ook geplakt op velgen. Het gaat om de gele velgen.
    [​IMG]

    Kan het zijn dat deze velgen oorspronkelijk voor een wat ouder type Associated of Losi buggy zijn. Had de b3 misschien kortere achterdraagarmen dat men dat compenseerde met grotere offset wielen? En is het erg nadelig als de auto wat meer offset heeft dan normaal?

    Kan iemand van de oude (offroad) stempel mij dit uitleggen? De banden/velgen hoeven niet perse wedstrijdlegal te zijn want zal toch niet zo veel wedstrijden rijden ben vooral een funrijder die af en toe een wedstrijdje meepakt.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  20. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dat klopt, die trechterwielen zijn van vroeger, B3 tijden enzo =)
     

Deel Deze Pagina