The Duke

Ik had deze verkeerde gehaald bij een zaak hier in de buurt in Duitsland.
De juiste via Mr Boat en die was geschikt.
Extra werk was niet zo dramatisch. Was maar een dun laagje[emoji39]
 
Verder met het aanbrengen van de alu zijpanelen
Eerst de boel opruwen en de cowl en cabane afplakken zodat er zich geen epoxy aan hecht

DSC_4081.JPG


Epoxy even lekker opwarmen in heet water

DSC_4085.JPG


De boel insmeren en op zijn plek zetten met tape

DSC_4087.JPG


DSC_4088.JPG


Groeten, Ralf
 
Pffff... kan alleen maar zeggen... 'netjes'...
En als't geLaser straks tuft... wordt het 'mooi' vet :)

Ik denk... het wordt wel wat... :thumbsup: :worship: in de overtreffende trap...

Je komt nu zo een beetje in het 'gniffel-statium' van afronding?
Het lijkt nu toch echt aardig te vorderen?...

Is de wartel van de brandstoftoevoer nog te stellen... of kan de slang de bocht mooi maken?
Na de laatste vlucht trek ik de toevoer los... en pruttelt de motor leeg op stationair...
En sluit ik de ontluchting en aanzuiging kort na het legen. (twee leidingen uit de tank...)
En heb ik geen verbinding meer met de motor. En is de tank afgesloten van de lucht.
En eigenlijk om corrosie in de motor te voorkomen...
Kan je er voldoende bij?

Hmmm ik ben dol op olijven... of Italiaanse garnituurtjes...
en altijd blij dat ze weer op zijn... het is een dubbel-gevoel...
geven handige dekseltjes en bakjes om epoxy te mengen :D

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Het begint idd aardig te vorderen nu Bas :yes:
De wartel is niet te stellen, de slang kan er wel een mooie bocht naartoe maken.
"Na de laatste vlucht trek ik de toevoer los... en pruttelt de motor leeg op stationair..."
Loopt je motor niet droog dan of voeg je er nog wat olie aan toe?

Mengbakjes voor epoxy :D :thumbsup: nice one!

Groeten, Ralf
 
Nee... je belast de motor dan niet... blijft voldoende over om te smeren...
Je zou op dat moment afterrun via de carb er in kunnen gooien...
Er gaat alleen onvoldoende door de poorten om te kunnen verbranden...
Een 4 takt stopt vrijwel direct en heeft altijd een olie residu... de twee takt heeft 'buffer' in het carter zitten...

Doordat ik nog net met Aerosave kan vliegen is het niet zo een punt. Dat spul van Fuchs is/was zo goed. Ik deed het tegen roesten... zo leeg mogelijk...
Klotz gaf bij mij altijd roestproblemen... destijds... vraag niet waarom.
Aerosave is bijna op en dan stap ik over op de olie van Weston UK. Zou ook goed beschermend moeten zijn.
 
.
Wordt (is) weer heel mooi Ralf! :thumbsup:
En ben het met Bas eens, de motorruimte heeft een vorm van weathering door de lak, staat juist erg goed!

Groeten, Ramses
.
 
De Zlin is overigens ook niet mis! Die heb je mooi 'opgemaakt'...
Beetje Corroless tegen de roest van het natte seizoen? Ziet er puik uit! Top!
Gr Bas
 
Dank je wel Bas :yes: (nieuwe forumnaam aangenomen?)
Een beetje Rustoleum tegen corrosie is nooit weg toch?
De Zlin was een airbrush klusje op zich voor me, ben wel blij met het resultaat :)

Groeten, Ralf
 
Yep! De wereld verandert. Ga dus nu mee in 'de maalstroom der avatars & pseudonimnia'
Ohja... Rustoleum... mooi tintje voor een onderwaterschip.
Werken die in RAL tinten eigenlijk? Eens nazoeken... Blik Strak in de Lak op kleur is altijd een liter
en na 1 lik en 5 jaar bewaren is het bedorven... Alkyd lak... zonde...
 
Image1658073831.657823.jpg


Hoi Ralf, hier Winfried (van die Blériot VIII die ik sinds DDP heb weten te parkeren bij een vintage bouwgroep).

Gisteren heb ik voor een zacht prijsje deze The Duke op de kop getikt.
Is een originele Svenson kit en is bekleed met japanse zijde.

Zit nog geen motor in, maar ik heb van alles liggen aan viertakten.
Welk type Laser had jij er in gestopt, en wat is sowieso een fijne cyl inhoud voor deze kist?
Van 6 cc t/m 15 cc vind ik best een ruim begrip….(las ik ergens)

Trouwens, als ik naar de datum van je laatste post kijk, is al even terug….vliegt ie?
 
Hallo Winfried wat leuk!
Mooi gemaakte Duke zo te zien, zelfs uitgevoerd met vleugelstruts.
De mijne vliegt inmiddels met de Laser 80, en wat een heerlijk kistje is dit zeg!
Super relaxed als op rails en best wendbaar als je hem goed de sporen geeft.
Een 10cc viertakt is reeds voldoende, op de mijne zit 13cc, meer vanwege het gewicht.
Ik heb de neus 2cm langer gemaakt en zodoende vlieg ik zonder extra lood

Leuke kist, daar ga je een hoop plezier van krijgen

Groeten Ralf
 
Back
Top