the Wings Nistelrode , verzameltopic

Mooi, dan kan ie de lucht in.
En we hebben ze nu idd op 3 formaten helicopters.

Rob,
Wat is een fatsoenlijke lader voor 6S, en toch niet te duur? Van Hobbyking of zo.

In 9 van de 10 laders zit het zelfde in kwa programma. Alleen is de eindtrap bepalend hoeveel Watt dat hij kan laden. Dus eigelijk alle laders bij Hobbyking wel. Het is maar wat je aan vermogen wilt laden. Dat maakt meestal de prijs. Ik heb alleen de 200W versie lader die Elwin heeft.

Groetjes Rob.

Ja ik ben net gestopt met strooien.
Dus de sneeuw zal snel vergaan.
Met dit weer is het niet leuk te vliegen.
Truste.

Serge,
Ik vraag dat voor Peter Brugman.
Die help ik nu even op weg. Hij wil dit voorjaar ook lid worden.
Zal het doorgeven.
Frank3

Vandaag mol No 10 uit de klem bevrijdt helaas was het slachtoffer reeds overleden zodat alle hulp te laat kwam.

Okidoki :-)

Vanavond bij onze Zaltbommelse vrienden de P-47 ARF 1m60 opgehaald van Top Flite. Ontzettend mooi toestel. Dat wordt leuk in elkaar zetten de komende weken.

Een vraag aan de elektro-speciallisten.
Ik ga beginnen aan een 1,20m elektro sport kistje en nu had ik de volgende set-up in gedachten. Het kistje zal zo'n 1,5 kilo gaan wegen.

-motor NTM Prop Drive Series 35-42A 1250Kv 600W (NL Warehouse)

-regelaar TURNIGY Plush 40amp Speed Controller (NL Warehouse)

-prop 9 x 6"

-accu 3S 2600mAh ??C Moet ik me nog in verdiepen:rolleyes:

-servo's mini's +/- 2,5 KG 1x richting, 1x hoogte, 2x rol

Wat denken jullie ervan?

Oja Michael, het hoeft geen snelheidsmonster te worden.:D

voor deze motor wordt een regelaar van 60A aangeraden. hij kan al een continu-stroom vragen van 42A, maar jouw regelaar kan er maar 40 afgeven.
bij de motor wordt ook een 60A regelaar aangeraden. ik zou je dan ook aanraden hiervoor te zoeken. anders kan het weleens zijn dat de rook uit je regelaar komt, en zoals iedereen weet: als de rook uit een regelaar is, doet ie het niet meer (geldt ook voor andere electronica)

Jouw motor vraagt 500W op 3S. dus dat komt neer op zo'n 500W/11.1V = 45A
deze moet jouw regelaar kunnen leveren, maar ook jouw accu moet deze kunnen leveren. jij zit te azen op een 2600mAh accu die dus die 45A (of liever iets meer) moet kunnen leveren.
het aantal C wil dus zeggen hoevaak je je mAh moet vermenigvuldigen om aan de te leveren stroom van je accu te komen.
andersom dus: hoevaak moet je 45A delen door het C getal (dat weten we nog niet, dus noemen we het eventjes 'x') om op 2600mAh uit te komen.
heb ik eventjes voor je uitgerekend en je komt dus in jouw geval op een C-waarde van 17 uit en dan kun je maximaal 45 leveren.

je gaat straks werken met een 60A regelaar (zoals aangeraden was) dus kijken we ook eventjes hoeveel C je accu moet hebben om 60A te kunnen leveren => 60A/2.6Ah (want dat is 2600mAh) = 23C

Nu zul je nooit een accu met 17C of 23C vinden, dus moet je altijd kijken naar de eerstvolgende HOGERE C-waarde. dat wordt dus 20C of, in jouw geval, 25C.

dit geld alleen voor de accu die jij liet zien, van 2600mAh. als je een accu met meer mAh neemt, mag je de C-waarde iets lager nemen. maar dat moet je dan wel ff uitrekenen.

kortom; neem een regelaar van 60A voor die motor (die denk ik wel genoeg vermogen levert) en neem een accu van 2600mAh met 25C.
servo's weet ik zo niet, maar lijken me genoeg voor een sportkistje (fourstar-like)

Ik gebruik regelmatig kleinere regelaars als voor de motor word aangegeven .

Bepalend is de prop die je er op zet en daar mee ook de belasting bepaald .
Kleinere prop = kleinere regelaar nodig = langere levensduur van je motor .

Je moet de combi wel even (laten) meten op aantal Ampere .

Mvg Johan

Back