Peter,
wat kun jij het lekker verwoorden,en hier bedoel ik mee,hoe de verhoudingen zijn tussen Baggeraar en mij!
Uiteindelijk vermoed ik ook dat hier de kwestie ligt,daarom is het ook zeer belangrijk wanneer je met mensen te maken krijgt in welk vak dan ook (in ons geval de technische modelbouw)dat je die nooit onderschat maar respecteert!
Volgens mij komt het ook door het verschil in leeftijd,ik heb zelf ook zonen die van jullie leeftijd zijn,dus ik ken het verschil van de totaal andere opvattingen in de werkwijze dan die wij vroeger leerden,en dat is misschien maar goed ook!
Dit leest Baggeraar natuurlijk ook,alle Engelse boeken,van Harris/Wesbury/ zowel van stoom en brandstofmotoren zijn in mijn bezit,ook ben ik jaren geabonneerd geweest op "the model engineer" en ook weet ik verdraaid goed hoe ik een echte modelstoomketel moet bouwen,zelfs ontwerpen!
Mijn grootste hobby is nog steeds het ontwerpen en bouwen van verbrandings-motoren waaronder ook straalmotoren, maar ik ben via MBF weer terug op het stoomgebeuren vanwege de eenvoudige oscillerende stoommachientjes.
Ook hier zie ik het bekende verschijnsel in de modelbouw ,stoommachines draaien op perslucht en klaar is kees,want de stoomketel maken is te veel werk,duurt te lang en veel ouderwets handwerk.
Nu gaat het mij niet om dat stoommachientje,maar wel om het stoomketeltje zelf te maken volgens tekening naar de opgegeven maten,dus niet zoeken naar een buisje wat in die richting komt.
Maar niet iedere beginnende modelbouwer is in het bezit van alle gereedschappen en kennis die nodig zijn om bijvoorbeeld een plaatverbinding te maken en dan is soms zo'n felsje toch handig.
Misschien is het nu duidelijk waarom ik bij dit werk een felsnaad inzet,het is een kleine moeite voor mij om deze met zilver te solderen,maar daar leert dan niemand iets mee,nog makkelijker om het te laten doen of een compleet keteltje kopen.
Bekijk de afbeeldingen en we gaan allemaal felsnaden maken,dit is zelfs leuker als draaien Peter,
groeten fanaat Sjef
wat kun jij het lekker verwoorden,en hier bedoel ik mee,hoe de verhoudingen zijn tussen Baggeraar en mij!
Uiteindelijk vermoed ik ook dat hier de kwestie ligt,daarom is het ook zeer belangrijk wanneer je met mensen te maken krijgt in welk vak dan ook (in ons geval de technische modelbouw)dat je die nooit onderschat maar respecteert!
Volgens mij komt het ook door het verschil in leeftijd,ik heb zelf ook zonen die van jullie leeftijd zijn,dus ik ken het verschil van de totaal andere opvattingen in de werkwijze dan die wij vroeger leerden,en dat is misschien maar goed ook!
Dit leest Baggeraar natuurlijk ook,alle Engelse boeken,van Harris/Wesbury/ zowel van stoom en brandstofmotoren zijn in mijn bezit,ook ben ik jaren geabonneerd geweest op "the model engineer" en ook weet ik verdraaid goed hoe ik een echte modelstoomketel moet bouwen,zelfs ontwerpen!
Mijn grootste hobby is nog steeds het ontwerpen en bouwen van verbrandings-motoren waaronder ook straalmotoren, maar ik ben via MBF weer terug op het stoomgebeuren vanwege de eenvoudige oscillerende stoommachientjes.
Ook hier zie ik het bekende verschijnsel in de modelbouw ,stoommachines draaien op perslucht en klaar is kees,want de stoomketel maken is te veel werk,duurt te lang en veel ouderwets handwerk.
Nu gaat het mij niet om dat stoommachientje,maar wel om het stoomketeltje zelf te maken volgens tekening naar de opgegeven maten,dus niet zoeken naar een buisje wat in die richting komt.
Maar niet iedere beginnende modelbouwer is in het bezit van alle gereedschappen en kennis die nodig zijn om bijvoorbeeld een plaatverbinding te maken en dan is soms zo'n felsje toch handig.
Misschien is het nu duidelijk waarom ik bij dit werk een felsnaad inzet,het is een kleine moeite voor mij om deze met zilver te solderen,maar daar leert dan niemand iets mee,nog makkelijker om het te laten doen of een compleet keteltje kopen.
Bekijk de afbeeldingen en we gaan allemaal felsnaden maken,dit is zelfs leuker als draaien Peter,
groeten fanaat Sjef
