TF P51

Ziet er zeker goed uit :thumbsup:

Alleen nu nog wel even die uitsparingen voor de counterbalances er in bouwen
Als hij de versteviging van te voren ingebouwd heeft, geen probleem.
Anders wordt het nog even puzzelen :wink:

Als hij de versteviging van te voren ingebouwd heeft

Niet gedaan dus :oops: in de handleiding staat er niet echt hoe het moet :( slappe smoes eigenlijk... ga het dus zeker wel doen bij mn kielvlak en dan maar puzzelen!

Snap niet zo goed hoe dat moet...weet wel dat je dat restbalsa erin moet doen, als het bekleed is daartussen uitzagen en dan heb je een uitsparing...maar wat dan? Waar moet ik de opvulling van de uitsparing van maken? Gewoon van resthout dat ik pas maak zodat het vrij kan bewegen?

DM31 zei:
Jan ik heb een vraag:
Ik heb de magneten, maar waar kan ik een staalplaat halen? Heb op Google gekeken maar daar zijn alleen groothandels en de bouwmarkten in de buurt hebben het niet :-(

probeer eens bij een metaalbewerkings bedrijf of staalhandel in de buurt .

vraag naar 2 of 3 milimeter gegalvaniseerde plaat (geen rvs want dan doen je magneetjes niks) en ook geen blanke plaat , want die roest en is vervolgens niet vlak meer . de maten zijn er in 1000 X 2000 of 1250 x2500 , je kunt `m ook op maat laten knippen .

Rob,

De stippellijntjes van de counterbalances aanhouden die op de tekening staan.
Vergeet niet streepjes op de LE van fin/stabilo te zetten voor het indekken.
Het roer zou ik niet beplanken (golving van de ribben gaat dan verloren).
Zelf heb ik Oratex gebruikt voor het gehele roer.
prima spul ervoor.
Dit is naderhand ook goed te spuiten.
Gebruikte scharnieren: Cavan 16 mm. breed

Ronald,

Het inbouwen van de counter balances m.b.t. de stabilo staat inderdaad goed op tekening aangeven. Begrijp ik dan goed dat je aan het hoogte roer gewoon een blokje balsa lijmt dat in de uitsparing van de stabilo valt?

Plaats je dan vervolgens de scharnieren net buiten dit blokje? M.a.w. de counterbalances zelf heeft geen scharnierpunten.

Heeft iemad tips om het alsnog te realiseren als je zo stom bent geweest om geen versteviging van tevoren in te bouwen?

PS: Hoe zet ik een plaatje bij mn naam?

Rob,
Inderdaad een blokje op de LE geplakt.
Een 16 mm. Cavan scharniertje past net boven de counterbalance.

DM31,
Voorzichtig een hapje uit de fin halen en de vergeten verstevigings blokjes balsa tussen de sheeting schuiven met witte houtlijm.

Ronald,

Oke gaat wel lukken lijkt met zo.

Jan,

bedankt voor de tip naar het draadje van Strega!

De vertical stab in aanbouw...

Vertical%20Stab1.JPG

Vertical%20Stab2.JPG

Ga hier de versteviging voor de tab wel doen :oops: van de week ergens een avondje skins maken...

De vertical stab in aanbouw...

Vertical%20Stab1.JPG

Vertical%20Stab2.JPG

Ga hier de versteviging voor de tab wel doen :oops: van de week ergens een avondje skins maken...

Heb een zelfde P51 GEKREGEN van Alex van de HLC die hem weer van Jarco heeft gekregen...die heeft het meeste werk gedaan. Bij Alex heeft het een jaar gestaan maar vanwege ruimtegebrek en andere projecten is hij zo gul geweest om mij deze te geven...Ruimte heb ik wel maar aan die andere heb ik mn handen al vol...kan deze wel afmaken maar als het te snel is dan gaat die toch alleen maar stil staan want ik heb nog lang niet de ervaring om het te vliegen...maar goed, als iemand mij een volbloed hengst wilt geven ga ik het zeker niet in de bek kijken...
Hierbij iig wat foto's van de skills van (een heel groot deel Jarco) en Alex.

P51%20Alex1.JPG

P51%20Alex2.JPG

P51%20Alex3.JPG

P51%20Alex5.JPG

P51%20Alex8.JPG

P51%20Alex7.JPG

Dus ja...nu heb ik er 2... :? :D :| :?:

Ik denk dat ik ze iig alle twee af maak (al het houtwerk) en tzt kies ik eentje die ik als eerst ga bespannen en waar ik landingsgestel en motor in doe...en het is leuk om de vorderingen van de 1e te zien op dit draadje.

Moet zeggen dat Jarco het wel heel strak heeft gebouwd, ben benieuwd of ik het ook zo goed kan krijgen, of misschien nog beter :P
Ben bezig met het regelen van die metalen plaat maar daar gaat een beetje tijd in zitten...

ik zou wel dat omlink systeem verwijderen nu je vleugel nog onbespannen is , beide roeren een eigen servo is beter .

mooie kist trouwens , ik wou dat ik zulke eens kreeg :wink:

vreemd kleurtje houtlijm trouwens :?:

Zo heb je er 1 en zo heb je er 2 :P

Mooi hoor, maar die 2de is al wel heel ver af, misschien een idee om die alvast af te maken?
Ik zou alleen wel de rolroeren elk met een aparte servo besturen en niet zoals nu door 1 centrale servo :lol:

Jah is een of andere cement..

En wil die op zich wel afmaken, maar misschien is die te snel af..? Ach ja zoveel budget heb ik niet dus het duurt evengoed een tijdje voordat ik gear en engine en servos heb :-)

Altijd prettig om er één achter de hand te hebben, mocht er onverhoopt wat gebeuren ;)

Ja ik ben erg benieuwd naar het bouwen in dit draadje (wel handig zo'n tweede toestel, heb jij even mazzel). Ik ben zelf ook een TF P51 aan het bouwen en loop wat achter op jouw project.
Ben je al aan de velugels begonnen?

Ik zou ook kiezen voor een directe aansturing van de rolroeren met twee servo's.

Back