Dus, Bert het is tijd om een keer een mooie handleiding te schrijven waar in stappen wordt omschreven hoe de ombouw te doen...
Dat kan niet... Er is geen "een handleiding" of een "reeks stappen", want het hangt af van de specifieke motor.
Er zijn een aantal punten waarop te letten, hoofdzakelijk warmte-isolatie voor de carburateur, modificeren van de brandstof-lineariteit, compressieverhouding, maar die zijn voor ieder type motor weer net even een haartje anders.
Dus dat word een verhaal wat weer door iedereen (mogelijk) verkeerd geinterpreteerd kan worden, en voor mijzelf is het onmogelijk om van alle verschillende types motoren (en vooral carburateurs) precies rekening te houden met alle eigenaardigheden.
Om kort te gaan: ik ga bij iedere voor mij nieuwe motor gewoon te werk volgens mijn "instinct".
Ik help iedereen graag, en beantwoord gerichte vragen, ben ook niet te beroerd om een motor voor iemand om te bouwen (maar wil wel nog graag wat vakantie over houden, want als ik thuis ben, is dat wat het is: vakantie), maar ik begin niet aan een "handleiding" want het enige wat er dan gebeurt, is dat er iemand iets verkeerd begrijpt, zijn motor verstiert, en dan krijg ik de schuld

Buiten dat, ik wil jullie het plezier van 63 pagina's en 1235 berichten niet onthouden
Maar om het toch wat makkelijker te maken: de informatie staat over het algemeen het dichtst bij het in bedrijf stellen van de afzonderlijke motoren, hier een lijstje (wat ik ook in de openingspost zal plakken:
2-takt OS FXi 46: Pagina 4, post 61
4-takt ASP 52: pagina 25, post 482
4-takt ASP 91: pagina 25, post 482
4-takt ASP 30: pagina 35, post 689
4-takt ASP Boxer: Pagina 44, post 875
Daarnaast kun je natuurlijk de zoekfunctie gebruiken voor dingen als "vapourlock" of "dampbellen" of "timing", en als je het echt niet kunt vinden, is er altijd de "Conversatie" en kun je het me rechtsstreks vragen....
De klantenmotoren zijn duidelijk minder uitgebreid beschreven.