the Wings Nistelrode , verzameltopic

tuurlijk, aantal A wordt bepaald door de belasting, maar ik zou zeker op safe spelen... jammer als straks toch blijkt dat je prop teveel stroom trok dan de regelaar kan leveren
 
Bij electro moet je altijd meten .

Niet denken dat alles klopt wat de fabrikant schrijft .
Als je altijd meet merk je heel snel dat het allemaal niet grote regelaars moeten zijn

Behalve als je amperes in geluid wil omzetten.:rolling:

Mvg Johan
 
Volgens mijn "bron" zou deze combinatie zo'n 450 watt en 45 Ampere doen.

Hij vliegt hem zelf met een 3S 2700mAh maar die heeft HK niet. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Ik zie net bij HK Nanotech 2650mAh 25C Dat zou moeten kunnen dus?

Zoals jullie weten heb ik er de b*llen verstand van.:confused:

Tipje van de sluier: T-staart en naar voor gerichte vleugels.:D
 
Laatst bewerkt:
hij kan al een continu-stroom vragen van 42A, maar jouw regelaar kan er maar 40 afgeven.

Elke motor kan meer vragen als je er een te grote prop op zet .

En als van een HK motor een max. aangegeven word blijf ik er zeker 10% onder .
De HK motoren leven dan veel langer .

Ik zou dus de 40A regelaar nemen en bepaal de prop grote door de Amperes te meten . ;)

Mvg Johan
 
Glasplaat (bril) Jeron . :rolling:

Heb jij trouwens zelf een amperemeter of ga je op safe en neemt ook altijd een regelaar die 3 maatjes groter is .

Op mijn Acroflyer zit een motor die 25A aankan volgens HK , ze raden een 30A aan .
Vliegen doe ik hem met een 18A hobbyking regelaar.

Meten = Weten ;)

Mvg Johan
 
Ik denk dat je beter voor iets te groot dan iets te klein kunt gaan. Of stap anders naar 4S. Meer V, minder A, en koeler.
Koop een Kontronik. Die kunnen ca 1,5 maal de opgegeven waarde. Mits je er een koelrib op hebt geplakt. Kost wel wat, maar dan heb je ook echt een goede.
 
Is geen heli Frank.

Bij een vliegtuig hoeft de motor het model alleen maar vooruit te bewegen .

Bij jullie moet de motor het hele spulletje dragen.

Is gewoon niet te vergelijken.

Mvg Johan
 
Ik doe niet zo veel met electro maar ik vraag me wel iets af .
Als er door HK aangegeven wordt dat er 30A gebruikt moet worden waarom zou je dan 18A gebruiken? Ookal heb je dit gemeten?

Wat maakt dit voor verschil?

Gaat erverder nog iemand naar het veld vandaag?
 
Aangegeven word altijd de reelaar als je de motor voor 100% wil belasten .

Bij HK motoren moet je dat niet doen , de qualiteit is gewoon veel minder als de goede merken .

Ik neem de motor altijd een maatje sterker en belast hem een stuk minder .
Die gaan dan heel lang mee.

Of je moet een merk motor nemen die de belasting wel aan kan zoals Roxy , Hacker , Kontronik , Plettenberg of nog andere .

Maar dan hebben we het niet over low budget setups.:)

Mvg Johan
 
Jullie maken het ook niet makelijker voor mij.
Ik denk dat ik voor de 40A regelaar ga. De ontwerper van deze kist vliegt hem ook zo. Ik zie wel waar het schip strand.

Vanmiddag is het toch geen weer dus ga ik nog een poging doen om m'n Zagi te tapen.
Afgelopen week al een poging gedaan maar het was niet gelukt.:onweer:
Ik had hem ingespoten met Bison spuitlijm en daarna zo'n 15 minuten laten drogen, maar het wilden niet blijven zitten.
 
Vanmiddag is het toch geen weer dus ga ik nog een poging doen om m'n Zagi te tapen.
Afgelopen week al een poging gedaan maar het was niet gelukt.:onweer:

Ik heb er nu een gesneden uit wit EPP.

Hij krijgt een zwart midden stuk en zwarte oren.
Komt een verbindings buis in van 4 mm , verder niks aan tape.

Span word 125 cm.
En er komt een lichte setup op .

Iets voor de thermik . :D

Mvg Johan
 
Back
Top