Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Mee eens, de R is heel goed, de H is goed! Mogelijk dat de Rhino's vergelijkbaar zijn met de R uitvoering... word vervolgd...

Greetz Aldert

De vonk overslag is opgelost:D

10 Ohm 1Watt werkt perfect, met deze waarde kan ik de lipo's zonder wacht tijd meteen aansluiten.

Gr,

Mario

Hoi Mario,

Hoe ga je nu te werk dan?
Eerst aansluiten met de weerstand er tussen en dan " doorsteken" in de connector zonder weerstand?

Greetz,

Michiel.

De vonk overslag is opgelost:D 10 Ohm 1Watt werkt perfect, met deze waarde kan ik de lipo's zonder wacht tijd meteen aansluiten ...
Controleer even of de LiPo afslagspanning nog goed is. Regelaar doet een beginmeting van de accu-spanning en als de weerstand te hoog is, meet hij de verkeerde spanning.

Controleer even of de LiPo afslagspanning nog goed is. Regelaar doet een beginmeting van de accu-spanning en als de weerstand te hoog is, meet hij de verkeerde spanning.

Ik gebruik geen lipo mode in de Jive regelaar, vertrouw volledig op de LLS-D14 lipo safe, wat overigens perfect werkt!!

Gr,

Mario

Daar ben je iets te snel geweest: bij verdubbeling van toerental (of snelheid bij beweging in rechte lijn) is acht keer zo veel vermogen nodig. vermogen = koppel * draaisnelheid, het benodigde vermogen loopt op met derde macht van toerental (snelheid).

Bij gelijkblijvende spanning houdt dit in dat de stroom ook op wil lopen met de derde macht van het toerental. En stroom loopt op met kwadraat van spanning.

Nog 1 keer dit draadje hacken, kan iemand 1 secondje naar mijn topic kijken en zeggen of dit dan ook klopt?
direct-drive-cp-heli-t-rex-8
laatste pagina

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog wat data log's met de toerentallen er bij, helaas crashde de heli bij de derde vlucht door nog onbekende oorzaak:confused:, in drie sec. alle spanning weg op 85m hoogte!!

Oei...das balen man :(.
Wel enigszins heel binnen kunnen halen hoop ik....
Gaf je Kontronik een foutmelding aan?
Hoop dat je kan vinden waar het lek zit.

Auto-roteren zit er niet in als je BEC uit de regelaar komt:mad:

Bladen stonden vrijwel stil toen de heli de grond raakte, maar de schade valt nog mee gezien de klap die de heli te verduren kreeg.

Maar er komt nu dus een aparte BEC in (Turnigy 8-15A) en voor de zekerheid ga ik ook alle Hobby-City 6mm connectors vervangen voor de 6mm LMT connectors.

Gr,

Mario

Auto-roteren zit er niet in als je BEC uit de regelaar komt:mad:

Bladen stonden vrijwel stil toen de heli de grond raakte, maar de schade valt nog mee gezien de klap die de heli te verduren kreeg.

Maar er komt nu dus een aparte BEC in (Turnigy 8-15A) en voor de zekerheid ga ik ook alle Hobby-City 6mm connectors vervangen voor de 6mm LMT connectors.

Gr,

Mario

Hey,

vervelend een crash, helemaal als je apperatuur de oorzaak is...
De turnigy BEC is erg goed, daar krijg je geen spijt van. Echter de 6mm Hobbycity connectors, ik begrijp niet waarom je daarover twijfelt. Ze gaan zwaar inelkaar, ik moet altijd redelijk kracht zetten om ze weer uitelkaar te trekken.

Succes met de reparatie!

Greetz, Aldert

Hoi Mario ,

Heb je iets aan die connectors gevonden dan ?
Hebben de lipo's nog de normale spanning ?

Ik heb op een of ander forum een keer een foto van de Zippy - R gezien met dezelfde klacht :
De onderlinge lipo's zitten met elkaar verbonden ( gesoldeerd ) op een printje , hiervan was gewoon een aansluiting weggebrand .
Ik hoop dat het zo iets is voor je , je hent toch die logger die ook de cellen apart controleerd ? dan zou je dit kunnen zien .

suc6

Henk

De stekkers zouden wel wat strakker mogen van mij, los is overdreven maar echt strak zijn ze ook niet, gewoon om alles uit te sluiten ga ik alleen nog voor A kwaliteit.

Duitse test connectoren, ** Elektromodellflug - Hochstromstecker

Enigste wat mij opvalt is dat het laatste stukje datalog er erg grillig uit ziet qua Ampère pieken terwijl ik op dat moment rustig aan het vliegen was, LLS-D begon ook opeens heftig te piepen ik wou toen gaan landen maar helaas was de verbinding toen al weg.
Na de crasch lag er een + pool los maar dat is gekomen doordat de voorste lipo uit het frame was gebroken, de Unilog heeft nog tot het laatste moment geregistreerd! dus er was nog spanning aanwezig, 5,11 volt bij inslag!!
Meteen na de crasch Unilog uitgelezen, spanning op dat moment 45,54 volt 3,8 volt per cel dus!! nog lopen rukken aan alle kabels van de lipo's maar geen breuk (spanningsval) te vinden.
Thuis de lipo's zonder problemen opgeladen, er ging 3010mAh in en ook netjes in balans, komt er dus op neer dat ik totaal geen idee heb wat nou de oorzaak geweest is:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Gr,

Mario

Dag Mario,

Dat is echt balen man!
Hoop dat het inderdaad enigzins meevalt, maar vanaf 85m hoogte... :-( Hopelijk komt er duidelijkheid in de oorzaak, dan ben je in elk geval geruster bij volgende vluchten.

Succes,

Gr, Roy

ow, mario, dat is goed balen zeg.
Maar wat bedoel je met "alles spanning weg" ? Geen ontvangst meer en/of motor uit ?

Na hoeveel minuten ongeveer gebeurde dit ?

Zou dan toch de jive of de bec niet goed zijn ?

Succes met de wederopbouw, ik neem aan erg veel schade ....

Bas

Laatst bewerkt:
ow, mario, dat is goed balen zeg.
Maar wat bedoel je met "alles spanning weg" ? Geen ontvangst meer en/of motor uit ?Bas
Beide

Na hoeveel minuten ongeveer gebeurde dit ?Bas
Tussen 5.02 en 5.05. heb geprobeerd die 3 sec. data te plaatsen, lukt mij helaas niet!

Succes met de wederopbouw, ik neem aan erg veel schade ....Bas

Valt mij mee, paar honderd Euro zit je zo aan in deze klasse, maar ik had veel erger verwacht!!
Zal zo wel wat foto's plaatsen.

Gr,

Mario

Back