Indoorvlieger
Forum veteraan
Ga ik vanmiddag even naar de apotheek. Dat spul werkt dan vast ook goed voor roerkokers, of niet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
1.hennegatskoker
(hennegatskoker, hennekoker) in het achterschip geplaatste vertikale koker waardoor de roerkoning loopt.
Gevonden op http://www.debinnenvaart.nl/binnenvaarttaal/woord.
2.Hennegatskoker
De waterdichte koker voor doorvoer van de roerkoning. Meestal vetgesmeerd. Een hennegat op zich, is de opening in de hekverschansing van b.v. een hektjalk waar doorheen het helmhout steekt. De breedte van het hennegat bepaalt dan de roeruitslag. Het hennegat werd vaak met een hoefijzervormig plaatje...
Gevonden op Vaartips.nl - tippagina H
Hey
Ik haal vaseline altijd in dikke tubes bij de Boerenbond/Welkoop!
Wat betreft de 500E motor, die heb ik in mn wiesel gehad, vond ik echt veel te traag gaan!
Als die dan in een bootje als de "Paul Denker" komt denk ik dat er niet veel vermogen en of snelheid over blijft!
Groeten
ehhh.... Google?
1e hit:
Resultaten 1-10 van ongeveer 173 voor hennegatskoker (0.15 seconden)
Roerkoning is de as van het roer die in de hennegatkoker draait. De "spil" van het roer als het ware.
hallo meneer X
als je nu alles eens zou invullen dan zouden we meer info kunnen geven welke winkels er in je buurt zijn die bepaald spul hebben
het verschil in apotheek is dat onze apotheker zelf nog zalfjes en dergelijke maakt
als het een dozen schuiver apotheek is dan kun je het schudden want dan heeft die de mengeling niet en zal je opzoek moeten naar eentje de nog van de oude stempel is en wel zelf nog dingen maakt
niet moeilijk dat de parking hier steeds vol staat met geel zwarte en wit zwarte nummer platen op de auto's
mischien bij pabo glijmiddel bestellen dat moet toch goed schuiven hé hier de url dan hoef je zelf niet te zoeken want daar ben je een beetje vies van
Pabo ? the most comprehensive erotic store, packed with seductive lingerie, sex toys, adult DVD?s and much more!
gr raf
1200 toeren ... foutje op de Graupner site, ik heb het 1:1 gekopieerd.
De tijd heeft ook niet stilgestaan, dat heeft nieuwe stickers opgeleverd...Een Speed 600 is niets anders dan een Mabuchi 550 in een nieuw jasje.
Laat maar eens weten hoe het met de 500E vergaat.
Hoe zwaar is de Wiesel?
Hey
Ik heb het over de race Wiesel![]()
( jaren-70-ontwerp-van-simpel-racebootje-de-wiesel )
Hier een filmpje nog met 500E op 7,2v:
filmpjes.nl - Wiesel in actie -
Ben benieuwd of er op een grotere boot een beetje vaart in te krijgen is hiermee!
Hier nog een link waar je misschien wat aan hebt:
HMBC - Elektromotoren
Groeten
Ah, er zijn natuurlijk meer honden die "fikkie" heten. Voor een speedboot is die 500E zeker te tam, maar als mijn "Denker" 3/4 van die snelheid haalt, zit ik wel goed denk ik. Welke accuspanning gebruikte je, en welke schroef had je er op dat filmpje onder?
als je voor een 500E gaat met een 35mm schroef met een niet te idiote spoed en een 7.4 volt lipo moet het goedkomen. Eventueel kun je ook de schroef proberen die origineel in de doos zat maar die is eigenlijk meer voor de speedboot Wiesel geschikt ! ( dat was een 42 x )
Mocht je dat te langzaam vinden kun ej ook een 600E proberen maar pas dan op dat de boot niet direct bij het wegvaren op zijn kant gaat.
hallo
voor de rest de boot aan sluiten met een ampere meter er tussen en testen hoeveel het verbruik is voor je een motor opsnurkt
meten is weten en gissen doet sissen (de motor dan)
gr raf