Tips en tutorials Metaal draaibank

@ Micropuller.... dat zijn een hoop youtube filmpjes, erg interessant .... Heb ik wat te doen komende week :-)

Bedankt,
Cor

Met de draaibank gaat het vrij goed, af en toe moet ik een onderdeeltje maken voor diverse machines bij mij thuis. Gelukkig hoeft dat nog niet erg nauwkeurig dus goed om te oefenen.

Nu heb ik zeer binnenkort wat las en slijpwerk te doen in dezelfde ruimte, uiteraard ga ik oppassen voor rondvliegende spetters, maar slijpstof enzo is niet goed voor de geleidingen.
Graag wil ik de draaibank (en m'n cnc frees) afdekken met bijvoorbeeld een zeil. Wat zou een goed produkt zijn hiervoor? ( brandbestendig, niet te zwaar etc.)

Bedankt,
Cor

@ Micropuller: geweldig , dat is precies wat ik zoek. wist niet dat er zoiets bestaat.

-Iemand ervaring met dit soort dekens?
-ik google en zie dat er las en slijpdekens zijn. Een lasdeken is niet geschikt om ook slijpsel en een sporadische vonk tegen te houden?
-er blijken dekens te zijn tot verschillende temperaturen van 500 tot 1000 graden, Als er op een afstand van 1,5 tot 2 meter gelast wordt ( met electroden) , welke dan nemen? dezelfde vraag voor het slijpen met de slijpschijf/flex.

Nu nog ff een duitse webshop vinden op "Schweißlamellen of Schweißervorhänge"

Cor

Inderdaad een lasdeken, bij de bouwmarkt kosten ze niet zoveel.

Alleen noemen ze het daar een "brandblusdeken":D:D

Dat is dus hetzelfde materiaal, misschien iets dunner, maar voldoet uitstekend.

draaibank en freesmachine gerelateerde onderwerpen.

Beste Max

Geweldig idee, heb gelijk maar een abbo genomen.

Heel veel gezondheid en een voorspoedig 2012.

Met vriendelijke groet

Hans:D:D:D:D

draaibank

hallo allemaal,

het draadje van Cor kende ik niet, maar aangezien ik sinds kort een draaibankje heb, vond en vind het nog steeds een goed idee.

Met vriendelijke groet

Hans

Aan het idee is ook niks verkeerds .:D

Alleen alles in 1 draadje te houden brengt voor iedereen meer .

Anders moet Ron weer alle draadjes gaan zoeken en linken als iemand een vraag ergens neer zet . :D

Mvg Johan

Ps : Cor is ook bij nul begonnen.

Ging toch over een draaibank en draadsnijden met een beitel.
Vroeger geleerd op de LTS en later toegepast in de werkplaats.
Tegenwoordig gaat dat op die C&C machines zo snel dat je met een snijplaat niet kunt bijblijven.

Laatst bewerkt:
het gaat over

beste Helimax,

Ik vind het enorm jammer dat je het over laat gaan, het andere draadje gaat over zijn persoonlijke belevenissen, en wat jij voor ogen hebt is een ander draadje. Erg jammer

Hans

Back