Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Hij is verder wel goed afgesteld?? En eerste paar keren kruis eronder.. Misschien heb je iemand in de buurt met ervaring die de eerste keer er even bij kan zijn..
En echt durven ga je het nooit :mrgreen: Tís gewoon spannend en dat hoort erbij ;)

Ik heb hem gebruikt gekocht en is netjes voor gevlogen, zag er heel dik en heel stabiel uit, dus de afstelling moet goed zijn.. Krijg hulp van iemand hier in Dordrecht, waar ik zeer dankbaar voor ben.. Trainingskruis is ook in huis, dus gaat de goede kant op :D Nu nog lekker door simmen..

Ok, hij is dus afgesteld en ingevlogen. Je hebt iemand die erbij kan zijn en je hebt een kruis. Dan gaat het goed komen. Rustig aan. Geen risico's nemen omdat je in de sim loopings kunt maken. Gewoon hoveren en wennen aan hoe de heli reageert..
Ik ben ook nog maar net bezig met grote heli's en ik vind het ook nog steeds spannend.

Ja idd, ik ben er echt nog maar heel kort mee bezig, had hiervoor zo een zwarte markt ding voor in de woonkamer en toen is het gaan kriebelen, nu staat hier dus de 500.. Ik ben me goed aan het inlezen op het forum (vooral ook de gevaren, want die zijn groot) verder doe ik alles rustig aan en zie het wel komen.. Spannend is het zeker, niet normaal, zal een heel bijzonder gevoel zijn als ik die machine zelf de lucht in kan krijgen en kan houden.. Wauw..!

Alles met beleid en wat hulp en dan gaat hij gewoon hoveren hoor. Na 1-2 minuten sta je zo te shaken dat je daarna onmiddelijk een borrel wilt :)

Wat bij mij ook helpt is dat ik door het bouwen aan de Gaui meer snap hoe e.e.a. werkt. Dat begrip hoe het werkt geeft ook rust. Dan weet je in ieder geval waar je technisch bij de pre-flight check op moet letten om te voorkomen dat hij in de lucht in stukjes uiteenspat..

Verder moet in theorie een 500 vrij stabiel zijn. Nu wachten op een geschikte dag :mrgreen:

Had er idd over gedacht om hem eerst helemaal te demonteren en opnieuw optebouwen dan weet ik hoe het werkt, maar nu weet ik dat die goed is, en ben bang als ik hem opnieuw opbouw dat ik het vertrouwen kwijt ben of die nog goed is ja of nee, de 450 heb ik daar in tegen wel opnieuw opgebouwd, neem aan dat het een beetje het zelfde is alleen een stukje kleiner..

Het is idd wachten op DE dag, wanneer die kom geen idee, maar dat die komt is zeker :D

Oh, je hebt een 450 en die kun je in de lucht houden?? Dan gaat een 500 zeker lukken. Tís allemaal wat geweldadiger maar in principe makkelijker dan een 450.

Met die 450 heb ik ook nog nooit gevlogen, heb die 450 gekocht maar toen ik er thuis mee bezig was en hem zag staan vond ik hem wat aan de kleine kant, vandaar de 500 :D

Ah, nou dan kun je mooi twee maidens doen op de bewuste dag :mrgreen: Tís juist mooi dat je er twee hebt. Als er eentje in de lappenmand ligt heb je een reserve heli..

Hahhahaha, ja dat is ook weer helemaal waar, thanx iig voor de positieve invloed, komt allemaal goed, en ga het gewoon doen :D

Als het een beetje meezit vlieg ik op dezelfde dag de Gaui na aanpassingen die ik nu aan het doen ben voor de tweede keer. Net zo spannend hoor.. Heb er dan geen hulp bij en ik heb zelf wat zaken aangepast.. Sta ik ook even te bibberen of ik alles wel goed heb gedaan :)

Heb je foto van je 500??

Ja die heb ik wel, hij is nog met fb en met belt, maar die upgrades komen wel als het nodig is, voorlopig is mijn doel hem de baas te wezen..

img1035i.jpg

Maar die Gaui moet toch ook wel een beest zijn?

De Gaui is ook een 500 sized heli.. Mooi ding jouw Trex.. Dit is m'n Gaui. Had plaatje al eerder gepost..

6201210497_d79128f41d_z.jpg

Wauw, wat een waanzinnig mooie machine zeg, ik hou verschrikkelijk van de wit/zwart combi, is echt een plaatje om te zien zeg, heerlijk..!

Tsja, gekocht op basis van goede reviews, schappelijke prijs en plaatjes. Maar toen ik hem eenmaal kreeg stond ik ook wel even versteld. Ben er zeer gelukkig mee. Vind het wit erg fraai zelf.

M'n 450 is een beetje zoals jouw 500. Ook gele kap en witte skidbars.. Hier eerder gepost plaatje.. Heb je ook een plaatje van jouw 450?

6201209621_45bbbb5a8a.jpg

Jazeker, ik ga jullie op de hoogte houden, heb hem voor mezelf pas volgend jaar gepland, eerst nog simmen en het weer is er nu toch niet naar.. Mocht die er zijn hoor je het van me ;)

Jazeker, ik ga jullie op de hoogte houden, heb hem voor mezelf pas volgend jaar gepland, eerst nog simmen en het weer is er nu toch niet naar.. Mocht die er zijn hoor je het van me ;)

Ik heb een verrassing voor je.. Volgens de website windguru kun je volgende week donderdag en/of vrijdag je maiden doen :p

Back