TNTpost, laat jezelf niet langer onjuist behandelen!!

Zoals vele mensen onder ons bestel ik regelmatig pakketjes uit het buitenland, al dan niet van buiten de E.U..
Al sinds jaar en dag erger ik mezelf aan de langzame bezorging van deze pakketten, het maakt niet uit of je ze priority of express laat verzenden, je kan er donder op zeggen dat het niet binnen de aangegeven tijd aankomt.
Uiteraard heb ik vaak met de klantenservice gebeld, waar me allerlei smoesjes werden gegeven, we kennen ze vast allemaal al:
- door de lage dollar koers is het erg druk
- de douane doet er erg lang over (dit is pertinent niet waar, de douane wordt zelf gek van de lakse manier van zaken doen van de TNT en hun afschuifpolitiek, je kan dat bij de belastingtelefoon makkelijk navragen: 0800-0143)
- wij mogen er zo lang over doen als we zelf willen
- het is vakantie


Nu heb ik al vele uren aan dit alles besteed en onlangs heb ik er weer een hoop tijd aan besteed, deze keer ben ik echter een hoop te weten gekomen.
TNTpost is gebonden aan de termijn die de verzendende partij aangaat, d.w.z. dat wanneer jij iets express laat verzenden(3-5 dagen) je je pakketje binnen 3-5 werkdagen hoort binnen te krijgen, echter zit hier een maar aan: de tijd die de douane nodig heeft om een pakket te onderzoeken/in te klaren/waardebepaling te doen, telt niet mee!!!


Een voorbeeld:

Op maandag 1 oktober bestel je een pakket in Tjazikistan en je betaald voor express verzending.
Dinsdag 2 oktober doet de betreffende firma je spulletjes op de post, deze dag telt nog niet mee, de teller gaat dus lopen op woensdag 3 oktober.
Donderdag 4 oktober komt je pakket aan in Nederland, er zijn inclusief deze dag nu dus 2 dagen verstreken.
Vrijdag 5 oktober biedt de TNT het pakket aan bij de douane, deze dag telt niet meer mee.

De douane is niet aan tijd gebonden in dit alles, zij werken net zo snel als de TNT de pakketten bij hun aanbiedt.
Ook hebben zij geen opslagruimte of een loods waar ze de pakketten in stallen, deze blijven in het bezit van de TNTpost. De douane controleert het pakket op verboden artikelen en ook de waardebepaling wordt door hun gedaan. Heb je dus een pakket waar wel een douaneformulier opzit maar geen bon, dan krijg je van TNTpost een brief thuis met daarin de vraag voor een bon van de spullen uit het pakket.
Wanneer dit gedaan is geeft de douane de TNT "toestemming tot wegvoering", het pakket is nu vrijgegeven om bij jouw bezorgd te worden, dit is tevens ook het moment dat de teller weer gaat lopen.

Stel dat de douane maandag 8 oktober deze toestemming tot wegvoering geeft, dan moet het pakket uiterlijk op 12 oktober bij je bezorgd zijn. We hadden al 2 dagen staan voor de douane, dus hebben ze na de douane nog 3 dagen om het pakket bezorgd te krijgen. We tellen alleen hele dagen (om het makkelijk te houden, ook heeft de TNT zo nog een extra buffer) dus dinsdag 9 oktober gaan we weer tellen, 12 oktober moet jij dus je spullen binnen hebben.

Onlangs heb ik een pakket besteld uit Hong Kong:
Verzonden vanuit Hong Kong op 19 september
Aangekomen in Nederland op 21 september
28 september kreeg ik pas een brief thuis van de TNT met de vraag of ik de bon op wilde sturen, of de waarde in wilde vullen en dat formulier op te sturen, uiteraard heb ik dit gedaan en 29 september is deze brief aangetekend en wel op de post gegaan.
30 oktober is deze brief bij de TNTpost aangekomen en op 8 oktober heeft de douane toestemming gegeven tot wegvoering.
Tot op de dag van vandaag heb ik mijn pakket nog niet mogen ontvangen.

Omdat je normaal op express verzonden pakketten administratiekosten moet betalen aan de TNT a 17 euro, heb ik daartegen een klacht ingediend en waarvoor ik ook in het gelijk ben gesteld, deze 17 euro hoef ik niet te betalen!


Op dit moment ben ik nog in overleg met de OPTA (het noemen van de autoriteit doet soms ook wonderen) over wat ik nog meer zou kunnen doen (bijvoorbeeld een gedeeltelijke of volledige teruggave van de verzendkosten), morgen krijg ik daar telefonisch bericht van en zal ik dat hier posten.


Bij deze wil ik iedereen oproepen om je vooral niet langer te laten naaien (mijn excuses voor de woordkeuze, maar zo voelt het wel degelijk!) door de TNT, dien een klacht in en vraag je geld terug, je hebt er recht op!

Zelf bel ik alleen om mijn binnenlandse tracenummers aan te vragen met de klantenservice, veel meer als dat moet je ook niet proberen voor elkaar te krijgen via de klantenservice, ik bel liever met inklaringen zelf:

Telefoonnummer klantenservice TNT: 058-2333333

Telefoonnummer inklaringen TNT: 020-587 34 00


noot: al deze informatie heb ik gekregen van de TNT en de OPTA.

noot 2: inklaringskosten en douanekosten betaal je aan de douane, niet aan de TNT, deze rekenen slechts administratiekosten voor het inklaren
 
Laatst bewerkt:
Vooral doen, dan gaan ze gewoon de prijzen verhogen en nog meer pakketjes er tussenuit halen.

De meeste mensen lichten de Nederlandse staat op, door bv. 30% van de waarde op hun pakketjes te laten zetten, of te hopen dat ze niet hoeven te betalen.

De TPG is wettelijk niet gebonden door verzendtijden die de afzender noemt. Dat zou ook lekker zijn, dan kan HobbyCity bv. gewoon op de site zetten ' binnen 2 dagen thuis' en moet de TPG zich daar maar aan houden.

Je betaalt inklaringskosten. Ook jouw pakket is ingeklaard, dus dat je die kosten moet betalen, lijkt mij logisch.

Om kort te gaan, ik zou ook graag willen dat e.e.a. sneller over is, maar dat is nu eenmaal hoe het gaat met buitenlandse bestellingen. Wat jij nu doet/gedaan hebt, werkt daarin alleen maar contraproductief, het zal inhouden dat de TPG straks geen pakketjes uit hongkong meer wenst te verhandelen, of de inklaringskosten fors omhoog zal gooien.
 
Vooral doen, dan gaan ze gewoon de prijzen verhogen en nog meer pakketjes er tussenuit halen.

De meeste mensen lichten de Nederlandse staat op, door bv. 30% van de waarde op hun pakketjes te laten zetten, of te hopen dat ze niet hoeven te betalen.

De TPG is wettelijk niet gebonden door verzendtijden die de afzender noemt. Dat zou ook lekker zijn, dan kan HobbyCity bv. gewoon op de site zetten ' binnen 2 dagen thuis' en moet de TPG zich daar maar aan houden.

Je betaalt inklaringskosten. Ook jouw pakket is ingeklaard, dus dat je die kosten moet betalen, lijkt mij logisch.

Om kort te gaan, ik zou ook graag willen dat e.e.a. sneller over is, maar dat is nu eenmaal hoe het gaat met buitenlandse bestellingen. Wat jij nu doet/gedaan hebt, werkt daarin alleen maar contraproductief, het zal inhouden dat de TPG straks geen pakketjes uit hongkong meer wenst te verhandelen, of de inklaringskosten fors omhoog zal gooien.


Beetje kortzichtig is het niet??

Het gaat er mij helemaal niet om om de belasting te ontduiken, de douane op te lichten of wat dan ook!! Als je mijn stukje gelezen had dan had je dat ook kunnen zien. Roepen dat zo alleen maar de kosten omhoog gaan is dus echt onzinning...

Het is een feit dat wanneer jij besteld bij hobbycity en je express verzending neemt van Hong Kong Post, de TNTpost gebonden is aan de periode die daar bij Hong Kong Post voor staat, 3-5 dagen.
De TNTpost is dus wel degelijk gebonden aan een afleveringstermijn zoals de TNT dat zelf noemt, ik heb dit zwart op wit!!

Ik roep dus niemand op tot belastingontduiking of het vervalsen van papieren, het gaat mij puur en alleen om de TNT die er met zijn pet naar gooit!!!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.. de TNT is gebonden aan de termijn DIE ZE ZELF NOEMEN. In het geval van een buitenlandse verzending, is het niet de TNT die de termijn noemt.

Er is niets kortzichtig aan, wat jij doet is kortzichtig. Lees nu eens mijn posting door en probeer het te begrijpen.

Hoe harder je gaat schreeuwen, bellen, lastigvallen, zeuren, klachten indienen, geld terug vragen, enzovoort, hoe meer de TNT eens goed zal kijken naar het kostenplaatje.

Als nu iedereen gaat doen wat jij gedaan hebt, hoeven we volgend jaar geen 15 euro verzendkosten meer te betalen (ik verzin maar even een bedrag), maar 30. De TNT gaat er echt geen geld op toeleggen. Die telefonistes etc. moeten immers ook betaald worden.

Kun je quoten waar ik mensen oproep om op te lichten, of zeg dat jij dat doet? Het enige wat ik gezegd heb, is dat WIJ de TNT doorgaans oplichten en erg blij moeten zijn dat er nog zoveel doorkomt dat we moeten betalen. Zodra we er meer over gaan schreeuwen, gaat de TNT alleen maar de zaken harder aanpakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als jij overvallen wordt heb je daar ook maar vrede mee, want als je aangifte doet wordt je de volgende keer niet alleen overvallen, maar ook neergeknald omdat je aangifte gedaan hebt?

Ik zie het zo: ik betaal (best een hoop) aan de TNT voor een bepaalde dienst, wat jij ook zegt, de TNT bevestigd zelf dat zij vast zitten aan de termijn die hong kong post aangeeft, dit is dus gewoon een feit. De tijd dat inklaringen/douane er over doet wordt niet mee geteld in dit alles.

Als jij graag een maand extra wacht op je spullen en daar 17 euro voor wilt betalen, be my guest, maar ik betaal liever als ik ook waar voor mijn geld krijg.

Ook het excuus dat ze dan de prijzen omhoog gaan gooien is niet correct, ook hier is de TNT gebonden aan regels ;)

De OPTA heeft mij geadviseerd dit zo aan te pakken en zoveel mogelijk klachten weg te leggen bij de TNT, zodat hun ogen misschien een keer open gaan ipv dat ze 10000 man op straat zetten waar de gewone burger vervolgens voor mag opdraaien...
 
Dus als jij overvallen wordt heb je daar ook maar vrede mee, want als je aangifte doet wordt je de volgende keer niet alleen overvallen, maar ook neergeknald omdat je aangifte gedaan hebt?

Ja, want een pakketje bezorgen kun je ook echt vergelijken met een overval. Denk nou even na over wat ik zeg, en als het kan ook over wat je zelf zegt. Als het zo was dat de TNT een 100% controle op alle inkomende pakketten deed, DAN zou je gelijk hebben.

Op dit ogenblik komt er nog heel veel door ZONDER dat je daarvoor hoeft te betalen. Daar hebben wij dus voordeel bij.

Ik zie het zo: ik betaal (best een hoop) aan de TNT voor een bepaalde dienst, wat jij ook zegt, de TNT bevestigd zelf dat zij vast zitten aan de termijn die hong kong post aangeeft, dit is dus gewoon een feit.

Wat je uit je duim zuigt, want dat is gewoon niet waar. Quote eens waar die regel op de TNT site staat? Of het wetsartikel waar je aan refereert? Alle wetten staan online, dus moet je deze door jouw verzonnen wet dan ook kunnen vinden..

Als jij graag een maand extra wacht op je spullen en daar 17 euro voor wilt betalen, be my guest, maar ik betaal liever als ik ook waar voor mijn geld krijg.

Ga eerst nou eens lezen wat ik precies zeg, en antwoord dan nog eens.

Ook het excuus dat ze dan de prijzen omhoog gaan gooien is niet correct, ook hier is de TNT gebonden aan regels ;)

Nee hoor. TNT mag gewoon kosten doorberekenen aan klanten, en door klanten als jij gaan de kosten omhoog.

De OPTA heeft mij geadviseerd dit zo aan te pakken en zoveel mogelijk klachten weg te leggen bij de TNT, zodat hun ogen misschien een keer open gaan ipv dat ze 10000 man op straat zetten waar de gewone burger vervolgens voor mag opdraaien...

Als je het over kortzichtig wilt hebben. Ik zal je uitleggen hoe het werkt in de echte wereld. In de echte wereld is de TNT gewoon een bedrijf wat op z'n minst geen verlies moet draaien. Doen ze dat wel, gaan ze namelijk gewoon failliet en staat iedereen op straat en krijg jij helemaal geen pakketjes meer. In de echte wereld heeft OPTA ook baat bij klachten, immers zonder klachten, geen OPTA meer.

Om geen verlies te draaien, moet men op z'n minst de kosten terugverdienen. De marges in de transportsector zijn zo goed als niet bestaand, je betaald dus al een heel erg scherpe prijs voor wat je geleverd krijgt.

Daar ben jij niet tevreden over, dus je gaat aan zoveel mogelijk bellen trekken en maar zo hard mogelijk schreeuwen. Gevolg daarvan is dat de kosten voor de TNT omhoog gaan en ze dus OF er nog meer mensen uit moeten gooien, OF de prijzen omhoog moeten gooien OF een 100% controle op douane moeten gaan invoeren.

Dát is dus het gevolg van jouw handelswijze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige wat ik gezegd heb, is dat WIJ de TNT doorgaans oplichten en erg blij moeten zijn dat er nog zoveel doorkomt dat we moeten betalen. Zodra we er meer over gaan schreeuwen, gaat de TNT alleen maar de zaken harder aanpakken.

Henri,

Hoe bedoel je dat we TNT oplichten? TNT krijgt zijn geld door het verwerken van post, verzendkosten zijn daar de bron van inkomsten Dit heeft niks te maken met een al dan niet verkeerde waarde op het pakket. Je kan dan hooguit praten dat er mogelijk belasting ontdoken wordt. Van het oplichten van de TNT sla je wat mij betreft de plank volledig mis.
 
Kun je quoten waar ik mensen oproep om op te lichten, of zeg dat jij dat doet? Het enige wat ik gezegd heb, is dat WIJ de TNT doorgaans oplichten en erg blij moeten zijn dat er nog zoveel doorkomt dat we moeten betalen. Zodra we er meer over gaan schreeuwen, gaat de TNT alleen maar de zaken harder aanpakken.


En dit toont des te meer aan dat je niet weet waar je het over hebt, wanneer mensen namelijk een te lage waarde doorgeven kost dit de TNT geen geld, hun hebben een vast administratievergoeding van 12 euro voor normale en priority pakketten en van 17 euro voor express...

TNT oplichten??? Denk het niet. Het is echter een feit dat de TNT dit wel bij jouw doet ;)
 
Heel simpel. Als jij op jouw pakketje een waarde laat zetten van 10 euro ipv de 100 die het daadwerkelijk kost, kan de TNT er geen inklaringskosten over rekenen.

Op zich heb je gelijk in het feit dat de BTW etc. meer oplichting van de staat is.
 
En dit toont des te meer aan dat je niet weet waar je het over hebt, wanneer mensen namelijk een te lage waarde doorgeven kost dit de TNT geen geld, hun hebben een vast administratievergoeding van 12 euro voor normale en priority pakketten en van 17 euro voor express...

Als je pakketje 'erdoor' komt, betaal je geen inklaringskosten.

TNT oplichten??? Denk het niet. Het is echter een feit dat de TNT dit wel bij jouw doet ;)

Vooral blijven denken.. en vooral blijven klagen. Het wordt vanzelf duurder allemaal, of ze gaan 100% controleren. Die kant gaat het sowieso al op.
 
Ja, want een pakketje bezorgen kun je ook echt vergelijken met een overval. Denk nou even na over wat ik zeg, en als het kan ook over wat je zelf zegt. Als het zo was dat de TNT een 100% controle op alle inkomende pakketten deed, DAN zou je gelijk hebben.

Op dit ogenblik komt er nog heel veel door ZONDER dat je daarvoor hoeft te betalen. Daar hebben wij dus voordeel bij.



Wat je uit je duim zuigt, want dat is gewoon niet waar. Quote eens waar die regel op de TNT site staat? Of het wetsartikel waar je aan refereert? Alle wetten staan online, dus moet je deze door jouw verzonnen wet dan ook kunnen vinden..



Ga eerst nou eens lezen wat ik precies zeg, en antwoord dan nog eens.



Nee hoor. TNT mag gewoon kosten doorberekenen aan klanten, en door klanten als jij gaan de kosten omhoog.



Als je het over kortzichtig wilt hebben. Ik zal je uitleggen hoe het werkt in de echte wereld. In de echte wereld is de TNT gewoon een bedrijf wat op z'n minst geen verlies moet draaien. Doen ze dat wel, gaan ze namelijk gewoon failliet en staat iedereen op straat en krijg jij helemaal geen pakketjes meer. In de echte wereld heeft OPTA ook baat bij klachten, immers zonder klachten, geen OPTA meer.

Om geen verlies te draaien, moet men op z'n minst de kosten terugverdienen. De marges in de transportsector zijn zo goed als niet bestaand, je betaald dus al een heel erg scherpe prijs voor wat je geleverd krijgt.

Daar ben jij niet tevreden over, dus je gaat aan zoveel mogelijk bellen trekken en maar zo hard mogelijk schreeuwen. Gevolg daarvan is dat de kosten voor de TNT omhoog gaan en ze dus OF er nog meer mensen uit moeten gooien, OF de prijzen omhoog moeten gooien OF een 100% controle op douane moeten gaan invoeren.

Dát is dus het gevolg van jouw handelswijze.


Lachwekkend en buiten dit totaal niet meer de moeite waard om te antwoorden....
 
Voor diegenen die denken dat de door Vito verzonnen wetten echt bestaan, hier:
http://www.st-ab.nl/wetten/1113_Postwet_2009.htm

De postwet. De TNT is voor binnenlandse zendingen inderdaad gebonden aan een termijn. Dit geldt niet voor buitelandse zendingen en al helemaal niet voor zendingen die door de TNT voor derden uitgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker, vooral als je ziet op hoeveel feiten jouw argumenten zijn gebaseerd en dat blijkt dat je er eigenlijk niet zoveel vanaf weet, dat vind ik lachwekkend, ik ben serieus aan het denken dat je bij de TNT werkt.

Wat dingen die jij toch echt verkeerd blijft zien:
inklaringskosten betaal je aan het rijk, dit is BTW, douanerechten etc. Geef je een te lage waarde aan dan is de TNT hier nooit de dupe van, zij krijgen gewoon de administratiekosten, 12 euro of 17 euro wanneer het een express verzonden pakket is.

Aan de TNT betaal je enkel administatiekosten, dit is voor het voorschieten van de kosten aan de douane etc, hier zit dus geen belasting aan vast en ook zijn dit vaste bedragen.

De TNT heeft wel degelijk een periode waarbinnen zij de post moeten bezorgen, en volgens de TNT zelf is dat dus zoals uitgelegd in de eerste post.

Nog meer lachwekkend is je oproep om vooral niet te klagen, typisch Nederlands maar totaal niet doeltreffend.
Al met al heb ik hier dagen, zo niet weken tijd in zitten en vind ik het inderdaad lachwekkend als de eerste de beste forumbezoeker het weer eens beter denkt te weten, terwijl ze niet eens het verschil weten tussen administratiekosten, douanerechten BTW etc.

Je opmerking over de OPTA is zeker om je bij te bescheuren, dit is de autoriteit op dit gebied:P

De rest van mijn vrije tijd besteed ik liever aan welwillende mensen die hier wel iets wijzer van willen worden. Ook de door jouw aangeven postwet is inderdaad niet van toepassing op dit soort zendingen, wat niet wil zeggen dat er geen wetten voor zijn, zou wel lekker zijn als de TNT er zo lang over mag doen als ze zelf willen. In het door jouw aangeven stuk staat er niks over in, dat wil niet zeggen dat er niks over bepaald is, het lijkt me sterk dat jij beter op de hoogte bent dan dat de OPTA of de TNTpost zelf is.
 
Laatst bewerkt:
Maareh, kom eens met een paar bronnen dan. Als je zoveel research hebt gedaan moet dat toch niet zo'n probleem zijn?
 
Inklaringskosten worden in rekening gebracht door de inklaarder, in dit geval de TNT. BTW gaat naar de overheid.

Quote nou eens een site waar die periode van jou opstaat? Het staat niet in de postwet, niet in het wetboek.. waar dan wel? Let wel, we hebben het NIET over binnelandse zendingen.

Typisch Nederlands is juist klagen en schreeuwen.

Even wat snipptets, uit de postwet, dus de echte wet, zoals die ook online te vinden is, en bekrachtigd door de koningin:

De tarieven zijn uniform en op de kosten gebaseerd.

Oftewel, jij veroorzaakt kosten, waardoor de prijzen omhoog gaan.

In afwijking van het eerste lid, onderdeel c, wordt onder postvervoer niet verstaan:

a. het vervoer van afzonderlijk geregistreerde exprespost waarover tussen afzender en vervoerbedrijf afzonderlijke overeenkomsten zijn gesloten over het tijdvak of tijdstip van bestellen, over de leveringszekerheid en over de aansprakelijkheid;

Oftewel, de pakketjes waar jij op doelt, vallen niet eens onder de postwet.

Grappig is het totaal gebrek aan argumenten van jouw kant. Het enige wat je doet is schreeuwen.

Gelukkig kost ons dat hier geen geld.

De rest van mijn vrije tijd besteed ik liever aan welwillende mensen die hier wel iets wijzer van willen worden. Ook de door jouw aangeven postwet is inderdaad niet van toepassing op dit soort zendingen, wat niet wil zeggen dat er geen wetten voor zijn, zou wel lekker zijn als de TNT er zo lang over mag doen als ze zelf willen.

Alle wetten staan online. Het moet dus een peuleschil zijn voor een expert als jij om dan even een linkje te posten waar die imaginaire wet van jou op staat.

De TNT mag bij wijze van spreke wel een miljoen jaar doen over dat pakketje uit Hong Kong. Mogeiljk dat dan de Hong Kong post gaat klagen erover, en ze daar hun billen branden, maar er is wettelijk niets over vastgelegd. Het bedrijf in Hong Kong is verantwoordelijk voor de uitspraken die zij doen over tijdstippen van bezorging etc, als je dus je pakketje te laat ontvangt, moet je daar gaan klagen, dat is de partij waarmee jij een overeenkomst hebt, NIET met de TNT.

Dat soort pakketjes zijn gewoon een zakelijke dienstverlening en er zijn verder geen bijzondere wetten op van toepassing.

Noch op de OPTA site, noch op de site van de KPN, noch in de postwet, nog in het BW, is er IETS te vinden over wat jij claimed.

Tijd dus voor je om even op te houden met een grote bek te hebben en continu te proberen de ander zwart te maken, maar nu eens met feiten (wat volgens jou feiten zijn) op tafel te komen.

Dus .. quote het stuk wet waar jij aan refereert. Nogmaals, alle NL wetten staan online.

Doe dat en ik ben de eerste om te zeggen dat je gelijk hebt en excuses aan te bieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grote bek?? Geloof nog altijd dat ik ergens een post over begin en dat jij hem af begint te zeiken, geloof dat ze dat trollen noemen ;)

Zoals gezegd, ik heb dit wel degelijk uitgezocht, ik heb diverse documenten hierover van de OPTA en TNTpost zelf hier thuis liggen, zwart op wit.
Ook is het wel erg raar dat de TNT mij geld terug betaald als ze dit niet hoeven te doen...
Dat jij het allemaal beter denkt te weten is fijn, maar daar heb je mij nu wel genoeg mee lastig gevallen en het door mij aangemaakte topic genoeg mee vervuild...



Een ieder die meer informatie wil over welke stappen te ondernemen of wie te bellen, stuur een PM en ik help je graag op weg!
 
Quote dan die regels nu eindelijk eens.. zoals gezegd staan alle van toepassing zijnde wetten online.

Als je ze niet kunt vinden, gezien het feit dat je brieven hebt, dan moet er in die brieven staan op welke wetsartikelen ze zich baseren. Post dát dan eens. Of scan de brief. Of type er desnoods een stuk van over.

Wat jij zelf deed was trollen. Niet ingaan op argumentatie maar teksten als 'lachwekkend'. Argumenteer nu eens ipv alleen maar hard te bléren. Je geeft GEEN ENKELE onderbouwing, doet wel een beroep op autoriteit, terwijl je op geen enkele wijze aannemelijk gemaakt hebt dat je een autoriteit bent.

Je geeft nul komma nul verifieerbare onderbouwing voor je hoogst onwaarschijnlijke stelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maareh, kom eens met een paar bronnen dan. Als je zoveel research hebt gedaan moet dat toch niet zo'n probleem zijn?

Omdat de TNT ook vraagt om documenten heb ik alles zwart op wit, ofwel op papier. Internet is niet zaligmakend en er staat ook een hoop zooi op.
Ik heb de gegevens dus uit 1e hand van de desbetreffende instanties, niet van horen zeggen, niet door mij zelf op internet gevonden en misschien verkeerd begrepen, alles wat ik heb geschreven komt voornamelijk van de TNTpost, Dhr Duijveman, assistent douanebeambte en in de tweede plaats ook van de OPTA, hier heb ik nog geen naam van omdat ik diverse mensen heb gesproken, morgen word ik tussen 9 en 10 opgebeld door een specialist in dit alles.
 
En wederom geen enkele onderbouwing. Het is eerder waarschijnlijk dat jij die brieven verkeerd interpreteerd. Geef dan eens aan waar Dhr. Duijveman zich op baseert.

Dat er met jouw pakketje iets mis gegaan is, heb ik nooit ter discussie gesteld. Daar zal ook het feit in zitten dat je kosten terugbetaald krijgt.

Je gaat echter verder, je beweert hard dat een willekeurige buiten de EU gevestigde transporteur een toezegging kan doen, en dat de TNT zich daar dan aan moet houden.

Dat is gewoon je reinste kolder, en je hebt er ook nog geen enkele onderbouwing op welke manier dan ook voor gegeven. Ondertussen ga je elke vorm van argumentatie uit de weg en ga je alleen maar een beetje staan stampvoeten als iemand er iets tegenin brengt.

Je zegt dat er iets hard in de wet staat. Nogmaals, alle wetten staan online, gewoon op sites van de overheid, dat is dus geen onzin. Je zegt je er in verdiept te hebben en de wet te kennen op dit punt, dan moet het toch een kleine moeite zijn om op z'n minst even het van toepassing zijnde artikel te posten, of waar iemand dat kan vinden (bv. BW, deel 3).
 
Back
Top