Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Inderdaad John, vandaag gaat er gevlogen worden, wel eerst op het vertrouwde veld van de ZLC.

Gr,

Mario

Hey Mario,

Mooi dat hij weer klaar is :-)
Aan de kleuren en kap te zien heb je onderdelen van je v91 gebruikt? Of heb je het kleurenschema gelijk gemaakt?

Succes met vliegen!

G, Roy

Laatst bewerkt:
Nee hoor Roy, gewoon het zelfde schema als de V91 die nog gewoon vliegklaar staat, met één verschil dat bij deze de tailboom struts nu ook geel zijn.

Gr,

Mario

Vandaag lekker gevlogen Bas, wel de max pitch terug gedraait naar 12 graden om de lipo's met deze lage temperaturen een beetje te ontzien, dus de log's zijn wat minder extreem qua vermogens (heli ook trouwens) het is wel duidelijk dat de Outrage lipo's een stuk beter presteren, maar de echt grote verschillen zullen met warmer weer nog duidelijker worden als de heli weer wat extremer afgesteld gaat worden en de overbrenging van 1:11 naar 1:10.15 gaat om de regeling wat meer ruimte te geven bij de hogere toerentallen, de temperaturen laten duidelijk zien dat er nog zat ruimte is, maar goed dan zal het eerst wat warmer moeten worden.

Gr,

Mario

De log's van de drie vluchten van vandaag.

1236058.gif

1236057.gif

1236056.gif

Mooi,

Helaas heb ik de logger niet op de flybarless zitten, alleen op de ESP.
Blij dat alles weer goed is, heb zelf ook nog even gevlogen vandaag,
uiteraard ook de Flybarless meegenomen.
Stukje film daarvan staat in mijn draadje Mijn TREX-600 Flybarless AC-3X project
in het flybarless gedeelte.

Denk dat ik ook eens zo'n Outrage lipo gaat bestellen van het voorjaar,
ben benieuwd hoe die het houd.
Mag hopen dat daar niet van die achterlijke dikke kabels aan zitten.

Ik had alleen wel een achtelijk laag ontvangeraccu verbruik, in één vlucht van 5 minuten was er maar 106mA uit!!!!
Ik kan dat niet verklaren helaas.
Weet jij al wat je per 5 minuten vlucht uit je ontvanger accu trekt?

Laatst bewerkt:
Helaas door het werk nu ff geen tijd om de BEC lipo te laden, maar zodra ik het weet zal ik het melden.

Gr,

Mario

Dat is een normaal verbruik voor elektro, Jurrien (Sealens) verbruikt ook zoiets op een 90er formaat met flybar. Bij flybarless ongeveer 200maH.

Wat is de rede hiervoor?...
Er zijn geen trillingen in de heli, en dus hoeven de servo's minder hard te werken om in hun stand vast te houden/te bereiken.

Greetz,

Michiel.

Oh en Mario, waarom zou je je LiPo sparen in koud weer? Ze geven minder vermogen af (wat naar mijn idee erg meevalt, althans ik merk het niet bij mijn trex 500) maar doordat ze warm worden van het vliegen zul je het naar mijn idee bijna niet merken. En anders geef je ze een jasje aan ;-)

Je hoeft ze echt niet te sparen, ze presteren wat minder, maar gaan niet stuk als je gewoon hetzelfde doet als dat het 25 graden zou zijn, ik zou de wetenschappelijke verklaring er tenminste niet voor weten. Uiteraard moet je niet TE ver gaan, maar dat moet je ook niet doen bij 25graden.

Greetz,

Michiel

Nou onder het motto 3 keer is scheepsrecht, hoeveel weegt ie nu Mario met BEC en LiPo? Vliegklaar dus?

Greetz,

Michiel.

Heb net de BEC lipo geladen, er ging 480Mah in dus 160 gemiddeld per vlucht van zo'n 9a10 min.

Michiel de heli weegt nu zonder flight lipo's 3500 gram, en ik zal de heli weer wat scherper afstellen, vond het al een saai bakkie afgelopen zondag;)

ps,
13 tands pinion is ook besteld

Gr,

Mario

Omdat de Radix 710-SB bladen beschadigd waren bij de laatste crash, heb ik een nieuwe set besteld.
Gisteren binnen en meteen gewogen 188 gram p.st.:(
Terwijl de oude set 168 gram p.st. wegen, een mega verschil dus van 20 gram!!
Wat ik had begrepen is dat een 710-SB gemiddeld 175g en de normale 185g zouden moeten wegen.

Zijn er hier nog andere gebruikers van deze bladen met zulke grote gewicht verschillen, dus jongens gooi die bladen eens op de weegschaal, ben erg benieuwd naar de uitkomst!!

Gr,

Mario

Da's een net gewicht Bas.

Heb het nog ff opgezocht vwb de gewichten,

normaal = 185g
SB = 175g

variatie in gewicht +/- 3g

Mijn set zit dus aan de bovengrens van de normale, terwijl het SB's zijn:confused:

Dat is wel een behoorlijk verschil, je kunt dit ook positief bekijken, meer stabiliteit en heerlijk bij autorotaties !

Yep.

Ik had laatst een bij een mid-air mijn Radix 690's ingedeukt.
Maar ik had er nog één liggen.
Ik dacht deze te balanceren met een beetje tape.
Een rolletje was niet genoeg. bijna 20gr verschil :shock:

Dus nu heb ik 2 losse bladen van veschillend gewicht.
Misschien past de volgende er wel beter bij :)

Ik heb mijn 690's normaal gewogen, ik kom uit op 199 gram. Tijd voor een nieuwe weegschaal vermoed ik.

Back