Mechanisch = flybar. Je gaat veel meer moeten werken met je sticks (vooral rudder) om hem stabiel in hover te houden.
Je moet maar eens je heli vasthouden en hem rustig optoeren. Als je hem dan met zen staart eens naar rechts of links draait gaat deze automatisch wat corrigeren op de staart (bij een directe motorgestuurde staart meer/minder toeren maken). Is de gyro die Bert bv niet heeft. Hij vangt die dingen zelf op met zen sticks.
Zo gaat hij bv in de wind vrijwel constant moet rudder geven om te voorkomen dat de neus wegdraait. Of vergis ik me Bert? Denk vooral dat je dat gaat hebben bij de 'kleinere' heli's. Hoe groter het toestel hoe minder last je ervan hebt.
Je moet maar eens je heli vasthouden en hem rustig optoeren. Als je hem dan met zen staart eens naar rechts of links draait gaat deze automatisch wat corrigeren op de staart (bij een directe motorgestuurde staart meer/minder toeren maken). Is de gyro die Bert bv niet heeft. Hij vangt die dingen zelf op met zen sticks.
Zo gaat hij bv in de wind vrijwel constant moet rudder geven om te voorkomen dat de neus wegdraait. Of vergis ik me Bert? Denk vooral dat je dat gaat hebben bij de 'kleinere' heli's. Hoe groter het toestel hoe minder last je ervan hebt.