The Lazy Bee

aha, nu snappen we waarom hij zo mooi is!

anyway, ik zal de startpost weer eens napluizen voor tekeningen van een grote Bee. Mijn neefje van 9 wil ook een vliegtuig gaan bouwen en dan kan hij wel aan een 1m depron Bee beginnen.

Ik ben wel Rene ;) en van in het begin verwezen waar ze vandaan komen zie
post #6 .

Ps: waar ik ze vandaan haal kun je ze krijgen voor maar 60€
Motor zie post #216

Groetjes ReneDL

Laatst bewerkt:
inmiddels is bij mij alle elektronica ingebouwd. Daarna kon ik dus de tweede rompzijkant verlijmen. Nu ga ik het stabilo en kielvlak verlijmen en daarna kijken of het zwaartepunt een beetje goed ligt. Klopt dat allemaal, dan ga ik rondjes racen op het laminaat :p

en heeft inmiddels rondjes geraced :D de draaicirkel is echt heel klein op de grond, dus waarschijnlijk in de lucht ook lekker wendbaar. Nu hopen op weer met weinig wind!

Aan Jitze, alle andere Bee fanaten en mezelf nog vele windstille avonden toegewenst ;) :D :thumbsup: :thumbsup:

Groetjes ReneDL
je bracht me zojuist op een goed idee! Ik even kijken: weinig wind meer buiten.

Dus de 50cm Bee eerst maar eens aan aantal keer laten zweven. Dat ging voortreffelijk. Op zo'n 2m hoogte een klein beetje opgooien en dan vervolgens 15-20m zweven!
Langzaaman de motor erbij gedaan, maar dan gaat het model wel erg zenuwachtig vliegen. Vooral het sturen is lastig omdat ik erg grote uitslagen heb. Ik had een veldje van 40x8meter, en dan is het lastig om binnen de 8 meter te draaien, het model duikt gelijk weg.

ook iets hardere landingen gemaakt af en toe. De vleugelbevestiging wordt best zwaar belast en die moet dus nog iets verstevigd worden. verder ziet het er wel erg leuk uit in de lucht! Ik ben blij met mn Bee!

Nou hebben jullie het gedaan hoor ,na mijn vintage tesa kist ga ik de bee bouwen ,de tekeningen zijn al binnen 3 lappen en de beschrijving zat er bij ,vooral het rustige vliegbeeld spreekt mij aan ,ook het model vind ik leuk en lekker eigenwijs is een keer geen speed of racer look-a-like ,uiteraard wel met een .20 brandstof motor want het moet herrie en stinken en behalve dat een teug methanol zal hem goed doen.
Groentes cees

woww, dies neig :) het zou me niet verwonderen moest die tegen 6/7kmh al kunnen opstijgen

Tjonge wat een grote kisten daar in trenton ,volgens mij hebben zij daar een speciale hangar liggen ,vooral de constallation en de comet vind ik bijzonder mooi ,wat de bee betreft vind ik het jammer dat er alleen een foto is van de vleugel ik had hem graag in zijn geheel gezien groeten cees

Hoi,

gewicht weet ik niet, maar ik schat 500 gram :)

Voor de plannen verwijs ik je naar de eerste post, daar zijn plannen van alle varianten te vinden om te downloaden :)

Succes !

Grtz,
Menno

heftig :) wat weegt zoiets van 50cm? kan het met een kleine elektromotor al draaien???
zijn er plannen van vrij te verkrijgen?
Sorry dat ik je post niet gezien heb.

Maarrrr: mijn lazy bee weegt rond de 130 gram dacht ik.

Er zit een 2s360 lipotje op, een Turnigy 6A regelaar van 6 gram. 2 HXT500 servo's van 5 gram en een motortje van 12 gram.

de mijne weegt 136 met een 9 grs motortje en een 2s 450 mah lipootje en 2 kleine servos ik gok 6 gr ofzo...

en vliegt eng rustig op halfgas of minder!

als ik er aan toe kom of de etac verf een beetje over te spuiten (die plakt niet zo lekker.... :( ) plak ik er een fototje bij ;)

nu ziet ie er niet uit!

hoe hebben jullie je antenne verwerkt?

nu hangt er een sleep van tig centimeter achter de bee en hij/zij lijkt een beetje op een vlieger!

Back