... opnieuw zelf te oordelen na genoeg ervaring op een club.
Ik lees hieruit dat je in ieder geval iets doet met mijn laatste bericht!
Succes en fijn te lezen dat er ook hobbyisten zijn die NIET eigenwijs zijn!
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
... opnieuw zelf te oordelen na genoeg ervaring op een club.
Ik lees hieruit dat je in ieder geval iets doet met mijn laatste bericht!
Succes en fijn te lezen dat er ook hobbyisten zijn die NIET eigenwijs zijn!
Wil nog 1 punt maken door een filmpje te posten van de tweede vlucht met een nieuwe trainer, na een eerdere succesvolle landing viel deze keer de motor uit... Maar het punt is dat dit me (afgezien van het taalgebruik op sommige momenten, wat ook weer bewijst dat ik wel van 'aanwijzingen' voorzien was tijdens het vliegen) toch een vrij onschuldig tafereel lijkt...
Link volgt geloof ik :neutral: (youtube)
Een Calmato vliegt met het bijgeleverde motortje, met een normale maat prop, in vlakke lijn maximaal zo'n 100km/u.
GJ
Dit was het volgende vluchtje (nummertje drie!); duidelijk meer controle en zekerheid naar mijn idee... In deze had ik ook een looping gevlogen, de landing was netjes ingezet alleen het landingsgestel was het er kennelijk niet mee eens en brak af... inmiddels netjes gerepareerd.
Helaas staat de landing/crash er niet op, verder ook excuses voor het slechte camera werk.
Ik stond zelf echt versteld van de snelheid die het de trainer haalt! Kan iemand hier het aantal klm/u bij schatten?
YouTube - Calmato 40 trainer II
Zonde dat het waait vandaag!!!!![]()
Ja, als ik een snelheid noem klopt ie wel hoor.
radar gemeten.
Puma met 11cc Saito loopt 145 km/u bijvoorbeeld.
dat je motor wegvalt op toeren ligt aan... ik wil niet vervelend doen maar dat wordt je dus ook op een club geleerd, de afstelling.
Je motor staat te arm.
Kan best zijn dat je nu al je motor behoorlijk verknald hebt, dat is nogal kritisch.
Je moet hem op de grond op het hoogste toerental aftstellen, dan ongeveer een kwart slag rijker.
Dan rechtop houden, kijken of ie niet te arm gaat lopen en ook naar beneden, kijken of ie niet te rijk gaat lopen.
Maar dat zijn de trucjes die je dus wel op een club leert.
Nieuw motortje is al gauw 100 euro, clublidmaatschap een paar tientjes...
GJ
GJ