Tekening PlingPling

Hai Winfried,
Bedankt voor je tekening!
Dit is de 1e shockflyer die echt zoals op de sim vliegt zeg :). echt super!
Vliegt heeeeeerlijk langzaam hoveren gaat ineens best goed! (heb ik hiervoor nooit gekund met al die te zware puinshocks)...

Ik zit nu zonder lipo op 102 gram.
19gr motor van rctechnics
3x D47 direct op 2 cellen lipo
vlieg op 2cell 460 nu, maar kan makkelijk nog iets kleiner. lijkt alsof ik uuuuren kan vliegen :).

Ben alleen niet zo crea met kleuren. moet ik nog wat aan doen...
12684819eb853f3b3.jpg

12684819eb857b112.jpg

12684819eb929291f.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er netjes uit!

Ik ben al blij als ik 140-150 gram haal, die van mij is grotendeels voor outdoor.

Komende winter koop ik een nieuw, lichter setupje voor indoor, nu komt er bij mij een 24 gram's motor op.

Igor

met zoveel, dik carbon en dat gewicht, netjes hoor. daar aan de bovenkant had geen carbon gehouven maarjah.

Jawel :D.
Heb 1.2mm carbon gespleten en bijgeslepen. Dat is dan zo dun dat je het amper op druk kan belasten, vooral op trek dus. Voor de staart is alles dubbel, die gaat echt geen kant meer op. De vleugel was sterk naar 1 kant, maar bij een negatieve looping vouwde de vleugels prachtig op :). Dat lange kruis knikt namelijk erg makkelijk. Daarna maar een extra kruis bovenop gedaan dus en een stokje van kruispunt naar kruispunt. Dat gaat nu ook geen kant meer op.
Alleen de tips zwabberen nog wel wat.

Ben nu trouwen NET terug van vliegen :). hier om de hoek een hele tijd op een bankje onder een lantarenpaal gezeten met de PlingPling dansend om me heen :D. heeeeeeeeeeeeerlijk! Ik begin nu eindelijk wat beheerster te sturen. Flink gas terug als je naar beneden gaat enzo. en bij een looping niet ook per ongeluk flink rol sturen enzo.. Het begint meer op vliegen te lijken ipv "redden wat er te redden valt"... (ook wel "overleven" genoemd..)

Hey,

Mijn setup is binnen, maar voordat ik het inbouw moet ik wel eerst het zwaartepunt weten! Ik zie het nergens op de tekening staan, of ben ik nou zo scheel :S

Als vandaag niet de setup voor de fox heb, bouw ik hem vanavond rustig af. En als morgen de wind dan even gaat liggen ga ik em maidenen (ze hebben wel windkracht 2-3 voorspeld, maar s'ochtends is er meestal minder wind en anders doe ik het s'avonds!

Igor

:???: Weet echt niemand het zwaartepunt?

Ik ben van plan alles vanavond in te bouwen, maar dan moet ik wel het zwaartepunt weten!

die van mij heeft in het midden (bij begin van het rolroer) een koorde van ±23cm. zwaartepunt zit nu op ongeveer 9cm van de voorrand van de vleugel daar.
Hoop dat je er wat aan heb!
Maak je accu zowieso verschuifbaar, je zal toch naar je smaak nog wat moeten stellen natuurlijk!

Koorde betekend de lengte van het profiel op een bepaalde doorsnede. dus zegmaar vanaf de Trailing edge (TE) tot aan de Leading Edge (LE). In dit geval op de plek bij de romp waar het rolroer begint (waar ik het ingesneden heb om te laten scharnieren dus).
Daar ligt het punt bij mij op 9cm van de LE. duidelijk?

Zozo,

Net alles helemaal klaar gemaakt (hij was al klaar, maar even alles opgeladen en nog een keer zwaartepunt chek (pricies op de kruising van de 2 vleugelkruisen!!!) en naar buiten!

Het waaide zachtjes, maar het moest er van komen! Het was even windstil, zender aan shock aan, en gas, gooien... En het vloog!!!! Eerst een rondje gevlogen, een rol, nog wat rondjes en rollen.... Even proberen te prophangen (ik vond het vliegen al supersimpel, en had verwacht dat een shockflyer veeeeeel moeilijker vloog en een stukje sneller) Prophangen in de 1e vlucht met een shockflyer... HET LUKTE!!! Niet lang (4 seconde denk ik) maar toen kwam ie in het gras.

Geen schade... Opnieuw, weer rondje, prophangen, alles lukte! Zelfs zo laag zodat Robert hem zo uit de lucht kon pakken! Op naar een kleiner veldje!

We kwamen op een veldje van zo'n20 bij 20 meter, waar omheen redelijk wat bomen staan, maar dat ging allemaal super! Prophangen gaat super goed, alleen heb ik het idee dat ik iets te weinig power heb... Ik kan niet meer omhoog na het prophangen, en ik hang op vol gas (mss een andere prop??). Wel kan ik inmiddels goed prophangen al zeg ik het zelf!

volgende vlucht kwam mn broer en mn moeder kijken, maar toen was ik ook in een boom gevlogen (schaam), maar dat heb ik weer gerepareerd en meteen weer gevlogen!

Mij moeder heeft nog een aantal foto's gemaakt en er zijn een paar filmpjes met telefoons gemaakt, kijken of dit wat opbrengt!!!

Al met al een supergeslaagde maiden, en ik sta helemaal te stuiteren!!!!!!!!

Igor

Paar foto's:

CIMG5267.jpg

CIMG5266.jpg

CIMG5264.jpg

CIMG5262.jpg

CIMG5261.jpg

(hier zie je het vliegtuig niet zo goed, maar wel de bomen en het hek van het voetbalveldje :P)
CIMG5260.jpg

CIMG5259.jpg

CIMG5258.jpg

CIMG5257.jpg

Mijn plingetje, weegt 150 grams, 350 mah 3s lipotje, 3 5 gram's towerpro's, 9 a regelaar, 24 grams buitenlopertje Vliegt heerlijk.
PIC_0033.jpg

Ohh ja, hij is gespoten met acryl verf van de praxis, 3 euro voor een potje, een beetje water erbij ( ongeveer 1 op 1) en dan in de verfspuit. En grote dank aan Plotterwelt, voor de tekeningen en het Depron.

ziet er strak uit!
moet die van mij ook nog wat meer kleur geven...
Eerst ff flink mishandelen met mijn nieuwe 2s400mah pakjes van polyquest :)
ben benieuwd wat ie daarmee doet ipv met de oude afgeragde pakjes...

Hey,

Ik heb vandaag weer gevlogen, straks weer even.. Maar ik heb nu de volgende setup:

Motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : hexTronik 24gram Brushless Outrunner 1300kv $9.95
Regelaar:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller $13.95

Accu:Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT D9 Gen2 350mAh 2S1P 15-20C Lipo Pack $7.50

Nu heb ik daar een 8x3.8 prop op, maar hiermee kan ik maar op vol gas hoveren, en als ik 2 min vlieg zakt hij al langzaam tijdens het hoveren.

Kan ik daar nou een andere prop op zetten? Of kan ik op 3 cellen gaan? Dan lijkt me deze wel wat:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 500mAh 3S1P 20C $10.14
Igor

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde motor regelaar combinatie als jou, vlieg met een 8x3.8 Meer dan voldoende vermogen! Verticale climbout vanuit prophangen makkelijk mogelijk, Prophangen op ongeveer halfgas, ik vlieg wel met 3s, merk dat op 2 s prophangen idd niet mogelijk is .

Back