@ apexi: dank je
Nou, hierbij verslag van mijn eerste race met de TEAM MAGIC G4S met Rossi(sorry , moet zijn Sirio) EVO 3 motor.
Wegens drukke werkzaamheden helemaal niet kunnen trainen; enkel inrijden.
Ik had hem nog niet horen schakelen, en wist dat dat mogelijk een groot probleem zou worden.
Veiligheidshalve had ik mijn Kyosho Vone RRR volledig rijklaar meegenomen als reserve-auto. Deze heb ik niet nodig gehad.
Ik realiseerde me plotseling dat ik het niet in de UFO-koppeling moest zoeken, maar in de afstelling van de twee-bak.
Met de clubwedstrijd op de Baanbrekers waren zo"n 30-tal nitrorijders komen opdagen, een ongekend hoog aantal wat de populariteit van deze klasse bewijst (ook wel ten koste van de elektro-rijders). Er waren aldus 3 finales te verachten, een A, B, en C-finale.
Tijdens de kwalificatie's kreeg ik de bak nog niet goed, hij schakelde veeeel te vroeg; de snelheid op eind rechte stuk was wel indrukwekkend !
Ik was steeds in de top-vijf, en kwalficeerde me voor de B-finale, op een vierde startplaats.
Vervolgens haalde ik er onze "goeroe" Roelof erbij, en die heeft de Rossi motor nog ff fine-getuned, en samen hebben we het twee-bak schakelprobleem opgelost; in feite de twee stelschroeven aanmerkelijk verder indraaien, zodat hij inderdaad later schakelde.
De TM G4S ging dan in de B-finale erg goed, en die won ik dan ook (beker !!

)
De eerste twee van de B stromen door naar de A-finale, wat me een 9e startplaats opleverde in de A.
Omdat ik wegens baaninzetten er niet toe was gekomen de 800 Mah accu op te laden, vroeg ik 5 minuten uitstel voor de A.
Ik had ongeveer 10 minuten de tijd, en laadde de accu op met 2 amps. Hij was niet volgeladen, dus de verwachting was niet best om het einde van de 30-minuten durende A-finale te halen.
Wegens uitstel-vraag, moest ik als laatste (11e) starten.
De auto /motor liep als een trein, ik reed nogal behoudend, raakte aldus niet van de baan, en finishte als vijfde zonder problemen gekend te hebben. Met dank aan Hans Buschman als pitmaatje/tanker !
Al met al met een goed gevoel huiswaarts gereden.
De one-way ia in feite uitstekend geschikt voor dit grote circuit, maar ik was er nog niet echt aan gewoon.
Je moet de auto meer laten rollen, en je kunt nagenoeg niet remmen (rem ingesteld op 50% op de zender, ging wel redelijk).
De auto had best wel veel belangstelling en bewonderende opmerkingen.
NB: alleen een goede auto is niet genoeg, je moet ook wat geluk hebben en goed kunnen rijden. Dat laatste is helaas wel een beetje mijn zwakke punt; ik ben eerder voorzichtig als roekeloos. :wink:
Maar tevreden over de TM G4S benik zeker ! een echte aanrader.