The RC Custom Jets F-18

phoe, mooi hoor.
Is een dergelijke houten constructie niet veel kwetsbaarder als een composiet (glas oid)? Of juist makkelijker te repareren?
Wellicht is houtbouw ook minder 'schaal' te maken, ik denk aan verzonken detail, luiken enz?

@ Lennart,

Ligt eraan hoe hard je tegen het dek knalt, dan is composiet ook kwetsbaar.
En repareren bij beide is goed te doen, zolang je maar een beetje weet hoe of wat.

Hout hoeft zeker niet zwakker te zijn, romp voelt nu al stevig aan en dan zitten ze nog niet eens tegen elkaar, dat gaat dus zeker goed komen.

Qua schaaldetails is dat ook wel in hout te bewerkstelligen, dat kan je doen nadat het model geglast is, dan kun je panellines, klinknagels en luiken toevoegen, 't is net hoever je wilt gaan.

Zo heb de F-18 weer even op de bouwtafel liggen, zo lang geleden dat ik er aan gewerkt heb dat ik foto`s terug moest zoeken hoe ik bepaalde dingen ook al weer bedacht had :roll:

Maar hij staat er dus weer sinds enkele dagen:
F-18%20fuselage%20%2864%29.jpg

Begonnen met de rechtervleugel de servo uitsparingen weer bloot te leggen:
F-18%20wing%20%2854%29.jpg

Toen rolroer luikjes gemaakt en de huid zover weggehaald dat deze paste:
F-18%20wing%20%2855%29.jpg

F-18%20wing%20%2856%29.jpg

Dat ook gedaan voor de flap servo:
F-18%20wing%20%2858%29.jpg

En rolroer scharnieren pas gemaakt:
F-18%20wing%20%2857%29.jpg

Nu eerst de linkervleugel dichtmaken dan kan ik ze uitlijnen op de romp en de vleugelpijpen vastlijmen.

nu eindelijk ook de 2de vleugel eens helemaal ingedekt:
F-18%20wing%20%2859%29.jpg

Evenzo de 2de flap:
F-18%20flap%20%287%29.jpg

En bekabeling alvast getrokken in 1 romp helft:
F-18%20fuselage%20%2865%29.jpg

Yep, setje lag al lang gesoldeerd en wel te wachten voordat de SMT-RC voorraad hier op peil was ;-)
En ja weer lekker bezig.

Nu vleugels een beetje bewerken en kijken/meten of de vleugels goed staan dan de vleugelpijpjes vastlijmen.
Dan snel door.

Dank je, en ja wel weer leuk balsa stof snuiven.

afgelopen avonden weinig tot niks gedaan maar gisteravond wel de wand 'af' gemaakt, nu nog een keer plamuren en het hele hok schilderen:
wand%203.jpg

Maar plan is om vanavond weer wat verder te bouwen.

Dank je.
Vleugels zijn zo goed als glas klaar (mhh, dat moet ik dus nog even bestellen).
De romphelften hoop ik deze maand nog samen te voegen......

Back