...Wat in dit geval kan helpen bij langzaam reageren van het gas.
Is een hoppertankje (je zal wel weten hoe dat moet gebruiken) dan heb je een constantere aanvoer van benzine.
Wat ook kan helpen is een benzine met een hoger oceaan gehalte...
Octaan 100? Heb je ook meer hitte... ook meer vermogen. En de klopvastheid, die bij electronisch gestuurde ontsteking/injectie voortdurend met sensoren in de smiezen wordt gehouden... om die 100 octaanjes in het gareel te houden... Zou het ook niet snel in een 22cc benzine knikkeren? Pingelen deed de motor niet... Verkrijgbaarheid is listig.
Zou ik er eerst meer over willen weten bij de benzine collegea's voordat ik dat zelf in m'n Moki zou stoken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid. Uitgangspung '95' is wel het alleraardigst.
Hoppertank... heb je meestal een brandstofpomp erbij. In de krappe snuit van een Calmato kan het wel erg snel erg vol worden, dus dat wordt dan puzzelen om een half uur af te stoken in de lucht te volbrengen met een brij aan techniek...
Met het vergroten van schaal, gaat de vliegduur niet mee, blijft dat kwartiertje tot 20 minuten, volume onder de kap neemt wel toe om een bende aan complexiteit te herbergen. Maar dan zijn er al weer eenvoudiger oplossingen in de vorm van -kant en klaar- in de markt gezet, hier niet aan de orde...
'Ik zat al te dromen van commonrail en 3 bar brandstofdruk en Piezo, omgebouwde 6 kleuren Epsonprinterkop tot multifunctioneel OS bezine injectiesyseem... voor de .46' (ongein, haha)
Zoektermen zoals hoppertank leverd altijd wel wat inzichten op, maakt niet uit wat...
Hier wel weer wat aardigs....
https://www.google.nl/search?q=hoppertank&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjyzIGb8-3NAhViK8AKHeC_BBAQsAQIJg&biw=1303&bih=959#imgrc=xVvhsIwF_AVV6M:
en daar uit gefiltert:
Filterzakjes... een mooi klunkje met gaasetc..
http://www.rc-network.de/forum/show...erial-wo-gibts-das-Material-ist-identifiziert!!
Om nu tankdruk te genereren met CO2 gaspatroonjes... of Argon... is ook weer wat... slaat door. Er bestaan wel microcompressortjes? Om een bladder van druk te voorzien? Ook dan tikken de grammetjes weer door, blijft het ruimte gebrek, flike lipo aan boord, bijkans alles te complex. De grap zit hem nu juist in de eenvoud, het met eenvoud is het vast op te lossen.
Stel dan een echte, goed aanzuigende carburateur zoals een Walbro, fix je niet zo snel op een .46 of je moet met een inlaat bocht/spruitstuk gaan werken, als dat werkt, of... met een verbouwing van andere orde, een Reedvalve achterop gaan sleutelen. Als je dat al weet te fixen, zal ook dat zal even een fors legpuzzeltje worden om dat op de bok van een Calmato te schroeven... ook dat is dus geen eenvoud...
Denk dat Brutus niet zo heel ver meer van de perfectie zit... omendenabije
