Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik doe zowiezo alles met de 500 in de sim, ik gebruik phoenix v3.. Ik heb op me dx6i een tijd van 7 minuten ingesteld dat die terug tel (de man van wie ik de T-Rex kocht gaf aan 7 minuten op een lipo) en kan gewoon tot 0 (oftewel 7 minuten) zo goed als op 1 plek hoveren, voorzichtig rondjes vliegen lukt ook op de sim..

Als je met trainingstruis oefent krijg je die heli nooit kapot hoor :p Gewoon op een gladde ondergrond wat schuifen en als je er klaar voor bent kom je lichtjes vd grond, gaat het opeens even mis? gas terug minder en je zit terug op de grond.. Je krijgt die heli echt moeilijk kapot hoor met een trainingskruis ;)

Ik doe zowiezo alles met de 500 in de sim, ik gebruik phoenix v3.. Ik heb op me dx6i een tijd van 7 minuten ingesteld dat die terug tel (de man van wie ik de T-Rex kocht gaf aan 7 minuten op een lipo) en kan gewoon tot 0 (oftewel 7 minuten) zo goed als op 1 plek hoveren, voorzichtig rondjes vliegen lukt ook op de sim..

Als je in Phoenix de 500 kan hoveren dan lukt het wel hoor. Even door de zure appel heen. Kruis eronder en even doorbijten. Pak in Phoenix anders ook even de 450 en de Gaui. Die voelen wat nerveuzer aan in de sim.

Verder een persoonlijke tip. Als werk het toelaat doe de maiden sóchtends. Dan ben je fit en heb je niet de hele dag te tijd gehad om je op te fokken.. En beperk je tot hoveren. Niet gelijk stunten..

Je zult zien dat de eerste poging spannend is en je bent na 1-2 minuten klaar. Maar daarna ben je er wel doorheen. De rest van de dag loop je echt te kicken..

Oke bdankt voor de tips mannen, misschien dat ik het volgende week dan toch ga proberen als het weer echt goed is.. S`ochtends is voor mij geen probleem, ben namelijk kok van beroep dus begin toch pas in de middag... Oei, nu denkend aan volgende week de maiden maakt me wel een stukje nerveuzer :D

Idd je hoeft nergens voor te vrezen, als je voelt dat het niet meer gaat dan stop je toch gewoon en ga je een uur later weer verder ;) Mijn eerste vlucht was eerst ook even STRESS, ik steeg op vanuit het gras dus had de mogelijkheid niet om eerst wat te schuiven.. Maar toendat ik voor het eerst boven het gras uit kwam dan was de stress bijna zo goed als weg. Natuurlijk kwam na een halve minuut de spanning weer terug en moest ik even landen. Ff diep in en uit ademen en dan gewoon weer de lucht in :p

Oke top mannen, heel erg bedankt.. Ik ga iemand meenemen om te filmen, jullie gaan het zien iig.. Wachtend op goed weer :D

Je kunt buiten niet schuiven. Zorg dat je de ruimte hebt. Zorg dat er geen omstanders komen kijken. Rustig optoeren en dan 50-75 cm omhoog. Hou de tail naar je toe. Verder niks anders. Gewoon proberen de heli een beetje op 1 plek te houden en de tail naar je toe houden!! Als je de adrenaline niet meer trekt even neerzetten. Wachten tot je weer chill bent en nog een keer. Wordt je niet meer chill dan volgende dag gewoon weer proberen..

P.S. Film alleen als de camera je niks kan schelen. Wordt je daar ook nerveus van laat het dan achterwege.. Het gaat erom dat jij lekker je maiden kan doen.. Filmpjes komen later wel..

Laatst bewerkt:
Rustig blijven en chill blijven komt wel goed, net wat je zegt, vandaag niet dan morgen wel... Vroeger moest en zou het vandaag zijn, ben blij dat ik dat heb afgeleerd anders had die nu al in de kreukels gelegen.. Krijg er gelijk zin aan..! :D

Ja die heb ik wel, hij is nog met fb en met belt, maar die upgrades komen wel als het nodig is, voorlopig is mijn doel hem de baas te wezen..
Flybar en een riem-aandrijving zijn op zich prima hoor, zeker met het leren vliegen schijnt flybar beter te zijn.

Zelfvertrouwen is erg belangrijk :p Natuurlijk teveel zelfvertrouwen is nu ook niet goed want dan maak je fouten :( ----> Wat ik voorhad :banana: Maar heb er wel veel geleerd daarna door de heli opnieuw op te bouwen en af te stellen dus dat was wel een voordeel :p Ikzelf ben nog maar 3 keer gecrasht, 1 stuurfout waarvan de schade een mixing arm en een nieuwe tail boom was en 2 "technische" fouten, lipo die opeens geen power meer gaf (schade: 1 mixing arm) en de andere keer had ik een foute curve in de zender geprogrammeert waardoor de staart onbestuurbaar werd en dan had ik gewoon even de throttle hold over gesmeten en niks vn schade :cool: Best handig zo'n schakelaar :-)

Rustig blijven en chill blijven komt wel goed, net wat je zegt, vandaag niet dan morgen wel... Vroeger moest en zou het vandaag zijn, ben blij dat ik dat heb afgeleerd anders had die nu al in de kreukels gelegen.. Krijg er gelijk zin aan..! :D

En je bent voor jezelf bezig. Dus niet voor ons. Je hoeft niks te bewijzen. Je moet alleen door die zure appel heen ;) Been there, done that. Ik zat ook smoesjes te verzinnen dat ik de 450 niet kon gaan vliegen.. Toen ik eenmaal door een ander forumlid naar buiten ben gejaagd ben ik gegaan en het ging gewoon prima..

Vind het echt geweldig idd, de relaxtheid hier en de hulp.. Ik weet dat het een dure hobby kan zijn, ik rij zowiezo met een nitro-offroad maar nu komt er dus een dimensie bij en dat is omhoog en omlaag, dus is er iets technisch dan gaat het zeker geld kosten, maar zolang het door iets technisch komt vind ik het lang niet zo erg dan als ik het zelf zou doen, vandaar dat ik ook maar blijft uitstellen om het echt te doen..

Maar tis wel zo wat jij zeg Chow, het zetje.. Heel belangrijk, en heel erg bedankt ervoor ;)

Er zijn maar 2 manieren om te crashen. Of technical failure en dat heb je deels in de hand of over je grenzen gaan.. Meer is het niet. Als je je beperkt tot alleen hoveren en technisch is de heli in orde dan gebeurd er niks. Ja na de maiden. Dan loop je vreselijk te kicken.. Trust me..

Ja daar heb je zeker een punt, ik ben eroverheen, ik ken de basis op de sim dus moet het maar in het eggie gaan doen, gewoon dikke schijt aan me twijfel.. Ding in de auto en gaan..! Thanx man, had ik ff nodig, ben je er 1 schuldig..!

Niet als je maiden eindigt met een crash :banana: Wil helemaal niet zeggen dat dat bij jou gaat gebeuren want als je je niet overhaast zal dat echt niet gebeuren.. Helaas was ik wel te overhaast en dat leidde dus tot een crash.. ;)

Niet als je maiden eindigt met een crash :banana: Wil helemaal niet zeggen dat dat bij jou gaat gebeuren want als je je niet overhaast zal dat echt niet gebeuren.. Helaas was ik wel te overhaast en dat leidde dus tot een crash.. ;)

Ja maar jij bent een jonge hond. En die kunnen hun grenzen nog niet bewaken :mrgreen:

Back