the Wings Nistelrode , verzameltopic

ben ook niet geweest vandaag!! en dit weekend kan ik aleen zaterdag want zondag krijg ik visite uit het verre zeeuwse land:yes:

mvgr johan snijders

Blijft leuk om dit draadje bij te houden. Ik was er vanavond uiteraard weer niet (want in Geneve). Heb maandagavond weer mijn rondjes in de wind gevlogen (in mijn uppie... nou ja, onze Tim was erbij) en zag dat het veldje keurig gemaaid was ;-)

Had best geluk nog maandag: op een gegeven moment maakte mijn skystar een brandstof taktaktaktak geluid... toch maar even geland. Het bleek dat van de vier schroefjes tussen montage-kruis en motor er nog maar 1 in zat! De prop ging dus tegen de voorkant van de romp... Nu wat van die schroefjes kopen en wat meer locktite erop, dan komt het goed (of wat rustiger vliegen).

Groeten!
Ton

Dan had je veel geluk Ton. Had je zo bijna een eject motor.

Vandaag (woensdag) had alleen Frank gevlogen. Het waaide erg hard. Al waren er toch nog best veel mensen op de club komen kijken.

Misschien zaterdag meer geluk met het weer.

Groetjes Rob

Jep gister was de wind echt veelste hard...
Zaterdag ben ik de Hele dag in Gilze-Rije (Luchtmachtdagen), en Zondag ga ik naar het berenvliegen in Weert. Ik ben er dus dit weekend niet:wink:.

Tim

Jep gister was de wind echt veelste hard...

Waarvoor? Heb gewoon gevlogen, alleen met de landingen was het even oppassen.

@ Ton

Jij moet toch pre-flight inspecties kennen.....
Als je brandstof vliegt, doe je dat vaker als met electro.... (mijn ervaring, althans)

Waarvoor? Heb gewoon gevlogen, alleen met de landingen was het even oppassen.

Ja maar jij bent veel meer ervaren als mij:wink:
Ik zou met die wind niet durven te vliegen, zeker niet nadat ik toen gecrasht ben want dat kwam ook mede door de wind....

Tim

En de F-14 die ik gekocht had op Aviodrome is af!
DSCN4640.jpg

f-14a-black-tomcat <-- Bouwverslag

Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
6454.jpg

Helaas had ik niet alle Decals voor deze versie, maar hij lijkt er wel op:wink:

Tim

Jij moet toch pre-flight inspecties kennen.....

Zit een kern van waarheid in ja (brandstof meer dan electro). Ik voel altijd effe of de motor en prop goed vast zitten... Op die schroefjes let ik blijkbaar niet zo. Het verbaast me wel dat er drie verdwijnen op een vlucht, blijkbaar allemaal niet genoeg vast gedraaid (of vergeten te locktiten?). Onlangs het hele zooitje eraf gehad, dus toen is het fout gegaan denk ik.

Daarom denk ik dat dit gevval meer te maken heeft met in elkaar schroef fouten, dan met inspectiefouten. Maar het kan natuurlijk wel helpen!

Hopelijk binnenkort weer eens wat tijd over en vaker op het veld, ik ben het gehaast wel een beetje beu aan het worden (en de volle agenda ook trouwens ;-) )

En het wordt, vanavond geweldig vliegweer. Bijna windstil, en een lekker zonnetje.
Helaas zal denk ik eerst het gras gemaaid moeten worden, en Carla wou de kantine nog even schoonmaken voor de BBQ zondag. Ik ben er vanavond rond kwart over 6/half7. De zagi is helaas nog niet helemaal af, omdat ik gisteravond last kreeg van een behekste servo wat blijkt scheef tandwieltje en heel klein scheurtje in het printje... Dus nu moet ik nog even verder kijken.

Tim

Het liefst 9 gram's servo's. 2 stuks. want 1 van 5gr en 1 van 9 gr gaat denk niet werken dus liefste 2 9gr.

Tim

ik zal eens kijken, weet ook niet hoelaat ik vanavond kom. ik moet namelijk nog huiswerk maken :(

ik zal wel ff kijken en een leuk prijsje bedenken ;)

Ik het al bij Frank geregeld, toch nog allemaal bedankt voor de reacties:mrgreen:.

Tim

En wat was het gisteravond lekker vliegweer! Windstil, lekker laag zonnetje. We hebben gisteren, even de kantine schoongemaakt en alles afgedaan zodat de kantine weer netjes is voor Zondag, de BBQ:D.
Dit weekend wordt, ook weer top :yes:!!

Tim

ik ga op zaterdag scale vliegen in oss met mn burdatje samen met de grote burda van n oud clublid van ons !!:yes:

dus tot zondag jongens

mvgr johan snijders

Back