Hierbij de laatste stand van zaken:
Zo ziet mijn installatie eruit, Mezon 135rpm op de zijkant, evenals de Jeti RSat2 satelliet. Packs kan ik van achteren insteken zonder de canopy af te halen.

Hier maak ik verbinding met de Rx pack. Omdat de 4400 45C Gens Ace vrij licht zijn, zit de rx pack helemaal vooraan, bovenop de vluchtlipo. Ik heb nu twee flight lipo's met elk dus een Rx lipo aan de voorkant erbij.

De voorste tray opbouw heb ik niet nodig met mijn inbouw maar heb ik er later wel opgezet omdat hij bij mij nog een klein beetje tail heavy was. Op deze foto's zit hij er dus nog niet op. De voorste servo's halen de Vbar zonder verlenging.

De gyro plaat heb ik naar achteren verhuisd. Daar past de Fullsize Vbar incl sensor op. De stekkers steken nog net boven het frame uit.

Bluetooth module aan de andere kant:

Mijn maiden was afgelopen weekend. Eerste indruk: deze machine is heel comfortabel met welke beweging je er ook maar op los laat, hij doet het schijnbaar zonder enige moeite.
De besturing voelt precies en de heli voelt licht, maar zeker niet fladderig aan. Stall turns gaan nog steeds heel hoog. Crispy stops vereisen relatief weinig pitch input, dat voelt lekker.
Op een gegeven moment deed ik snelle zijwaartse tictocs tijdens een flyby en betrapte me erop dat ik hardop stond te lachen, dat ging echt heel lekker.
Ik heb alles van X7 naar E700 overgeheveld, behalve motor en accu's. Het enige wat ik heb veranderd in de Vbar was de gain voor cyclic en tail, beide zijn nu 3 punten verlaagd. Optimizers opnieuw ingeregeld, staart optimizer is nu iets van 27 vs 33, netjes.
(Natuurlijk ook de 135deg swash setup doorlopen.)
Bladen zijn 696mm Rails en 116mm Rails
Het geluid is smooth, doet me denken aan de L600.
Hier een filmpje van de laatste vlucht die dag (Willow schoot hem voor mij), ik doe nog steeds een beetje rustig aan vanwege de nieuwe lipo's.
Max rpm is 1930:
Hoogst gemeten stroompiek was 187A, ongeveer op 1:52, net als ik na die "diamond" oefeningen achterover wegvlieg, de rest van de spikes zijn rond 130-140A.
Mezon temp (intern gemeten) nam toe tot max. 58graden, ook op 1:52. Daarna afnemend tot 39graden aan het eind van de vlucht. Ook wel logisch omdat ik daarna veel meer big air vlieg en de regelaar veel lucht vangt.
Het was die dag 9graden buiten.
Kortom: een hele fijne machine!
Zo ziet mijn installatie eruit, Mezon 135rpm op de zijkant, evenals de Jeti RSat2 satelliet. Packs kan ik van achteren insteken zonder de canopy af te halen.

Hier maak ik verbinding met de Rx pack. Omdat de 4400 45C Gens Ace vrij licht zijn, zit de rx pack helemaal vooraan, bovenop de vluchtlipo. Ik heb nu twee flight lipo's met elk dus een Rx lipo aan de voorkant erbij.

De voorste tray opbouw heb ik niet nodig met mijn inbouw maar heb ik er later wel opgezet omdat hij bij mij nog een klein beetje tail heavy was. Op deze foto's zit hij er dus nog niet op. De voorste servo's halen de Vbar zonder verlenging.

De gyro plaat heb ik naar achteren verhuisd. Daar past de Fullsize Vbar incl sensor op. De stekkers steken nog net boven het frame uit.

Bluetooth module aan de andere kant:

Mijn maiden was afgelopen weekend. Eerste indruk: deze machine is heel comfortabel met welke beweging je er ook maar op los laat, hij doet het schijnbaar zonder enige moeite.
De besturing voelt precies en de heli voelt licht, maar zeker niet fladderig aan. Stall turns gaan nog steeds heel hoog. Crispy stops vereisen relatief weinig pitch input, dat voelt lekker.
Op een gegeven moment deed ik snelle zijwaartse tictocs tijdens een flyby en betrapte me erop dat ik hardop stond te lachen, dat ging echt heel lekker.
Ik heb alles van X7 naar E700 overgeheveld, behalve motor en accu's. Het enige wat ik heb veranderd in de Vbar was de gain voor cyclic en tail, beide zijn nu 3 punten verlaagd. Optimizers opnieuw ingeregeld, staart optimizer is nu iets van 27 vs 33, netjes.
(Natuurlijk ook de 135deg swash setup doorlopen.)
Bladen zijn 696mm Rails en 116mm Rails
Het geluid is smooth, doet me denken aan de L600.
Hier een filmpje van de laatste vlucht die dag (Willow schoot hem voor mij), ik doe nog steeds een beetje rustig aan vanwege de nieuwe lipo's.
Max rpm is 1930:
Hoogst gemeten stroompiek was 187A, ongeveer op 1:52, net als ik na die "diamond" oefeningen achterover wegvlieg, de rest van de spikes zijn rond 130-140A.
Mezon temp (intern gemeten) nam toe tot max. 58graden, ook op 1:52. Daarna afnemend tot 39graden aan het eind van de vlucht. Ook wel logisch omdat ik daarna veel meer big air vlieg en de regelaar veel lucht vangt.
Het was die dag 9graden buiten.
Kortom: een hele fijne machine!
Laatst bewerkt door een moderator: