Tips voor 'wild' vlieglocaties

Afgelope maandag vloog er iemand met een brandstof kist in het VONDELPARK. Niks aan de hand had een stukje gras afgezet om te landen.

Ik vroeg hoelang die vloog (2 maanden).
Dus net zoals mensen doen over vliegclubs ook mensen die wildvliegen niet generaliseren.

Ik lees hieruit dat je in ieder geval iets doet met mijn laatste bericht!
Succes en fijn te lezen dat er ook hobbyisten zijn die NIET eigenwijs zijn!

Niet eigenwijs vind ik wat ver gaan! ;)

Wil nog 1 punt maken door een filmpje te posten van de tweede vlucht met een nieuwe trainer, na een eerdere succesvolle landing viel deze keer de motor uit... Maar het punt is dat dit me (afgezien van het taalgebruik op sommige momenten, wat ook weer bewijst dat ik wel van 'aanwijzingen' voorzien was tijdens het vliegen) toch een vrij onschuldig tafereel lijkt...

Link volgt geloof ik :neutral: (youtube)

Haha!
Vliegen in het Vondelpark?
Die is gek!
Kist afpakken en in elkaar trappen.
Vondelpark is echt niet verantwoord.

Maar Roeland, mocht je in de buurt op vakantie komen dan kom je maar gewoon even aan de kabel bij ons vliegen.

Wij zijn vreselijk gezellig en zullen nooit iets afkraken, wel verbeterpunten geven, of advies.... koop iets anders.
En als een lid bij ons zo'n opmerking als Urlien (vriendin van Alexxz) zou maken dan volgt er wel een gesprekje met het bestuur.

Grts Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Wil nog 1 punt maken door een filmpje te posten van de tweede vlucht met een nieuwe trainer, na een eerdere succesvolle landing viel deze keer de motor uit... Maar het punt is dat dit me (afgezien van het taalgebruik op sommige momenten, wat ook weer bewijst dat ik wel van 'aanwijzingen' voorzien was tijdens het vliegen) toch een vrij onschuldig tafereel lijkt...

Link volgt geloof ik :neutral: (youtube)

Altijd leuk om jezelf te citeren!

HUGeu9mm-d0[/media] - Calmato 40 trainer

Laatst bewerkt door een moderator:
Roeland, een noodlanding zit in het brevet, dat kan je al.. haha.
Zonde van de motor, dat zand, is niet goed, zuigt het toch naar binnen.

En hoewel het er niet heel verkeerd uitziet denk ik dat je toch al typisch wildvlieger gedrag vertoond.
Achter het vliegtuig aan vliegen, continu volgas, dus digitaal vliegen.
Maar in jouw geval is dat niet erg, ga snel lessen en dan zal je absoluut snel je brevet hebben.

Succes!

GJ

Ik sluit me volledig aan bij de vorige poster.

Goh, wat kun jij goed achter het toestel aan sturen. Je lijkt wel een slaaf van het model terwijl dat eigenlijk net andersom moet zijn.

Ik woon dan wel in Limburg, maar ik nodig je graag uit om eens een weekend af te komen om serieus les te krijgen en beter te leren vliegen. Oh ja bij ons in het dorp is ook een Bed and breakfast "hotel" met maar een kamer, dat kan ik dan wel op jou kosten voor je regelen als je wil overnachten. En nee, dat is niet bij mij thuis, maar in de oude Kerk...

Theo, is dit Limburg promotie?
Haha.
Maar ik vind Roeland niet heel verkeerd vliegen, alleen moet hij nu niet alleen verder gaan, dat zou zonde zijn.
Hij heeft het in de vingers, nu niet verpesten door jezelf verkeerde dingen aan te leren.

GJ

We bedoelen dat je het vliegtuig de baas laat zijn.
Dus als het vliegtuig naar links gaat, OK, dan gaan we maar linksom.
Ook steeds op 1 stand gas vliegen, dat is niet OK.
Je moet het gas regelen, van het gas af, er weer op.
Jij bent de baas over de kist.

Maar het was niet echt heel slecht, alles is nog heel!

GJ

Dit was het volgende vluchtje (nummertje drie!); duidelijk meer controle en zekerheid naar mijn idee... In deze had ik ook een looping gevlogen, de landing was netjes ingezet alleen het landingsgestel was het er kennelijk niet mee eens en brak af... inmiddels netjes gerepareerd.

Helaas staat de landing/crash er niet op, verder ook excuses voor het slechte camera werk.

Ik stond zelf echt versteld van de snelheid die het de trainer haalt! Kan iemand hier het aantal klm/u bij schatten?

YouTube - Calmato 40 trainer II

Zonde dat het waait vandaag!!!! :mad:

Een Calmato vliegt met het bijgeleverde motortje, met een normale maat prop, in vlakke lijn maximaal zo'n 100km/u.

GJ

Dat commentaar ook! Je vliegt btw wel erg recht op je zelf af in het 2e filmpje, zou ik niet doen als een beginner .

Ik geloof dat wel van die 100 klm/u... Ook bij die tweede vlucht kreeg ik de motor niet op volle toeren, dan hoorde je de motor wegvallen, als ik dan snel genoeg was met gas terugnemen dan kwam de motor weer op gang. Te weinig brandstof?

Besef me net dat mijn initialen R.C. zijn... :cool:

Ja, als ik een snelheid noem klopt ie wel hoor.
radar gemeten.
Puma met 11cc Saito loopt 145 km/u bijvoorbeeld.

dat je motor wegvalt op toeren ligt aan... ik wil niet vervelend doen maar dat wordt je dus ook op een club geleerd, de afstelling.
Je motor staat te arm.
Kan best zijn dat je nu al je motor behoorlijk verknald hebt, dat is nogal kritisch.
Je moet hem op de grond op het hoogste toerental aftstellen, dan ongeveer een kwart slag rijker.
Dan rechtop houden, kijken of ie niet te arm gaat lopen en ook naar beneden, kijken of ie niet te rijk gaat lopen.
Maar dat zijn de trucjes die je dus wel op een club leert.
Nieuw motortje is al gauw 100 euro, clublidmaatschap een paar tientjes...

GJ

GJ

Dit was het volgende vluchtje (nummertje drie!); duidelijk meer controle en zekerheid naar mijn idee... In deze had ik ook een looping gevlogen, de landing was netjes ingezet alleen het landingsgestel was het er kennelijk niet mee eens en brak af... inmiddels netjes gerepareerd.

Helaas staat de landing/crash er niet op, verder ook excuses voor het slechte camera werk.

Ik stond zelf echt versteld van de snelheid die het de trainer haalt! Kan iemand hier het aantal klm/u bij schatten?

YouTube - Calmato 40 trainer II

Zonde dat het waait vandaag!!!! :mad:

Als ik dit filmpje zo bekijk dan lijkt het erop dat je rondjes om jezelf heen vliegt. Voor RC vliegen is dat een definite NOGO. Alleen lijnvliegers vliegen rondjes om zich heen. RC vliegers vliegen mooie rechte lijnen voor zich langs. Het moet lijken alsof je met de rug tegen de muur staat en zo dan alleen maar voor je moet blijven. Daarnaast dacht ik te zien dat je sommige bochten maakt door eerst het model omhoog te laten gaan en dan vanzelf te laten omvallen in een bocht (overtrekken), maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn veroorzaakt door de camera.

Neem de raad van GJVO of mij aan en kom gersut eens langs op een van onze clubs, je zal zien dat de stemming daar heel goed en gezellig is.

Ja, als ik een snelheid noem klopt ie wel hoor.
radar gemeten.
Puma met 11cc Saito loopt 145 km/u bijvoorbeeld.

dat je motor wegvalt op toeren ligt aan... ik wil niet vervelend doen maar dat wordt je dus ook op een club geleerd, de afstelling.
Je motor staat te arm.
Kan best zijn dat je nu al je motor behoorlijk verknald hebt, dat is nogal kritisch.
Je moet hem op de grond op het hoogste toerental aftstellen, dan ongeveer een kwart slag rijker.
Dan rechtop houden, kijken of ie niet te arm gaat lopen en ook naar beneden, kijken of ie niet te rijk gaat lopen.
Maar dat zijn de trucjes die je dus wel op een club leert.
Nieuw motortje is al gauw 100 euro, clublidmaatschap een paar tientjes...

GJ

GJ

Kwartslag terug deed ik nooit, op de grond liep de motor dan perfect... Ik snap het...

Back