Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi..zo en eerste kennismaking..en erg leuk geschreven Ton!Na een aantal jaren waarin de hobby door werk en een verbouwing op een laag pitje stond wil ik de draad weer gaan oppakken. Mede door alle verhalen vol nostalgie in de RCME over dieseltjes wilde ik graag zelf zo'n motortje. Inmiddels heb ik deze, een redfin:
Bekijk bijlage 371295
Prachtig motortje!
Deze week heeft Ton van Munsteren hem aan de praat gekregen. Het kostte een bloedende vinger, maar het resultaat was een goed draaiende motor.
Nu wil ik hem goed in laten lopen en daar is natuurlijk brandstof voor nodig. Dus de benodigde spullen bij elkaar verzameld:
Bekijk bijlage 371297
Voor het mengen gebruik ik een klein spuitje. Eerst 3,5 spuit petroleum. Toen 3 spuiten wonderolie. Typen begon ik te twijfelen: had ik nooit 2,5 of 3,5 spuit petroleum gedaan? Dus nog maar een half spuitje erbij. Goed schudden, daarna een kwart spuit cetane booster en 3 spuitjes ether erbij en nogmaals schudden.
Snel naar buiten, motor op de workmate, proberen en ha hoor, ook een bloedende vinger net als Ton
Bekijk bijlage 371298
Na wat rommelen liep hij. Wel steeds korte runs en dan moest ook opnieuw primen. Dus de naald moet verder open. Probleem is dat als ik hem zelfs 2 slagen verder open zet er nauwelijks verschil te merken is.
Morgen verder experimenteren en de volgende keer beter opletten bij het mixen.
Dan nog over het vliegtuig: dat moet en Tomboy worden. Hij staat al jaren op de wishlist. Wel wil ik eerst nog wat lopende projecten afronden, dus het kan nog even duren voor de bouw start.