Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Poeh, hij is flink de grond in gegaan zo te zien. Succes met de herstel werkzaamheden. Valt het motortje nog te redden?
Hoeveelste vlucht was dit?
De stekkers zouden wel wat strakker mogen van mij, los is overdreven maar echt strak zijn ze ook niet, gewoon om alles uit te sluiten ga ik alleen nog voor A kwaliteit.
Duitse test connectoren, ** Elektromodellflug - Hochstromstecker
Enigste wat mij opvalt is dat het laatste stukje datalog er erg grillig uit ziet qua Ampère pieken terwijl ik op dat moment rustig aan het vliegen was, LLS-D begon ook opeens heftig te piepen ik wou toen gaan landen maar helaas was de verbinding toen al weg.
Na de crasch lag er een + pool los maar dat is gekomen doordat de voorste lipo uit het frame was gebroken, de Unilog heeft nog tot het laatste moment geregistreerd! dus er was nog spanning aanwezig, 5,11 volt bij inslag!!
Meteen na de crasch Unilog uitgelezen, spanning op dat moment 45,54 volt 3,8 volt per cel dus!! nog lopen rukken aan alle kabels van de lipo's maar geen breuk (spanningsval) te vinden.
Thuis de lipo's zonder problemen opgeladen, er ging 3010mAh in en ook netjes in balans, komt er dus op neer dat ik totaal geen idee heb wat nou de oorzaak geweest is
Gr,
Mario
Ja dus ..... en inderdaad erg balen dat de oorzaak die stekker is. Maar wat kan de reden zijn dat ze losgeraakt zijn ?
Kan het zijn dat een accupack verschoven is tijdens de vlucht en daarmee de stekker losgetrokken heeft ?
Want stekkers gaan meestal neit zomaar los. Trillen lijkt me ook niet erg voor de hand liggend in een elektro heli, zeker niet in een henseleit .
Bas
Ja dus ..... en inderdaad erg balen dat de oorzaak die stekker is. Maar wat kan de reden zijn dat ze losgeraakt zijn ?
Kan het zijn dat een accupack verschoven is tijdens de vlucht en daarmee de stekker losgetrokken heeft ? Ik heb nog eens naar je eerder geplaatste foto's gekeken en kon geen klittenband op de accu zelf ontdekken. Dit voorkomt naar voor en achteren schuiven van de accu.
Ik zie ook dat de connectoren op het frame vastzitten met 2 tie-raps . De bocht die de stugge accukabel moet maken lijkt dan erg kort te worden.
Want stekkers gaan meestal neit zomaar los. Trillen lijkt me ook niet erg voor de hand liggend in een elektro heli, zeker niet in een henseleit .
Bas