the Wings Nistelrode , verzameltopic

Zoals al eerder geschreven heb een een klap van de wieken gehad doordat ik trothele hold vergeten was er op te zetten, of dat deze per ongeluk naar beneden is geklapt.

Vergeet ik de moterdraden weer een keer los te maken ( en soms ben ik z'n dombo) dan herhaald bovenstaande. Of ik vergeet een draadje goed vast te zetten en dan gaat de heli voor de 3e keer. Daarbij ben ik bang dat de pluggen van de moter veel kunnen uitlubberen.:yes: Nu wil ik eigenlijk voorkomen dat me deze stomiteit nog eens gebeurd. Echt ik kan het je niet aanraden:!:.

Door de BEC fictief er tussen uit te halen kan dit nooit en te nimmer meer gebeuren. Je heb dan dus spanning om alleen de servo,s te kunnen bedienen en dan is een batterijpac van 6v de makkelijkste oplossing. En deze oplossing excl. battterijen kost wel gesteld 2 euro 35. Dus geen geld. Ik was nu duurder uit

Ik snap wel hoe het allemaal werkt hoor haha ;) maar ik snap niet waarom je dan zo moeilijk gaat doen. Als ik mn heli ging afstellen, gingen er gewoon 2 draadjes naar de motor los... Dan zit je toch ok al veilig ?

dit geeft ie aan voor morgen:

Ook zondag overdag is het eerst nog onstuimig. Vooral in ochtend zijn er buien, mogelijk nog met onweer en uitschieters tot ongeveer 70 km/uur. Het wordt ongeveer 17 graden. De wind is vrij krachtig, in het noorden krachtig, boven het IJsselmeer en in het Waddengebied enige tijd hard. In de middag nemen de wind en buiigheid af en klaart het op. (bron: KNMI)

Wie weet gaat het berenvliegen dus toch nog wel wat worden :D Hoop het zo erg :o

nee dat niet :p maar als er windkr 5 staat met constant buien, dan ga ik daar niet heen... dat vind ik zonde van de tijd dan, omdat ik weet dat ik dan toch niet ga vliegen

Ik ga altijd naar de meetings .

Je kan namelijk nooit weten of het droog of nat word .
En we zijn niet van zuiker , we smelten niet van een paar druppen.

In Oss was het vandaag tot 16,00 uur ook droog :yes:

Eerst op de meeting kan ik zien of de omstanden te slecht zijn maar meestal valt dat wel mee .

Ik ben in ieder geval in Weert .

Mvg Johan

ja dat kan allemaal wel, maar ik ga dat risico niet lopen. Dat vind ik zonde. Is voor mij een uur rijden, en dat kost mij al zo'n 30 euro aan benzine, en dan wil ik dus wel zeker weten dat ik minimaal 1 vlucht kan maken. En hier heeft het de hele dag geregend :)

waren er wel veel beren/kinderen opaf gekomen, die het luchtruim wel eens van dichtbij wilden zien?
en je hebt ze natuurlijk ook weer uitgenodigd voor 21 en 22 augustus in N'rode? :D

Haha ja kinderen waren er ondanks het weer toch nog genoeg! En volgens mij hebben de meeste beren door bas en frank toch het luchtruim kunnen zien :D

Verder heb ik wel een aantal mensen uitgenodigd ja :D zoiezo weer 1 piper erbij :p en de piper van davy gezien, wat een moooooi ding :D

mooi zo!!
heb jij een piper erbij, of heb je er een piper bij kunnen roggelen voor de meeting?
ben je er zondag ook eigenlijk, bij de bbq?
en wie komt er nog meer naar de bbq toe?

Nee een piper erbij voor op de meeting :D Ik koop voorlopig denk ik geen vliegtuigen erbij, eerst mn projectjes maar eens afmaken ;)

Zondag ben ik niet bij de BBQ, er is dan een zeskamp in Berghem en ik ben de laatste weekenden erg veel wezen vliegen en a.s. zaterdag ga ik ook weer vliegen. Dus af en toe even rustig aan. Alleen jammer dat de bbq dan net op die dag is.

Met de pipermeeting ben ik er wel bij! Ben er al vollop mee bezig, en zoveel mogelijk pipers bij elkaar te krijgen, en ben ook nog bezig met een aantal mooie en grote pipers er nog bij, past dat wel in de pits ? :p

Back