Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie deze mededeling van de directie:... ik zie dat ik in mijn oudere posts mijn "obsolete" plaatjes niet kan verwijderen ...
snelwisselbeitelhouder systemen
Hi all,
Misschien nog even een intermezzo, ditmaal over snelwisselbeitelhouder systemen. Ik weet niet of er behoefte is om de ervaringen uit te wisselen, wie weet. Voor de gebruikers van de conventionele draaibank kunnen de ervaringen interessant zijn.
Dus bij deze de vraag.
Wie heeft er ervaring met de systemen van:
1. EMCO
2. Myford
3. Rapid
4. Dickson(=Rapid, wie eerst was is niet zeker)
5. AXA
6. TWG
7. Haase
8. Multisuisse(=Multifix), het origineel van 5 t/m 8
9. Drehblitz(=eigenlijk het origineel van Multifix, gezien de patentovername )
10. Aloris
11. KDK
12. Duplomatic
13. Impero
14. Mori
15. Tripan
De handel die jij bedoelt is voor schroefdraad snijden.
Stel de beitel eerst in op de juiste diameter net voor het werkstuk.
Schakel de handel in. de beitelslede is nu vergrendeld in de lange trapezium as die aan de voorzijde zichtbaar is. Nu de machiene inschakelen en de schroefdraad snijden. Aan het einde de klauplaat stoppen en de handel INGESCHAKELD laten. Beitel terug draaien en de klauwplaat nu linksom laten lopen en je zal zien dat de beitelslede nu terug verplaatst. beitel weer bijstellen en de klauwplaat weer rechtsom starten voor de volgende snede. etc etc De handel mag pas uitgeschakeld worden als de schroefdraad klaar is.
Succes.
Hoi,
als je bij draadsnijden de spoed van je spindel deelt door de spoed die je wilt snijden
dan moet er een heel getal uit komen. Dan komt de beitel altijd weer in het goede spoor.
Als er geen heel getal uit komt zul je door achteruit te draaien je beitel weer naar de begin
positie moeten brengen.
Dus je spindel is bijv. 6 en je draad is 1,75 dan komt er geen heel getal uit en kun je dus alleen maar door achteruit te draaien weer goed uitkomen.
Groeten,
Ingo
Nu zit ik nog wel erg te "kloten" met de afleesstreepjes van de maatverdeling. Maar denk dat ik er toch geen fout in heb gemaakt. Er staat op, "1 streepje is 0,05mm"
Dus 10 streepjes ( is een grote streep) is 0,5 mm (maar er staat een "10" bij). Ik heb om aan 1,58 te komen, 3 grote strepen (dus 30 kleintjes) dat maakt 1,5 mm. En als laatste pas heb ik nog 1,5 klein streepje gedaan. Dan kom ik uit op 1,58 *2 geeft de 3,16 volgens de tabel... niet?!?!?