Nee joh, ik stond al strak van de zenuwen. Dan ga ik er niet ook nog een camera bij zetten![]()
Ik kan niet wachten om te gaan vliegen met wat dan ook iedere keer.
Weet je zeker dat het een hobby voor je is als je steeds zoveel zenuwen hebt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee joh, ik stond al strak van de zenuwen. Dan ga ik er niet ook nog een camera bij zetten![]()
JUIST niet....
Als je een heli op een "knollenveldje" VEILIG aan de grond wilt hebben met een zo klein mogelijk risico op omkukelen, zul je toch echt na het eerste grondcontact rustig de pitch eruit moeten halen.
Waarom? Omdat als jij je heli toevallig op een hobbeltje zet en je drukt in één keer naar negatief, dan kan het gebeuren dat je heli in een kuiltje schiet of van zijn hobbeltje af kantelt. Omdat je de heli "hard" naar beneden drukt ben je niet meer in staat om te reageren. Throttle hold omzetten veroorzaakt juist dat je de laatste mogelijkheid om nog wat te redden, ook niet meer hebt.
Rustig aan de grond zetten (en de heli nog licht houden), vervolgens rustig de pitch terug halen, en voorzichtig kijken of hij recht blijft. Zo niet, kun je óf met cyclic de heli recht houden terwijl je pitch terug neemt, óf anders altijd nog even weer liften en de heli een paar cm verder opnieuw neer planten. Zo ja, dan pas als je nul pitch hebt, en zeker weet dat de heli blijft staan, het rotortoerental weghalen.
Dat is de enige manier waarbij je ALTIJD controle hebt. Alle andere manieren blijven een gok of het goed gaat of niet.
Voor de 450-ers is het meestal niet het omkukelen, eerder het per ongeluk de staart in de grond drukken (staartvin komt in een kuiltje, maar hekrotor raakt nog net het naastgelegen hogere stukje grond) waar je érg voor op moet passen.
Groet, Bert
Rustig aan de grond zetten (en de heli nog licht houden), vervolgens rustig de pitch terug halen, en voorzichtig kijken of hij recht blijft.
Weet je zeker dat het een hobby voor je is als je steeds zoveel zenuwen hebt![]()
Ik kan niet wachten om te gaan vliegen met wat dan ook iedere keer.
Weet je zeker dat het een hobby voor je is als je steeds zoveel zenuwen hebt![]()
Zo land ik inderdaad ook..
Je hebt gelijk. Ik stop ermee..
Ah ik koop je spul wel over wat moet je der voor hebben? 100 euro?:2gunfire: