De nieuwe versie komt in USA uit. Zal nog wel even duren voordat deze ook naar de EU komt. Maar als je moet kiezen denk ik dat je beter uit bent met de versie die nu uit is, is namelijk een stuk goedkoper.
Upgrades die (ik) nodig vind:
!-Alu central diff mount(en shim setje om je midden diff uit te shimmen)
-Metalen spur (niet perse nodig)
!-Hinge pins van het forum(wondertiger.com)
-Alu servo saver (stocker flexed veel, op wondertiger staat ook een oplossing voor de flex, maar heb zelf de alu versie bestelt staat allemaal wat strakker)
-Servo (de stock is niks mis mee opzich alhoewel de servo wel wat aan de lichte kant is. De stock servo gaat beter werken als de flex weg wordt gehaald uit de servo saver)
!-Chassis brace (wil je echt big-air gaan doen is een chassis brace wel aan te raden... Ga er een deze dagen 1tje maken en zwart spuiten laat wel een foto zien hoe het er allemaal uit ziet)
-Andere kap (de stock kap is nogal dun, opzich doet het kappie het wel goed maar zou wel overstappen naar een proline oid als je de meegeleverde breekt)
Degene waar een `!`bij staan is zeker aan te raden. De rest hoeft niet, maar is wel handig om die ooit op je auto te zetten. Wil je dus dat de mt4 Big-air-ready wordt kost het je ongeveer een euro of 30.
Nog even over je lader...
Je imax b6ac is een 50Watt lader... een 2s 5000mah kan je makkelijk op 5.0Amp opladen. Waarom? 7.4Volt(batterij voltage) * 5.0Amp(laadstroom) = 37Watt. Dit kan je lader dus makkelijk hebben.
Als je een 4S op gaat laden op 5Amp krijg je het volgende rekensommetje: 14.8Volt * 5.0Amp = 74Watt. Je lader kan maximaal maar 50 watt leveren, daardoor zakt je laadstroom in als je een 4S wilt laden op een imax b6ac.
P.s: Ik ga even uit van de nominale spanning van een lipo en vergeet niet dat dit theoretische waarden zijn. In de werkelijkheid zal het wat minder zijn door verliezen etc etc.