)Een ring motor gaat juist weer compressie vertonen als hij loopt, en dat is een groot verschil.
Ik zie (zag bij grondtests) niet echte hotspots met de IR.
Een andere kop... ik zou kunnen proberen een ASP heli-kop pas te maken, maar dan verandert er vermoedelijk ook wel wat aan het loopgedrag (andere verbrandingskamer vorm) en ik denk heel eerlijk, dat zodra die ASP chroom bus er in zit, en ik laat het ding inlopen met de temperaturen die hij nu haalt, dan zou het met die compressie wel eens helemaal goed kunnen komen....
Niet vergeten, dat deze Nikkel-bus ingelopen is bij véél lagere temperaturen. Vermoedelijk zo'n graad of 80 a 90, en dan heeft het ding nog min of meer compressie.
Daarnaast heb ik geen flauw idee hoeveel draaiuren deze motor al heeft. De vorige eigenaar heeft hem een jaar oud gebruikt gekocht, en er zelf ongeveer 5 liter brandstof doorheen gefietst.
Ik heb niet de indruk dat de motor heet loopt (in de zin van "heter dan voor deze brandstof normaal is") want 120~130 graden is een heel normale bedrijfstemperatuur voor een tweetakt benzinemotor, en de timing staat gewoon op een keurige 27~28 graden ongeveer.
Detoneren doet hij ook niet (een van mijn redenen om die kop zo vaak te lichten): Detoneren zie je héél snel aan het zuigeroppervlak, en dat blijft zo glad als pasgewassen babybilletjes....
Ondertussen stopte de DHL hier wel in de straat, maar heb ik mijn ASP zuigersetje nog steeds niet....
Ik zie (zag bij grondtests) niet echte hotspots met de IR.
Een andere kop... ik zou kunnen proberen een ASP heli-kop pas te maken, maar dan verandert er vermoedelijk ook wel wat aan het loopgedrag (andere verbrandingskamer vorm) en ik denk heel eerlijk, dat zodra die ASP chroom bus er in zit, en ik laat het ding inlopen met de temperaturen die hij nu haalt, dan zou het met die compressie wel eens helemaal goed kunnen komen....
Niet vergeten, dat deze Nikkel-bus ingelopen is bij véél lagere temperaturen. Vermoedelijk zo'n graad of 80 a 90, en dan heeft het ding nog min of meer compressie.
Daarnaast heb ik geen flauw idee hoeveel draaiuren deze motor al heeft. De vorige eigenaar heeft hem een jaar oud gebruikt gekocht, en er zelf ongeveer 5 liter brandstof doorheen gefietst.
Ik heb niet de indruk dat de motor heet loopt (in de zin van "heter dan voor deze brandstof normaal is") want 120~130 graden is een heel normale bedrijfstemperatuur voor een tweetakt benzinemotor, en de timing staat gewoon op een keurige 27~28 graden ongeveer.
Detoneren doet hij ook niet (een van mijn redenen om die kop zo vaak te lichten): Detoneren zie je héél snel aan het zuigeroppervlak, en dat blijft zo glad als pasgewassen babybilletjes....
Ondertussen stopte de DHL hier wel in de straat, maar heb ik mijn ASP zuigersetje nog steeds niet....

Laatst bewerkt: