Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

De nieuwe versie komt in USA uit. Zal nog wel even duren voordat deze ook naar de EU komt. Maar als je moet kiezen denk ik dat je beter uit bent met de versie die nu uit is, is namelijk een stuk goedkoper.

Upgrades die (ik) nodig vind:
!-Alu central diff mount(en shim setje om je midden diff uit te shimmen)
-Metalen spur (niet perse nodig)
!-Hinge pins van het forum(wondertiger.com)
-Alu servo saver (stocker flexed veel, op wondertiger staat ook een oplossing voor de flex, maar heb zelf de alu versie bestelt staat allemaal wat strakker)
-Servo (de stock is niks mis mee opzich alhoewel de servo wel wat aan de lichte kant is. De stock servo gaat beter werken als de flex weg wordt gehaald uit de servo saver)
!-Chassis brace (wil je echt big-air gaan doen is een chassis brace wel aan te raden... Ga er een deze dagen 1tje maken en zwart spuiten laat wel een foto zien hoe het er allemaal uit ziet)
-Andere kap (de stock kap is nogal dun, opzich doet het kappie het wel goed maar zou wel overstappen naar een proline oid als je de meegeleverde breekt)

Degene waar een `!`bij staan is zeker aan te raden. De rest hoeft niet, maar is wel handig om die ooit op je auto te zetten. Wil je dus dat de mt4 Big-air-ready wordt kost het je ongeveer een euro of 30.

Nog even over je lader...

Je imax b6ac is een 50Watt lader... een 2s 5000mah kan je makkelijk op 5.0Amp opladen. Waarom? 7.4Volt(batterij voltage) * 5.0Amp(laadstroom) = 37Watt. Dit kan je lader dus makkelijk hebben.

Als je een 4S op gaat laden op 5Amp krijg je het volgende rekensommetje: 14.8Volt * 5.0Amp = 74Watt. Je lader kan maximaal maar 50 watt leveren, daardoor zakt je laadstroom in als je een 4S wilt laden op een imax b6ac.

P.s: Ik ga even uit van de nominale spanning van een lipo en vergeet niet dat dit theoretische waarden zijn. In de werkelijkheid zal het wat minder zijn door verliezen etc etc.

Bedankt voor zo veel informatie!!! Waar heb jij je alu central diff mount gekocht (mag ik een linkje)? En ik snap niet echt de reden van hinge pins, kan je dat uitleggen?

De hinge pins die bij je achterste c-hubs zitten zijn redelijk dun maar een 3mm volgens mij. Dat is opzich geen probleem als ze gehard zijn, dit is alleen niet gebeurd met de stock hinge pins. Hierdoor kunnen ze makkelijk breken bij een landing onder een verkeerde hoek.

Digidem van wondertiger heeft daarom een vervanger voor deze pins gemaakt. Het is van een ander soort staal en heeft een hittebehandeling gehad waardoor ze vele malen sterker zijn dan de stock hinge pins. Hier kan je ze kopen: [ wt ] - Digidem Aftermarket Parts

De alu diff mount heb ik van towerhobbies. Kijk maar bij de parts list van tower dan zie je die alu diff mount boven aan staan (degene zonder foto bij de beschrijving).

Nou niet gebroken maar het schroefdraad was al vanuit de fabriek kapot gedraaid... De schroefjes die erin gaan waren ook niet al te lang. Gewoon langere schroeven erin doen is een optie of je koopt voor 9 euro een alu diff mount.

Ja dat is hem. Foto gaat niet lukken omdat je het schroefdraad toch niet kan zien. Hoe het komt? Geen idee, maar het was vanuit de fabriek al kapot gedraaid. Is trouwens een bekend "probleem" volgens het forum van wondertiger... Alu onderdeeltje kost niks dus is een simpele fix en het staat ook nog eens mooi!

p.s als je de alu versie koopt bestel dan ook meteen een shim setje mee voor het eventuele uitshimmen van het centerdiff. Ik moest 4 shims totaal gebruiken om de speling weg te krijgen.

@ Mikeking111, ik heb alvast gekeken op towerhobbies maar om welke shim set gaat het precies om? Is het bijvoorbeeld van TT zelf of kan je ook van Losi gebruiken?

Bedankt voor al de informatie die je hebt gegeven!!

Misschien nog een tip, maat bestel anders ook vast de hinge pins van digidem: wondertiger.com/upgrades.php . Duurt namelijk wel even voordat die ook in huis zijn. Stock pins kunnen gauw breken onder een verkeerde hoek bij een crash bijv.

Oke top! Dan is je wagen klaar voor het bash geweld! Raad je wel aan om een chassis brace te maken als je wat grotere jumps gaat doen. Ga vanavond beginnen aan mijn eigen brace dus post dan wat pics.

Even een kleine update: M'n servo is volgens mij dood. Opzich leek het wel een fijne servo maar blijkbaar schijnt het toch niet zo'n goede te zijn. Ga morgen een savox 1256TG bestellen, volgens mensen van wondertiger is dit een goede servo die meteen past en als het goed is geen problemen heeft met glitches. Voor de zekerheid bestel ik wel een Spektrum condensator mee of ik maak er zelf 1.

Back