Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat topic telt niet mee![]()
Nog een tip voor de trainer. Zorg voor genoeg power. Dat kan je redden uit lastige situaties met bv. opstijgen. Je kan een standaard lipo bv voorbeeld door een iets sterkere vervangen met wat meer C tjes.
Opstijgen doe ik zelf gewoon van de grond, gooien kan ook maar dat heb ik nog nooit gedaan en vind ik een beetje trickie. Gewoon flink gas geven en zorgen dat je genoeg vaart hebt. Dan even de Knuppel omlaag tot hij op een paar meter zit en weer naar het midden en langzaam een bochtje inzetten. Werkt prima.
Een noodlanding maken kan wel eens voorkomen bv als er iets los gaat in de lucht. Wat ik doe in zo geval indien mogelijk en lichte bocht in zetten. Gas bijna uit en rustig naar beneden late spiralen. Dus rondjes 1 kant op tot je op de grond bent. Dit levert vaak reletief weinig schaden op. Kun je echt nog niet landen dan kan je op deze manier ook weer beneden komen.
Nou dit zijn tot nu toe de stappen die ik gedaan heb en ben nu flink aan het oefenen met de trainer. Ik heb mijn volgende vliegtuig al klaar staan maar ik moet nog even het geduld bewaren. De volgende is trouwens een Hangar 9 tango Nitro houtbouw. Niet bepaald beginners kist maar met wat meer oefenen moet het daarmee met lage dualrates ook best gaan lukken.
. Daar kun je ook 3d mee vliegen en die heeft dus gigantische roeren. Will je er gewoon mee vliegen zonder 3d dan moet je ze wat omlaag schroeven.
Beste mensen,
Stap 5: Vliegen met de trainer
Allereerst de belangrijkste tip! NEEM DE RUIMTE! Ga gewoon lekker tussen de weilanden staan waar niet te veel bomen en hekken zijn. Ik woon zelf in Lelystad dus daar is polder en weiland genoeg. Ook ga ik wel eens naar de club hier in Lelystad. Vreemd genoeg is er telkens niemand daar dus ben ook nog niet lid geworden. Er is wel genoeg ruimte en ik heb dat ook al een keer nodig gehad.![]()
Ja dat bedoel ik inderdaad. Moeilijk toestemming vragen als er niemand is natuurlijk.
Misschien zijn ze hun vergunning kwijtgeraakt, doordat wildvliegers er zonder toestemming kwamen vliegen en toen schade hebben veroorzaakt die niet door hun verzekering werd gedekt.Er heeft volgens mij ooit wel een clubhuisje gestaan maar die is er niet meer lijkt wel of de club niet zo meer leeft
Ik zal ze een keer gaan mailen.
Dat clubhuis is een paar maanden geleden afgebrand maar de club is er wel degelijk nog. De naam is Lenticularis.Ja dat bedoel ik inderdaad. Moeilijk toestemming vragen als er niemand is natuurlijk.
Er heeft volgens mij ooit wel een clubhuisje gestaan maar die is er niet meer lijkt wel of de club niet zo meer leeft
Ik zal ze een keer gaan mailen.
Heb de OP even geupdate met wat van jullie tips.