OK.....
Nu heb ik iets interessants ontdekt: Driest als ik soms ben, gelijk de boor, Dremel en wat al niet er bij gepakt, en snel "iets" gefröbeld wat als turbulatortje kon dienen.
Naar mijn mening was een schuin afgezaagd stukje bus wel iets leuks daarvoor.
Ofwel:
Gaatje boren op wat ik dacht dat de goede plek zou zijn, beetje schuin om recht tegenover de plek van de luchtstroom bij stationairstand uit te komen.
Kort stukje buis afgeschuind, zodat het een soort van "schepje" wordt.
Dat komt dan als volgt in elkaar gestoken:
Het buisje helt (niet echt op de foto zichtbaar) wat achterover, zodat de brandstof die er tegenaan stuitert, niet na de hindernis vrolijk verder kan stromen langs de wand, maar als het ware midden in de luchtstroom losgelaten wordt.
Uiteraard kun je hier niks mee als dat een giga-luchtlek betekent, dus:
Het pijpje afgeknot, en opgevuld met UHU Plus Endfest 300. Alles in de oven uitgehard, zodat het lekker snel klaar was, en ik vanavond nog even kon testen.
Het interessante is dat de redenatie blijkbaar geheel klopte, het jammere is dat ik een háártje (gelukkig niet veel) doorgeschoten ben:
De motor blijft nu bij véél lagere toerentallen regelmatig op beide cylinders doorlopen, en pas bij ruim onder de 1500 (eerder in de buurt van de 1000~1200) valt er weer een cylinder weg, en dat is nu opeens de rechter cylinder....
M.a.w. het schoepje heeft absoluut een positief effect, en ik ben er nét een haartje te ver mee gegaan.
Geen probleem op zich, want het is beter als dat het was.
Filmpje is niet zo heel duidelijk helaas, maar ja... Hoe laat je zien welke cylinder er blaft en welke niet?
Bottom line: uitvallende cylinders bij lage toerentallen vinden hun oorzaak bij de verdeling van de brandstof per aanzuigbuis.... De lucht naar beide cylinders is hetzelfde, de brandstof niet, blijkbaar.
Nu heb ik iets interessants ontdekt: Driest als ik soms ben, gelijk de boor, Dremel en wat al niet er bij gepakt, en snel "iets" gefröbeld wat als turbulatortje kon dienen.
Naar mijn mening was een schuin afgezaagd stukje bus wel iets leuks daarvoor.
Ofwel:
Gaatje boren op wat ik dacht dat de goede plek zou zijn, beetje schuin om recht tegenover de plek van de luchtstroom bij stationairstand uit te komen.
Kort stukje buis afgeschuind, zodat het een soort van "schepje" wordt.
Dat komt dan als volgt in elkaar gestoken:
Het buisje helt (niet echt op de foto zichtbaar) wat achterover, zodat de brandstof die er tegenaan stuitert, niet na de hindernis vrolijk verder kan stromen langs de wand, maar als het ware midden in de luchtstroom losgelaten wordt.
Uiteraard kun je hier niks mee als dat een giga-luchtlek betekent, dus:
Het pijpje afgeknot, en opgevuld met UHU Plus Endfest 300. Alles in de oven uitgehard, zodat het lekker snel klaar was, en ik vanavond nog even kon testen.
Het interessante is dat de redenatie blijkbaar geheel klopte, het jammere is dat ik een háártje (gelukkig niet veel) doorgeschoten ben:
De motor blijft nu bij véél lagere toerentallen regelmatig op beide cylinders doorlopen, en pas bij ruim onder de 1500 (eerder in de buurt van de 1000~1200) valt er weer een cylinder weg, en dat is nu opeens de rechter cylinder....
M.a.w. het schoepje heeft absoluut een positief effect, en ik ben er nét een haartje te ver mee gegaan.
Geen probleem op zich, want het is beter als dat het was.
Filmpje is niet zo heel duidelijk helaas, maar ja... Hoe laat je zien welke cylinder er blaft en welke niet?
Bottom line: uitvallende cylinders bij lage toerentallen vinden hun oorzaak bij de verdeling van de brandstof per aanzuigbuis.... De lucht naar beide cylinders is hetzelfde, de brandstof niet, blijkbaar.