Tigermoth valueplanes

Dat is zo te zien gewoon een rechte romp hoor. Bij die tweede opening aan de bovenkant kun je zien dat de romp minder hoog wordt. Vanwege de camerahoek lijkt het alsof de rechterlat naar binnen loopt en de linker rechtdoor, maar in werkelijkheid gaan ze gewoon naar beneden.

Ik ben in het verleden mijn bouwverslagen in het vliegende schaalmodellen gedeelte ook maar gestopt omdat er telkens maar werd beweerd dat mijn modellen toch niet zouden gaan vliegen. Dan ook maar geen bouwverslag, als het toch geen vliegend schaalmodel werd.

Dat zei ik al hij is recht. Eigenwijs meneer brilman, welnee lijkt maar zo, daarom ben jij de reden dat ik er onder andere mee stop.

Dag Serge,

Je mag net zo geïrriteerd raken als je wil; it's a free country!

Maar het is toch niet vol te houden dat dit er recht uitziet.

upload_2019-10-29_9-7-43-png.339557

Maar het is misschien de camera/telefoon die ons hier bedriegt . . .

Succes!

(Misschien treffen we elkaar nog wel eens een keer op een sleeptreffen; ga ik toch even vragen 'Wie is hier Serge Pot?' . . . ;)

jan.
Gezien je eigen verslagen, en je commentaren. Nee dankje geen behoefte aan een kennismaking.

Hallo Serge,

Zeer jammer te lezen dat je stopt met posten hier :(
Ik heb je verslag met veel plezier gevolgd (maar nog niet eerder gereageerd)
Gave kit (ik kende hem nog niet) en prachtig dat je de vertrouwde ZG38 gebruikt.

Ik zie op je foto een slangetje van de carb naar het carter, is dit ter vervanging van het -standaard- toevoerkanaal in de gegoten alu bocht?

img_20191017_144328-jpg.338502

Groeten, Ralf

Klopt Ralf daar is deze voor nu krijgt het menbraam zowel over als onderdruk ipv enkel een onderdruk puls. Dit zou de motor nog vriendelijker moeten maken.

Ik drink geen azijn naar lees wel (dagelijks) deze verslagen. Leerzaam, informatief, enz. Dus wat mij betreft: ga zo door. Doe het dan voor diegenen die geen behoefte hebben aan commentaar, zelden posten, maar dit wel lezen en er hun voordeel mee doen. Waarvan acte.......ennuh, ik heb geen Facebook. Dan kom ik helemaal niet meer aan bouwen toe[emoji6]

Sent from my Moto G (5S) Plus using Modelbouwforum.nl mobile app

Laatst bewerkt:
Hoi Serge,

Ik volg je verslag ook in stilte, ben erg benieuwd naar de afwerking o.a.

Ga alsjeblieft zo door en probeer je niet teveel aan te trekken van het commentaar.

Groet Frans

Beste Serge,

Ik schijn jou erg geïrriteerd te hebben. Isola2 zag iets, en ik zag wat hij zag.

(Na de opmerking van Danny zie ik nu ook dat je ook anders naar die foto kunt kijken.)

Het was en is niet mijn bedoeling geweest om azijn te pissen, maar (ik denk net als Isola2) om je ergens op attent te maken. (Ik weet dat ik soms wat ongelukkig uit de hoek kan komen; dat heeft me al vaker parten gespeeld.)

Er is dus niks aan de hand met de romp, gelukkig maar.

Ik zou het jammer vinden als door mijn opmerkingen dit draadje niet verder vervolgd wordt, dus mede daarom: mijn excuses, zo was het niet bedoeld; ik en velen met mij zouden het leuk vinden als je het draadje gewoon voortzet.

Met foto’s en alles.

Bij voorbaat dank.

jan.

Hier ook een stille meelezer Serge (zonder gezichtenboek)
Ik denk dat ook de diagonale liggers parten speelt bij het gezichtsbedrog.
Gezien je eerdere bouwdraadjes (oa de Kitfox) kan je aardig een vliegtuigje in elkaar lijmen......:thumbsup:
gr, Nico

Dat is het niet alleen, het is de manier waarop sommige leden zich bemoeien met, aandacht willen, uit verveling schrijven, te lui zijn om het antwoord even te googlen, etc..
Je hebt modelbouwforumleden met een status van vaak gemiddeld meer dan 1,5 bericht per dag, maar er komt weinig of niks uit hun handen, kunnen niks besturen, zelfs niet na jaren, maar bemoeien zich met van alles en dat zie ik helaas nogal eens als ik verschillende items lees.
Ik denk als deze mensen hun tijd in bouwen stoppen ipv de hele dag op het forum te zwerven, er meer gevlogen, gevaren en gereden zou worden, althans gebouwd....:offtopic: ;)

Veel bouwplezier Serge en overige leden, ik lees geduldig mee met jullie voortgang:bye:

Welkom terug.
We gaan het weer met plezier volgen.
Maar de tekening van de vleugel is na een "oliebad" toch niet meer te gebruiken?

Succes verder,

John

Welkom terug.
We gaan het weer met plezier volgen.
Maar de tekening van de vleugel is na een "oliebad" toch niet meer te gebruiken?

Succes verder,

John
Juist wel. Wrijft de olie mbv een papieren prop over de tekening. De olie trekt in de tekening en wordt hierdoor transparant. Nu heb je dus ipv een linker vleugel een rechter vleugel. Wel natuurlijk zoals altijd folie over de tekening voor je begint met bouwen.

Ik bedoelde eigenlijk: niet meer te hergebruiken. Had nog nooit van deze methode gehoord.
Zie wel dat de kit heel mooi gesneden is en dat er op de kwaliteit van het hout niet is bezuinigd

Back