t'is geen "Bae Hawk" geworden maar iets anders.....

Mooie bak Luc. Blijkbaar is je pneumatisch probleem dan al opgelost?

Groeten, Bart.
Gedeeltelijk.Blijkbaar doet dat grote alu-ding alles mooi in volgorde.
Moooi deurtjes open en wieltjes uit(en andersom)
Zit nu juist nog te knoeien met de remmen.
Zoals Tadango vermeld,zijn kanaal 9 en 10 enkel schakelkanalen zonder dat je de uitslag kan regelen.
Dan koop je een 10 kanaalszender ben je er nog niets mee :mad:
Had geprobeerd er het aux kanaal van de ecu op 9 of 10 te steken(en zo een regelbaar kanaal vrij te maken),maar wanneer je een 3-standen schakelaar eropzet,hebben 2 standen van de schakelaar dezelfde uitslag.....

Jup, je hebt slechts 2 standen op het kanaal. Maar aux van je ecu? Dan zet je die toch op 1 kanaal modus?

Kan je geen ander kanaal op die schakel kanalen gooien? Kleppen? Remmen?

idd,dat is hem.
Wou gewoon eens zien welke reakties ik erop krijg en indien de juiste prijs betaald word mag hij weg.Indien niet vlieg ik ermee.

Jup, je hebt slechts 2 standen op het kanaal. Maar aux van je ecu? Dan zet je die toch op 1 kanaal modus?

Kan je geen ander kanaal op die schakel kanalen gooien? Kleppen? Remmen?
wou er de remmen opzetten,maar dit ventiel werkt met een servootje.
Dus moet je weer de travel van de servo kunnen instellen.
ivm turbine op 1 kanaal....start/stopt zo leuk met schakelaar.Dan zit je niet te klooien met die digitale trims van tegenwoordig.

Schakelaar mixt gas kanaal ;) Zo heb ik het op de jet's. Dus gas dicht en schakelaar om is motor uit.

Anders de servo mechanisch afregelen? Moet toch kunnen met een ander heveltje edg......

Anders de servo mechanisch afregelen? Moet toch kunnen met een ander heveltje edg......

idd,zal zoiets worden vrees ik of anders een elektroventieltje in de plaats hiervan.
Maar wil toch even kwijt,dat wanneer ik dit op voorhand geweten had,ik de futaba 10cp niet gekocht zou hebben.Daar ik een 7cp zender had waar die verdomde draaiknop op het 6e kanaal stond zonder dat je hem ervan af kon krijgen heb ik bij albatros toen ik deze aankocht,uitdrukkelijk gevraagd gehad of je op alle kanalen vrij kon bewerken(afzetten schakelaars en modifieren van servotravels).
Voel me toch beetje in "het zak gezet" zoals ze dat hier zeggen.
Dus niet raar opkijken als je binnenkort een bijna nieuwe 10cp op 2.4ghz tussen de zoekertjes ziet staan.Heb veel zin om de 12cp te gaan halen.

Tja, de FF9 heeft het ook op het 9e kanaal. Ik heb toch maar 8 met een 2.4g moduul dus heb er nog niet zoveel last van maar ik snap dat je erg niet blij mee bent.

je kunt ook eventueel een digitale hitec servo nemen. Daar kun je bij 100 % zender instelling je endpoint in de servo programmeren. Dan is het altijd juist voor je remmen.

Jetcat kan toch gewoon op het gaskanaal alleen gevlogen worden?Je kan de turbine dan stilleggen met de gastrim, gewoon de gevoeligheid van de trim zo laag mogelijk zetten. Op 4 tikken trim leg je'm dan stil. Was bij mij nooit storend.

Het voordeel van bij de jetcat ook het aux kanaal te gebruiken is dat je dan een automatische shutdown procedure ter beschikking hebt, waarbij de turbine eerst een 6sec op 55.000 RPM gedraaid wordt en vervolgens uitschakelt. Volgens de jetcat manual geeft dit de turbine de gelegenheid veel koele lucht binnen te zuigen voor shutdown.
Het uitschakelen met de trim is eigenlijk een noodstop en schakelt de turbine onmiddelijk uit (er wordt natuurlijk en beide gevallen wat automatisch nagekoeld)

Ik geef altijd even 1/2 gas en ga dna direct naar off. Turbine koelt dan ook erg snel. Automatisch is dat mooier :)

Tja,het is geen Hawk geworden.
Had prijs laten maken bij Sandor voor de CARF-Hawk compleet,en ik moet zeggen de prijs die hij voorstelde was meer dan ok.Spijtig genoeg door al die verhalen over slecht vliegende Hawks heb ik er toch een beetje bang van gekregen.Dus ik stelde Sandor voor om ook eens prijs te maken voor een Flash compleet.Raar genoeg kreeg ik hierop het antwoord dat een prijs maken veel tijd inneemt en dat hij enkel prijzen wou samenstellen voor mensen die wisten wat ze wilden kopen????Zelfs na gezegd te hebben dat ik niet van plan was om de ganse kataloog af te gaan,wou hij geen prijs geven voor een complete Flash.Daar ik niet wou smeken ben ik dan maar elders mijn licht gaan opsteken........
Met dit resultaat:
Het is een Eurofighter geworden met een P-160 erin.
Heb ook een P-120SX besteld die ik zal inbouwen in een nog te kopen Flash.

Enkele fotos van de eurofighter

mvg,
Luc

Gefeliciteerd met je aankoop , de basis is al eens goed..
voor de rest zal ik niet op je commentaar ingaan , zal ik ook niet doen op je aankoop ;-)

Back