Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb vandaag ook de eerste ECHTE maiden gedaan met m'n Trex 600.
Ging heel goed! Moet alleen nog wel even goed afgesteld te worden zodat die optimaal goed kan vliegen.
Ti's wel een beetje tussen de buien door maar dat gaat prima:onweer:

Heb jij geen wind daar? hier waait het hard genoeg om maar niet te gaan vliegen. Wel een zonnetje,...:zon:

Mah ja, zo'n 600 heeft een stuk minder last van de wind, vergeleken met een 450 size,.. :-)

Een 600 is inderdaad wel iets beter in de wind.

Maar hier is er amper wind! Wel een beetje maar je zou gewoon kunnen vliegen met een 450.

Hier geveld door een flinke verkoudheid. Griep wil ik het niet noemen maar ben behoorlijk brak.. Hoesten en proesten.. Pijn in m'n keel.. Hopelijk duurt het niet te lang.. Wil opnieuw m'n parcours vliegen in huis met de mcpx maar liever niet met een kop vol snot :)

Heb net ook een email van HK gekregen dat m'n motor voor m'n 450 is opgestuurd.
Hopelijk komt hij deze week nog binnen want dan is die van het weekend klaar.

Je hebt toch tracking?? Meestal als ze versturen duurt het nog dag of 3 voor hij werkelijk uit Hongkong vertrekt.. Dan heb je hem waarschijnlijk niet komende week maar de week erop..

Ik heb tracking idd. Ik denk zelf ook dat hij helaas volgende week pas komt. Dit ook omdat het weekend is en het dan nog wel even duurt voordat de vracht naar NL vertrekt.

En dan heb je natuurlijk ook de douane nog:(

Geduld is een schone zaak. Mijn Hobbyking pakket is paar dagen geleden verzonden maar nog steeds niet zichtbaar in de tracking. M'n andere pakketje van helipal is nu volgens de tracking voor de 4e keer vertrokken uit Hong Kong. Ben benieuwd of deze nou inderdaad een keer weg is of dat ik straks weer een aanpassing krijg naar een andere datum..

Ja nou ja ik heb ooit gehoord: ''De mooiste tijd is de levertijd'':)

Ik moet eigenlijk ook nog een 2de lipo hebben en nog een zwaardere voeding voor m'n lader. Alleen ik denk dat als ik dit in 1 keer laten overkomen vanuit HK, dat ik dan aardig wat invoerrechten moet betalen?

Meestal gaat het met losse spulletjes wel goed hoor.. Zeker als het pakket niet te zwaar is. En geen EMS verzending doen..

Yep, dat risico loop je wel dan inderdaad. Tís dan de vraag of je dat risico wilt en kan lopen.. Die rekensom moet je zelf maken. Ik heb ook een pakket onderweg die eruit gepikt kan worden. Ik heb hier rekening mee gehouden..
Overigens lopen hierover een aantal topics.. Even zoeken en je weet meer ;)

Als er op het pakket $87,70 staat gaat hij zeker door de molen, met een beetje geluk krijg je het pakket met de inklaringskosten + BTW = $29,10 = 21,70 Euro (huidige koers) direct aan de deur. Als er een model in zit krijg je een brief, en moet je een copy van de Paypall bon terugsturen. ;)

Sturen ze standaard zo'n brief of leggen ze ook wel eens gewoon de opslag erop op basis van de aangegeven waarde? Want gedoe met brieven duurt weer een paar dagen langer..

Tja, komt me bekend voor. Ik heb ook een paket onderweg en die ligt al volgens tracking sinds 3 oktober "held by custums". Dus ik ben benieuwd. Zal wel bijbetalen worden maar het scheelt dan altijd nog erg veel met de onderdelen hier bestellen.

Geduld is een schone Zaak zeggen ze.

Marcel.

Sturen ze standaard zo'n brief of leggen ze ook wel eens gewoon de opslag erop op basis van de aangegeven waarde? Want gedoe met brieven duurt weer een paar dagen langer..

Bij mij zijn alle pakketten met een model (vliegtuig of helikopter)door de douane vastgehouden, en moest ik een betaalbewijs terugsturen. Lichte pakketten onder de kilo, met alleen maar elektronica gaan er zo doorheen. Zwaardere pakketten met een flutbedrag trekt wel de interesse van de douane, maar dat is logisch denk ik.

:rolleyes:

Back