Tekeningen van een éénvoudig oscillerend stoommachine.

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door fanaat, 29 mrt 2014.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Heren,
    via de achterdeur kreeg ik een partij woorden binnen en daar wilde ik een klein aantal uit naar voren halen.

    Jij doet het op jou manier; de letter der wet, hij doet het op zijn manier; putten uit 70 jaar ervaring

    Het is bijzonder jammer dat heel de discussie is begonnen door iemand die "de letter de wet" (inzake modelstoomketelbouw) wel zegt te kennen, maar volslagen negeert.
    Als die iemand vervolgens helemaal ontspoort als er een ander een reactie plaatst dat je (om redenen die zijn bijgevoegd) een ketel in 2014 niet meer zo mag maken is ook heel erg.
    Als je dan dingen gaat verzinnen waaruit zou moeten blijken dat de "commentaargever" zelf een ketel bouwt die verkeerd is samengesteld lok je natuurlijk nog meer reacties uit.
    Wanneer je daarna niet kan aantonen dat jouw verzonnen gebreken aan die ketel daadwerkelijk een reden zijn tot afkeur zit je op het niveau lagere school: "ik krijg jou nog wel".

    Aan de "baggeraar-haters" en meelopers een verzoek: Steek de volgende keer je tijd in het lezen van de berichten die ik plaats ipv door te draaien na het zien van de naam van degene die het bericht plaatst en berichten te sturen met kreten als: "zieke" reacties van Baggeraar, Baggeraar even te schijten zet, vervuilt een draadje van een ander.

    Vriendelijke groet
    Harm
     
  2. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Harm,

    Hetgeen jij als storend ervaart is het feit dat indien er geen richtlijnen/eisen zijn voor bepaalde stoomketels er mensen zijn die dan volgens eigen inzicht te werk gaan.
    Dat is dus conform de richtlijnen/eisen geoorloofd.

    Dat je liever ziet dat alle stoomketels volgens de "grote" broers worden gebouwd is leuk voor jou. Echter om dit draadje daarvoor te "kapen" gaat mij te ver, via deze laan kom je uit bij het pleintje respectloos. Dit natuurlijk naar mijn inzicht.

    Met vriendelijke groet,
    Paul
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Mensen, ik moet zeggen dat ik tamelijk ziek wordt door het kleutergedrag in deze hoek. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Volwassen kerels die als kleine kinderen lopen te bekvechten. Ik heb een zooi berichten verwijderd en hoop dat het voor de laatste keer is.[/mod]
     
  4. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik snap dat het lastig is maar alle offtopic heb ik gewist. Ook het kinderachtige gedrag.

    :eek:ntopic: = :eek:ntopic:
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Foto is hier helaas niet zichtbaar.

    Groet, Bert
     
  6. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Mooi of niet mooi mag nooit een redenen zijn om iemand anders onder het gras te stoppen , ik waardeer elk werkstuk wat wie dan ook maakt maar waardeer niet de mensen die zich zelf op een voetstuk zetten met onbehouwen praatjes en afmaken van collega bouwers , trots zijn op je werk mag maar kritiek verdragen is ook te leren... :rolleyes:.
     
  7. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Wat een wijze woorden ;) kan ik me helemaal in vinden :thumbsup:


    Geniet nooit met mate .....
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2014
  8. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    Ai, ik zie de fout al...... Dhr. Fanaat probeert een foto die lokaal op zijn C schijf staat te laten zien, en dat gaat niet.
    De foto zal eerst ergens op een server geplaatst moeten worden (imageshack, picasa, modelbouwforum foto gedeelte) en dan de juiste link tussen de tekens zetten, en dan zijn ze wel zichtbaar.
    Komt vaker voor dat dit gebeurt, geeft niets.
     
  9. robbedoes

    robbedoes Guest

    Manus de vraag is alleen wie er onder het gras geschopt wordt en werd. Ik ben de zoon van fanaat en ik weet dat jij dikke vrienden bent met de vervuiler van dit draadje dus laten we er aub over op houden. Fanaat heeft al enkele malen aangegeven dat dit draadje verwijdert moet worden en dan is hij klaar hier. Dat hij met zijn 84 jaar niet weet hoe hij postings correct moet plaatsen mag je hem ook nog aanrekenen maar hou er verder over op in dit draadje en ga elkaar in het schipperscafe zitten vervelen.

    Groetjes Robert
     
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Kinderachtig gedrag. :yes::yes:

    Heren.
    Laat vader en zoon lekker hun onveilige gang gaan.
    Ik schreef in eerdere berichten eind april/begin mei 2014,

    dat ik grote bedenkingen heb bij de veiligheid van de getoonde ketel en vooral waarom en waar de “eisen” staan om wel een degelijke ketel te kunnen/ mogen bouwen.
    Dit was (en is nog steeds) niet om te pesten, maar omdat het nu eenmaal zo is.

    De oplettende lezer die zelf een ketel wil gaan bouwen neemt vast wél de moeite om naar die informatie te gaan kijken.

    Ik had het daarbij moeten laten.
    Alle andere woorden die er verder zijn geschreven, zijn zonde van de tijd geweest en gaven enkel aanleiding tot een welles-nietes.

    Sorry voor alle onrust.
     
  11. robbedoes

    robbedoes Guest

    Excuses aanvaard
     
  12. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    [mod] Nu was net alles in goede orde hersteld, dan ook houden zo![/mod]
     
  13. eenvoudig oscillerend stoommachine

    Fanaat,

    wil je je laatste foto nog eens plaatsen svp? Je hebt volgens mij ergens een stapje overgeslagen, want tot nu toe zijn al je foto's gewoon zichtbaar.

    Werkt het niet via 'Mijn foto's toevoegen", te zien onder de smileys rechts van het vak waar je de tekst in plaatst?

    Een andere manier is om het via MBF Community te doen, en dan via afbeeldingen en foto-albums maar nogmaals, tot nu toe waren ze altijd te zien.

    Laten wij anders even mailen, dan help ik je wel :)
     

Deel Deze Pagina