Heb mijn E700 gisteren opgehaald en hij is nu qua frame zo goed als klaar.
Sleutelen ging heel makkelijk, heerlijk simpel als je van de X7 af komt, er zijn bij de E700 veel minder verschillende onderdelen en vooral het aantal verschillende schroeven is heel beperkt. Allles past heel goed in elkaar en loopt mooi soepel.
De kwaliteit van de bouten in de kit is echt super. Het frame zit helemaal met Torx bouten in elkaar, sleutel is bijgeleverd.
Wat ik minder vind is dat de meeste kogellink balletjes M2 draad hebben: eentje was bij mij niet helemaal goed gesneden en ja hoor, die brak dus af toen ik heb net in het armpje had geschroefd die aan de hoodfas vastzit. Dat restje krijg ik er dus ook nooit meer uit, dus nieuwe balletjes en nieuw armpje besteld. M2.5 zou voor mij veel meer vertrouwen geven, dat moet gewoon kunnen.
Verder heb ik in mijn onoplettendheid ook nog het messing busje van de staartbus teveel geknepen toen ik heb in het staartbrugje wilde schroeven (de bijgeleverde loctite werd al hard bij het indraaien dus ik moest opschieten) dus die is nu ook in bestelling.
Maar goed, verder heb ik er wel vertrouwen in.
Nu puzzelen hoe ik de elektronika ga plaatsen, ik wil nl wel de kap erop laten bij het accu wisselen.
EDIT:
Hij is klaar en afgesteld. Zonder accu (maar met de battery tray) weegt de mijne 3440gr.
Gens Ace 12s 4400mAh 45C is onderweg. Hiermee blijft hij ruim onder 5kg.
EDIT2:
Voor 8 graden cyclic in de Vbar setup kom ik op een waarde van 108, met JR8717HV servo's.