Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

En ik ben weer terug in NL na een geweldig soort van vakantietje.
Morgen er weer tegenaan:D

Eerst naar school en dan staan ''de jongens'' weer klaar om het luchtruim te bezoeken! Nog veel gemist?

@Brutus
Klopt. Maar ik ben met HK bezig cq bezig geweest en de Gaui. En ondanks dat het de goedkoopste Gaui is die er te koop is, is het een wereld aan verschil. De HK is knutselen aan iets wat echt in alle aspecten goedkoop is. De Gaui is een genot om in elkaar te zetten.
Ik zou dus zelf voor toekomstige 450 klasse heli's altijd gaan voor een merk. Vind het niet erg om aan een HK te knutselen. Ik ben nog zat beginner om daar lol aan te beleven maar ik denk dat een beter merk op de langere termijn meer plezier geeft. Zeker als je ook gaat lessen zoals WW meen ik van plan is..

@Brutus
Zeker als je ook gaat lessen zoals WW meen ik van plan is..

Geloof van wel.... bij mij waarschijnlijk:D

Wat ie kopen wil? geen idee, maar ik heb hem als eerste heli een KDS 450 SV aangeraden. Niet al te duur en wellicht niet super mooi, maar wel behoorlijk degelijk en dat is voor nu toch wel het belangrijkst.

Groet, bert

Klopt. Dan kun je met de KDS prima uit de voeten. Ik van wc-eend adviseer wellicht al snel de Gaui die ik heb gebouwd. Die zet je voor max 250 euro in elkaar met prima electronica (zonder zender). Is een slag groter en je hebt echt plezier van het bouwen..
Stef Stuntpiloot (Stefan) kent hem. En die was ook erg positief over de heli.. Enige nadeel is dat spare parts uit de UK moeten komen dus je moet 4 dagen verzendtijd kunnen verdragen..

Vraagje tussendoor.. Welke maat stekkertjes kan ik het beste gebruiken voor deze combi??

6275823168_540d04cd0f_z.jpg

Met 3 mm (of zijn die dingen 3.5 mm??) bullets moet je al heel ruim bemeten zijn volgens mij.

Wat heli's aanraden betreft: tsja, da's altijd maar net de kwestie van waar je zelf ervaring mee hebt he?
Ik ken die Gaui niet maar hoor er wel goeie verhalen over. Maar ik kan nu eenmaal moeilijk iets aanraden waar ik zelf geen ervaring mee heb: daarom zal ik niet een KDS C of S aanraden, ook al zijn ze mischien wel net zo goed of zelfs beter als een SV, maar ik wéét dat gewoon niet. Ik zal er wel altijd bijzeggen dat er meer is in de wereld....

Maar worden die Gaui's niet in Nederland verkocht dan? raar....

Groet, Bert

Maar worden die Gaui's niet in Nederland verkocht dan? raar....

Wel de X2 en de X5. Mijn 425 heb ik vooralsnog niet kunnen vinden hier. Neemt niet weg dat dus in de UK er een grote webshop zit met alle parts op voorraad en ze leveren erg snel is mijn ervaring en verzendkosten zijn hetzelfde als bestellen in NL.

Ik kan me voorstellen dat je geen heli's adviseerd die je niet kent. Niet meer dan logisch uiteraard..

Ik ga denk ik de stekkers, krimpkous en andere rommels maar bij HK bestellen. Duurt dan wel weer een tijdje maar dan kan ik gelijk een voorraadje aanleggen. Ik heb toch geen enorme haast..

**Edit**

Excuus. Je kunt na wat zoeken de kit wel in NL vinden. Echter zijn ze niet op voorraad. Bij 1 shop zou hij de 28ste weer op voorraad moeten zijn..

Laatst bewerkt:
Gisteren in een modelshop (BE) zag ik zowel de barebone van de 425 als een combo kit staan. Ik ga wss wel een X2 aanschaffen dus ik laat wel weten hoe hij dan bevalt :)

Gisteren weer op de club mCPX constant liggen flippen. Echt wel gaaf dingetje. Paar keer neergekomen in het gras omdat ik te lang inverted wou pushen maar geen schade. Heb het normaal op film staan, zal is proberen uploaden :)

@ Chow, volgens mij bedoel je deze: LINK

Ik ben er achter waarom de HK zo bleef hunten. Er zat een dubbel schuimpje onder de gyro, dat zoveel speling gaf dat m'n nieuwe supersnelle tailservo daar op reageerde. :rolleyes:

Nieuw enkel schuimpje, en probleem verholpen. :cool:

Yep, die connectors zijn het. Ik bestel ze echter wel bij HK. Dan heb ik gelijk een voorraadje.. Moet toch nog andere rommels hebben..

Mooi dat de HK het nu goed doet..

Dit is het kapje. Het is geen aanrader, hij is helaas niet helemaal symmetrisch, maar hij zit,.. :rolleyes: En het backlight vandaag even in de 9X gezet. :D

Dat zag het er op het eerste oog ook zo uit, tot je de gaatjes gaat afmeten. Een van de zijkanten is zeker 1 cm langer, maar als je snel kijkt zie je het niet. :rolleyes:
Het is eigenlijk niet het juiste kapje voor dit model, ik denk dat het een 450pro kapje is. De tandwielen lopen maar 1 mm van de kap af, ik heb het zelfs een beetje bij moeten buigen.

:mrgreen: Klopt,.. Ik had nog wat van die rotzooi liggen. Het maakt de heli wat bonter, ook de tailfin en de motor is van de Belt-cp. Dit is de eerste HK, en hij is de vervanger van de Belt. :D

Ik heb op de 450 een echte pro kap en alleen aan de onderkant moet je een stukje wegsnijden. Verder komt hij niet in de buurt van de maingear :confused:

Maar goed. Alleen jij ziet het omdat je er met je neus op zit.. De rest heeft er geen erg in ;)

Is niet bedoeld als kritiek ofzo, maar waarom zou je een kap waarop staat Trex op een HK of Belt zetten? Gewoon omdat de kwaliteit van de canopies beter is?

Ik zou er dan liever zelf een stevige canopy opzetten en die zelf bestickeren ofzo :)

Back