Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Ja zou kunnen, maar vind 2 servos op zich wel een fijn / veilig idee . Heb 2 originele spektrum servos besteld. Had eerst andere besteld maar die pastte niet. Ga ze wellicht wel met een aparte bec voeden zodat ze net wat meer pit hebben.
 
Inmiddels is mijn losi aftershock build zo goed als afgerond. Heb een Arrma blx200 brushless combo op de kop getikt. Wat eigenlijk een rebranded Hobbywing max 8 is. Ding gaat als een raket. Heeft gevoelsmatig meer power dan mijn stock XXL2e.

Trekt ook vanaf halfgas naar volgas nog wheelys.

Ben uiteindelijk voor een set standaard spektrum servos gegaan die ook in de xxl2-e zitten. Werkt prima.

Luxeprobleem, merkte dat mijn accu's niet super meer waren want werden in no time leeg getrokken. Nieuwe gens ace 4s pack besteld en het verschil is merkbaar.

Nu mag het snel weer zomer worden. Want die blubber ben ik nu wel zat.
e6b4c447b4b601366b1184a77dcdb483.jpg
6621c192579b461a08bc6dfa6164e164.jpg
2841f311705c7990d0b8896eab65b7c1.jpg
2d96c7a3baa7eec2935deed0a08ef7ea.jpg
0cbfabfa15811a829f0c3d74923972f2.jpg
7bd1549c2e3c0d69303c0b06fd02991d.jpg
20636a8951a52a2953aab7e1f5d73bd7.jpg
d53301389f9fa4d01125c86370dd19fe.jpg
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik heb net 2x LST 2E XXL uit mijn opslag gehaald. Zijn daar na de verhuizing beland.

Zijn er nog mensen die er mee rijden?
 
Ik heb hier een Losi LST XXL en een Losi Muggy staan, beide omgebouwd naar elektrisch.
Ik rij er eigenlijk nooit mee, toch maar eens een baantje maken hier in het weiland denk ik :-)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik heb er ook al lang niet meer mee gereden.

Ze rijden nogal lomp. Vaak diffjes stuk gehad. Ondanks dat ik de HPI stiften gebruikte.

Maar ze hebben wel iets.

Vanavond even wat parts bestellen. Wheeliebar elimineren dmv een extra voor bumper

IMG-20220228-WA0016.jpeg
IMG-20220228-WA0013.jpeg
IMG-20220228-WA0005.jpeg
IMG-20220228-WA0011.jpeg
IMG-20220228-WA0018.jpeg
 
Die pinnen heb ik geloof ik één keer gebroken, maar ik rij niet zo veel.
De HD outdrives van de Eight schijnen ook goed te zijn.
De shockshafts heb ik inderdaad ook wel eens gebroken, Innovantive designs in de UK had daar 8mm assen voor geloof ik, moet ik nog eens uitzoeken.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Eigenlijk rij ik er meestal wel voorzichtig mee. Toch mij één keer laten mee slepen..

We hadden een golfbaan achter ons huis. En daar waren ideale schansen. Bunker heet zo een zandbak dacht ik. Een foute landing overleefde hij niet. Mijn schuld. Niet die van de auto. Tis een lomp zwaar ding, redelijk sterk gebouwd. Dat gewicht zet natuurlijk wel door.

Zit te twijfelen om een complete roller voor spares aan te schaffen. Onderdelen beginnen wat schaars te worden. Alleen nog old stock, of spul wat ook op de LST 3 past.

Heb nog shafts liggen, van de week eens aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, af en toe is het lastig in houden inderdaad :-)
Wij hadden een mountainbike baan in de buurt, ook gevaarlijk :-)

Tja, geen betere raad dan voorraad.
Wat heeft u nog nodig, ik heb wel het een en ander liggen van de LST's.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Oeh ja, een Mountainbike is ook gaaf/ link haha.

Zeg maar 'Je' hoor alsjeblieft.

Ik heb 8 body posten nodig. 1 kogelgewricht van een shock en een spring retainer. Die komt aan de onderzijde op het kogelgewricht, daar komt de veer op. Bumper, wheelie bar is gebroken, moet gewoon een bumper op komen. dacht het wel te hebben liggen. Maar kan het niet meer terugvinden. Hoop zoekgeraakt na de verhuizing.


Niels
 
Hmm, ik heb alleen de bumper, spring retainer en het kogelgewricht liggen.
Dus dan moet je alsnog bestellen.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Hmm, ik heb alleen de bumper, spring retainer en het kogelgewricht liggen.
Dus dan moet je alsnog bestellen.
Geen probleem hoor. Toch erg bedankt bedankt voor de aangeboden hulp:)

Dit is het LST 'magazijn'. Ik mis met name wat draagarmen en CVD's, maar viel me niet tegen wat ik overal weer in verhuisdozen terug vond haha.



20220308_230418.jpg
 
Kijk, dat ziet er al goed uit :-)
Zo zag het er bij mij uit voor de verhuizing (zit ook wel wat bij voor de Muggy) :

IMAG0764.jpg
 
Gaaf hoor! Een mooie verzameling! Ze beginnen ook langzaam aan wat duurder te worden. Ook de oude beestjes.

Eén Muggy is toch behoorlijk uitwisselbaar met een LST? Het was de voorloper geloof ik.

Beetje druk geweest met andere auto's uit de opslag te halen. Wat een ellende al die dingen te stallen. Eerder had ik 3 stellingen in mijn garage. Dat moet nu op een plank van 1 bij 4 meter. Naja alles wel een plaats kunnen geven. Vandaag Nog weer gezocht naar spares. Maar niet kunnen vinden. Van het weekend maar even gaan bestellen. Zit nog een beetje in dubio. Kan nog een LST2 kopen.

Alleen vrees ik dan 2 dingen.

Ten eerste dat de parts die ik nodig heb, of nodig ga hebben al goed gebruikt zijn of stuk.

Het andere probleem is dat als hij wel goed is( wat ik pas kan zien als hij voor de deur wordt afgeleverd) ik het zonde ga vinden om hem te slopen.. dus dan losse parts bestellen wellicht beter.

'Ken uw zwakten'

Het is één met een methanol brommer, en dat is ook wel leuk. Vroeger eens eentje gehad. Dat ging behoorlijk vlot.

Lastig lastig.

Alleen de center CVD's zullen anders zijn tussen een LST 2 en een LST2 XXL?

Hier wat foto's van de potentiële kandidaat:

Screenshot_20220310-223636_eBay Kleinanzeigen.jpg
Screenshot_20220310-223628_eBay Kleinanzeigen.jpg
Screenshot_20220310-223641_eBay Kleinanzeigen.jpg
Screenshot_20220310-223639_eBay Kleinanzeigen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou denk ik in exact hetzelfde dubio zitten inderdaad, haha
Ik zou denk ik alsnog de onderdelen los bestellen.
De CVD's zullen inderdaad anders zijn, het chassis is wat korter en de side rails ook.
De rest is hetzelfde geloof ik, al weet ik zo niet of de LST2 en LST XXL standaard de HD diff cups hebben?

Een Muggy is inderdaad grotendeels uitwisselbaar met de LST's, alleen de chassisplaat, cvd's en de midden bulkheads zijn anders.
De ophanging, normale bulkheads en diffs zijn hetzelfde, alleen heeft de Muggy wel een ander kroonwiel en pinion op de diffs geloof ik.
Omdat de Muggy met centerdiff natuurlijk een kleiner spur heeft en geen tranmissie.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik zou zeggen algemeen: als je een volledig chassis 2de hands vindt, dan heb je altijd voordeel tov losse onderdelen te bestellen. Onder voorbehoud van nieuw versus gebruikt, maar toch. In kosten wellicht heel snel uitgewonnen, en vind je alsnog 1 specifiek onderdeel niet (omdat het bv een gekend zwak punt is of zo), dan je deze alsnog apart bestellen. Als het nog bestelbaar is...
 
  • Like
Reactions: Cnn
Nice, gefeliciteerd!
Ik vind het een hele fijne auto!
Als je ooit kwijt wil, laat maar weten ;-)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Wat ik zo zie zit die ook VEEL deugdelijker inéén dan een LST.

Ding is verder helemaal goed wat ik zo kan zien. moeten even frisse koppelingschoenen op.

Niet mishandeld. Gewoon een oud beestje.
 
Klopt, hij is ook aanzienlijk stabieler door de stab stangen en het lagere zwaartepunt.
Hou je hem eerst gewoon Nitro?
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Ik ga hem in ieder geval niet slopen voor onderdelen

Ik denk dat ik hem op Nitro laat. Het is bijna zonde er iets aan te veranderen.

Heb jij er nog een koppeling voor liggen toevallig?
 
Back
Top