Tips gevraagd voor bouw Banckert van BB

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door ThoFri, 28 okt 2005.

  1. Heidihobie

    Heidihobie Guest

    Voor led's ed ga ik altijd naar Homeparts in Hoogeveen. Erg deskundig en ruim voorzien (ook van andere grappige snufjes)
    Internet: http://www.homeparts.net/

    Led's gebruiken bijna geen stroom en wat ik heb begrepen is de levenduur bijna oneindig.

    Groet
    André
     
  2. citrorob

    citrorob

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Midden-Holland
    Hoogeveen 8O . Dat is meer dan 350KM heen en terug. :wink:
     
  3. Heidihobie

    Heidihobie Guest

    OK,ok maar een telefoontje ter orientatie kun je achter je bureau vandaan plegen en ze hebben mij ook wel eens per post voorzien...
     
  4. Eelco

    Eelco Guest

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum en ook mijn eerste bootje is een Bankert. Ik heb 'm mezelf toegeëigend uit de "nalatenschap" van mijn vader.
    Hij was zelf een fervent model(zweef)vlieger, maar als afwisseling had hij dit model gekocht. Aan mij de eer om dit project op de juiste manier af te maken.
    Eigenlijk, om er mee te begínnen en op de juiste manier af te ronden.

    Ik heb met veel plezier jullie tips/discussies gelezen en ik heb er al veel aan gehad (mijn eerste rc model, na een aantal plastic 1/48 vliegtuigen), maar ik zit toch met een vraagje. Ik wil de beting uit messing gaan maken, door het dek laten steken en aan de bodem van de romp bevestigen. Dit heb ik eens gezien op een binnenvaartsleper en ik stel mij zo voor dat dit ook op andere slepers wordt toegepast. De sleepkrachten worden zo netjes verdeeld en het dek wordt door de enorme krachten die hierop worden losgelaten, niet krom getrokken. Bij een model blijft de opbouw/dek dan ook netjes op z'n plaats. Nu lukt het mij wel een beting te maken, maar heeft één van julli ervaring met het bevestigen van een messing onderdeel aan een kunstof geheel. Misschien heeft één van jullie ook een idee hoe ik de doorgang van de beting door waterdicht zou kunnen maken.


    Alvast bedankt voor de reacties.

    Weesgegroet,

    Eelco
     
  5. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Je kan ook lampjes van 14 volt krijgen ( Electronica Boer )

    Het belanggrijkste is de lampjes van 12 volt met een spanningsregelaar op een lagere spanning te laten branden, gaan ze veel langer mee dan 40 uur.

    14 volt's lampjes op 12 volt zie je ook op 200 meter goed.

    Als ik modellen sávonds zie varen dan branden de lampen veel te vel.

    Schepen varen niet als een Kerstboom op Zee dit zie je dan wel in de modelbouw.

    Zo vind ik de meeste motorgeluiden nergens op klinken, als je zelf gevaren hebt dan weet je hoe het moet klinken.
    Het geluid in de Machinekamer is ook anders dan het geluid wat je aan dek hoort.
    En wat hoor je bij een modelschip te horen niet het geluid van de machinekamer maar het geluid aan dek.

    Tegenwoordig is het heel makkelijk door opgenomen geluiden met een MP3 speler af te spelen of kan daar geen luidspreker op aangesloten worden.
    Ik heb niet zo'n ding weet wel dat de Walkman's er ook voor gebruikt werden.
     
  6. RoY-

    RoY-

    Lid geworden:
    23 jan 2007
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Groningen
    Hallo

    ik ben sinds kort in het bezit van de sleepboot banckert
    ik heb thuis al wel wat ander scheepjes
    zo als een opduwer , en de Zwarte Zee

    nu heb ik de banckert gekocht en gek genoeg is het bijna voor iedereen zijn eerste zelf bouw sleper zo als ik al gelezen heb op dit forum
    toen ik de zwarte zee heb gekocht kreeg ik er ook een power 1000 motor bij van 12v
    ik zou die graag in mijn banckert willen bouwen

    aan gezien dit mijn eerste bouw model is dat ik zelf helemaal probeeren ga in elkaar te zetten
    doe ik een verzoek aan jullie
    wie berijd is mij tehelpen op afstand zo zal het natuurlijk eens voor komen dat ik er niets van snap en het is altijd handig om iemand te hebben die vaker een boot gebouwd heeft

    dus wie zich geroeppen voelt en bereid is mij tehelpen met de banckert * op afstand natuurlijk *
    gewoon via de mail

    zou mij een e-mail kunnen sturen

    roy-bos@Hotmail.com

    groetjes Roy Bos
     
  7. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Deze motor lijkt mij een beetje te veel van het goede (voor beide schepen trouwens)
    Zonder dollen, deze motor is vele malen te groot voor deze schepen.
    Gebruik eens de zoekfunctie van het forum.
    Daar vind je vast beter geschikte motoren voor de Banckert.
     
  8. CC

    CC

    Lid geworden:
    25 mei 2006
    Berichten:
    288
    Locatie:
    België, O-vl
    Bang dat hij zijn schepen in stukjes gaat trekken als hij gaat slepen ? :wink: :D
     
  9. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Nee hoor dat niet, alleen houd hij geen vaartijd over.
     
  10. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Ik heb de banckert gevaren met een speed 280 met een aeronaut vertraging 1:25 met een 40 mm drieblads schroef op 6 volt en dat ging heel prima. Met een 3 Ah accu kon zeker 4 uurtje gevaren worden waarbij dan de ontvanger en verlichting ook nog eens uit deze accu werd gevoed.
     
  11. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo,

    Ik weet nog een oplossing om de opbouw op zijn plaats te houden tijdens het slepen. Een paar blokken hout voor tegen de wanden van de opbouw plaatsen (ik weet het, ik ben een beetje laat, maar ontdekte dit onderwerp pas net) ik heb op mijn eigen Banckert ook deze methode gebruikt, je kan dan altijd de opbouw er vanaf halen.

    Groetjes Josse
     

Deel Deze Pagina