the Wings Nistelrode , verzameltopic

Heeeelll mischien kom ik vanavond ook even! zal wel wat later zijn aangezien ik nog moet gaan laden... Alleen de funjet heb nu een volle accu haha :D

was leuk gister
ik ben trouwens volgens mij vergeten bedankt te zeggen voor die zagi's :oops:
ik ben op hobbyking aan het kijken voor de setup van de zagi, maar ik zou graag wat langere vliegtijden willen hebben op 1 accu. daarom zat ik te denken om een lager kv gebruiken en grotere prop, maar blijft dat ding dan nog in de lucht bij een lage snelheid? of zijn er nog andere dingen waarmee ik dan rekening mee moet houden?

gaat er zaterdag avond iemand op het veld?

Voor langere vliegtijd, moet je een accu nemen met meer mAh. Meestal is een 1000 genoeg, maar Thom heeft volgens mij een 1800 van dezelfde afmetingen als een 1000. Ik zou zeker genoeg vermogen nemen voor een zaggi, die van mij was echt underpowered.

Hoe staat het met je fun-cub?

hoi,

ik gebruik een 1300 mah nano tech. ik heb hier nog wel een motortje met prop en regelaar liggen, ik weet niet of ze het doen(ik heb ze ook ooit gekregen), maar je mag het van mij zo hebben. als ik het niet vergeet zal ik ze in mijn koffertje doen. ik ben er zaterdag denk ik wel.

mvg thom

Was zeker leuk gisteren!
Mijn complimenten Joris, het vliegen gaat je prima af.

voor een grotere prop heb je juist een lagere kv nodig.
Grotere prop = zwaardere achterkant = meer gewicht in de neus nodig = groter totaalgewicht = kortere vliegtijd.
grotere accu = groter totaalgewicht = kortere vliegtijd

Vliegtijd bepaal je hoofdzakelijk met je vlieggedrag.
Rustig vliegen = langer vliegen.

Een voordelige setup met redelijk vermogen en veel rendement:
RCTimer BC1712-15 1600KV Outrunner Brushless Motor - BC1712 Series - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store=
RCTimer ESC 20A Brushless Motor Speed Controller - RCTimer ESC - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store=
Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack
APC Thin Electric Propeller 6x5,5 - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

Meer power en snelheid:
http://www.rc-addict.nl/webshop/mot...2-borstelloze-outrunner-1534kv?keyword=1534kv
RCTimer ESC 20A Brushless Motor Speed Controller - RCTimer ESC - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store=
Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack
APC Thin Electric Propeller 7x6 - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

De 1300mah nanotech accu is compact en kan daarom ver naar voren ingebouwd worden waardoor je minder gewicht nodig hebt voor het balanceren.
De iets grotere accu's worden langwerpiger waardoor je ze verder naar achteren moet inbouwen en meer gewicht nodig hebt voor het balanceren.

hoi,
bedankt voor de antwoorden.
@ wingman, ja, de funcub, ik denk toch niet dat ik een funcub ga kopen, ik weet zeker dat ik niet relex kan vliegen met een stukje schuim van +/- €100. en het vliegtuigje wat ik nu vlieg is ook makkelijk te vliegen :) (nu ik de stabilo heb vergroot)
@ thom dankje, maar ik doe denk ik gewoon eigen setup kopen, maar als ik het niet voor de zomervakantie binnenkrijg wil ik het setje wel lenen.
zou ik ook een lager kv kunnen kiezen? ongeveer een 1200kv motor? of heeft ie dan niet genoeg snelheid om in de lucht te blijven? ik zat aan de volgende setup te denken:deze accu, deze regelaar, deze motor hxt 900 servo's en nog een prop ( welke afmeting raden jullie aan?) deze setup is wat goedkope :)

ik ga trouwens denk ik vananvond ook naar het veld (ik ben heel het weekend in nistelrode :) )

eigenlijk, is dit topic hier wel voor bedoelt? of is het mischien een beter idee dat ik zelf een topic aanmaak met alle vragen enzo?

Gewoon vragen. Meestal zetten we hier of we naar het veld gaan en zo.
Wat techniek erbij is niks mis mee.
Leer ik, als helipiloot, ook weer wat bij.
Overigens welkom bij de club

zou ik ook een lager kv kunnen kiezen? ongeveer een 1200kv motor? of heeft ie dan niet genoeg snelheid om in de lucht te blijven? ik zat aan de volgende setup te denken:deze accu, deze regelaar, deze motor hxt 900 servo's en nog een prop ( welke afmeting raden jullie aan?) deze setup is wat goedkope :)

Die Accu heeft dezelfde capaciteit en gewicht maar levert minder vermogen. (lagere discharge waarde)
Regelaar is prima.
Prop wordt gekozen bij de motor. Bij deze motor hoort een 10x4,7.
Te zwaar op de achterkant.
Vele mensen hebben al gepuzzeld op de setup van een zagi. De twee die ik voorstel zijn de meest succesvolle.

Kijk nog eens goed naar de site van RCtimer, meestal zijn de prijzen inclusief verzending. Op ebay heeft RCtimer ook een webshop, daar ben je soms nog voordeliger uit.

Hey mannen,
kunnen we zondag weer een delegatie van jullie club verwachten in Weert?
Het springkussen is in ieder geval al besteld ... ;-)

Wie weet tot zondag.

Grtz Frank

hoi,
ik kon gister hier niet lezen of er mensen naar het veld gingen (internet lag eruit), daarom was ik er toch niet
maar vanavond ga ik wel
@thom hoe laat ga jij naar het veld?

als ik dan tevreden ben kan ik alsnog servo's erin doen om op de helling te vliegen deze zomervakantie.

De vleugelkernen die je van Jan gekregen hebt, zijn perfect voor een gemotoriseerde Zagi. Als hellingzwever kun je ze ook gebruiken maar dan wel met een behoorlijke hellingwind.
Voor een licht weer is er een heel simpel vleugeltje, de dizzy bird:
http://www.modellbauvideos.de/bauanleitungen/flugzeuge/dizzy-bird.html

bouwverslag-dizzy-bird-depron-helingzwever

Laatst bewerkt door een moderator:
De vleugelkernen die je van Jan gekregen hebt, zijn perfect voor een gemotoriseerde Zagi. Als hellingzwever kun je ze ook gebruiken maar dan wel met een behoorlijke hellingwind.
Voor een licht weer is er een heel simpel vleugeltje, de dizzy bird:
Modellbauvideos und mehr: Dizzy Bird

bouwverslag-dizzy-bird-depron-helingzwever

bedankt voor de reactie
wow, die is wel cool, kan ik ook als thuis-zwevertje gebruiken, paar elastikje aan elkaar, lanceren, en op thermiek-jacht :cool:, nouw, ik heb altijd een leuk projekje net voor de proefwerkenweek :| , maarja, bouwen is ook leren ;) ( had op internet gezien dat dingen tijdelijk best goed gaat met spelden, dat kan ik dan lekker uittesten :)

dinsdag word het mooi weer

Laatst bewerkt door een moderator:
nauw, vroeg net aan mijn vader of hij me kon brengen maar hij gaat sporten :(
ik was net aan het kijken naar die dizzy bird, maar is die gemaakt van 3mm of 6mm depron?

Back